Ik ben zelf alleenstaand zwanger geweest en veel nare opmerkingen gehad... En natuurlijk moet je daar boven staan maar mijn ervaring is dat ze stiekem ook best wel een beetje pijn kunnen doen.... Het helpt je in elk geval geen steek verder. Never say that won't happen to me, life has a funny way of proving us wrong.... Hier zelf geen twijfel over wie de vader is, maar in de tijd dat ik net ontdekte dat ik zwanger was was ik redelijk in paniek (het zat echt niet goed tussen ons en ik wist gevoelsmatig dat hij weg zou gaan lopen hiervoor) Een vriendin adviseerde me toen mezelf de tijd te gunnen in ieder geval voor mezelf duidelijk te hebben wat ik met de zwangerschap wilde (voortzetten of niet) zodat ik niet beinvloed zou kunnen worden door de voorkeur van ex (m.a.w. dat ik me niet zou laten overtuigen tot iets wat ik niet wilde....namelijk abortus) Het is het beste advies wat ik toen gehad heb. Ik ben na een dag of 5 naar mijn ex gegaan om te vertellen dat ik zwanger was maar ik wist toen wel al héél zeker: ik ga voor dit kindje, het liefst met toenmalige vriend, maar ik wist ook dat ik er anders alleen voor zou gaan. In het kort: doe wat JIJ wilt, en laat je niet beinvloeden door anderen... Volg je hart en je gevoel.
ik heb ervoor EN na die tijd nog seks gehad met me vriend... ja we waren er half mee bezig.. klinkt heel raar als ik zeg dat ik nuvaring gbruik maar het is echt zo.. we spraken er over.. en wilden er eigenlijk voor gaan..maar we hadden het nog niet echt in daden om gezet.. snap je..
Nog geen geld om een nieuwe nuvaring te kopen??? Dat belooft wat voor als de baby er is.... Ga je het houden of ben je daar nog niet over uit?
heel erg bedankt voor deze reactie chiggy.. ik denk dat ik sowieso wel steun zal krijgen van mijn familie. ik weet niet wat er gaat gebeuren tussen mijn vriend en mij.. maar ik kan hier niet omheen.. en een confrontatie is onvermijdelijk... het gaat zwaar worden.. maar het moet gebeuren..
jij weet niet waardoor ik nog geen geld had om een nuva te kopen.. dus hou aub dit soort reacties voor je...
Jeetje Rizzo, wat een rot situatie! Ik vind het wel een goed advies van Chiggy om eerst de bedenken wat jij wil, al lijkt me dat nu best moeilijk! Ben je al lang met je huidige vriend samen? Heel veel sterkte als je het gesprek aan moet gaan Helaas is er geen antwoord mogelijk wie de vader is; je kan van alle keren zwanger zijn.
mensen reageren misschien raar omdat er regelmatig van dit soort topics komen en sommigen hebben zo een raar verhaal dat er gewoon niks van klopt, ik denk dat jij hier het slachtoffer van bent nu, sommige denken misschien van "hier heb je weer een aandachtstrekker", ze zullen het niet rechtstreek op u bedoelen. jij bent rechtuit, zegt waar het op staat en reageerd op zowat elk bericht dus ik heb nu wel respect voor je dat je het "aandurfd" maar toen ik je eerste bericht las dacht ik van "oooww nee" sorry niet kwaad bedoeld he maar je ex reageerd goed, is wel een goed teken, hij heeft nog gevoelens voor je? heb jij nog gevoelens voor hem? dit zou de zaak nog moeilijker maken, of gemakkelijker haha hoe denk je dat je huidige vriend zal reageren als je verteld dat je bent vreemdgegaan? ja oke,...niet goed maar denk je dat hij je zal steunen nadat hij de eerste schok heeft laten binnendringen?
Goh wat zijn jullie allemaal heilig ineens Oke domme actie maar iedereen maakt fouten helemaal mee eens. Maar dan ook nog onbeschermd? ik denk dat je huidige vriend hier niet blij mee is. (ik denk dan aan geslachtsziekten). Maar goed, ik wil je veel sterkte en wijsheid wensen en alle geluk. Hoop dat het allemaal goed af gaat lopen!!
Tjee, wat een schok zal het voor jullie allemaal zijn. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Tja, en ik zal inderdaad eerlijk zijn tegenover je vriend. En uiteraard ook tegenover je kind. En dan bedoel ik dat voor hem/haar duidelijk moet zijn wie zijn/haar biologische vader is. Met een DNA-test is dit goed te doen. De uitslag hiervan zal mogelijk hard zijn, maar wel de waarheid. En natuurlijk maken mensen "fouten". Verhalen van anderen worden toch gelezen met een eigen mening door een eigen bril. Alleen heb je daar niet veel aan, denk ik. Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop voor jullie allen op een goede afloop en veel geluk!!
Wen er even aan, geniet !! Niets zo mooi als een kindje hoe onverwacht en ongepland het dan ook is. Van harte!! Vind hèt op de een of andere manier erg ontroerend... Je verhaal. Zal wel Komen omdat ik ieder moment kan bevallen haahhaha
tja, dan moet je niet posten op een openbaar forum. dan kun je verwachten dat er ook dingen gezegd worden die je liever niet wil horen. en sorry, ik krijg ook altijd een heel akelig gevoel als ik dit soort berichten zie. mensen gaan met seks (en de evt. baby's die daar van kunnen komen) om alsof het om een broodje frikandel gaat. ik denk dan ook: denk verdorie toch eens na!! natuurlijk heb je er nu niks meer aan, maar logisch dat je ook zulke reacties krijgt.
Eens Heb eerlijk gezegd ook wel medelijden met je vriend. Vriendin vreemd gegaan en zwanger.... van wie???
ook helemaal eens. je zegt eerst dat je niet bezig was met kinderen krijgen en dan opeens was je er wel half mee bezig met je vriend. en je gaat vreemd met je ex en wilt dat niemand daar reactie op geeft want iedereen maakt toch fouten nou zulke fouten maakt ik niet hoor. in ieder geval heel veel sterkte. ik hoop dat je vriend het je kan vergeven. en een kleine tip: misschien moet je iets doen aan je financieele situatie want een baby krijgen zonder geld is niet erg handig
eerst maar voor een dna test sparen.. Heb ook wel medelijden met je huidige vriend.. Je zegt dat je er van baalt dat je jezelf in zo'n situatie hebt gebracht. Je hebt er nog 3 in in een rotsituatie gebracht
Echt wel eens hiermee! je hebt niet gewoon een foutje begaan... je hebt gespeeld met een leven (dat van je kind dus). Hoe kun je gewoon zeggen dat je nog geen nieuwe nuva ring hebt... en gewoon maar doorsekst. Ach ja... daar hebben we toch morning after pil voor? Duidelijk geval van alleen je eigenbelang voorop stellen (ook sprekend uit het vreemdgaan). Okee ,je doet het niet wekelijks zeg je... maandelijks dan? Vreemdgaan blijft vreemdgaan, 1 x is teveel en geen excuus! Neem je verantwoordelijkheid. Als je je fouten recht wilt zetten moet je eerst maar eens volwassen worden. Alleen kijken naar wat JIJ wilt, omdat JIJ dat wilt en NU wilt is ronduit kinderachtig gedrag. Arme vriend, arm kind. Tuurlijk is het makkelijk als je geen weerstand krijgt, maar dat helpt je niet vooruit. Dus na dit praatje wat wellicht negatief klinkt, maar eigenlijk positief is omdat het je ten goede laat nadenken, wens ik je veel wijsheid en succes.
Nou nou wat een domme reacties weer, als je geen geld hebt voor een kleine blabla. Een kindje kost hooguit 40a50euro per maand. Zo duur zijn kindjes niet hoor, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, zoals een jasje voor 225euro Ts gefeliciteerd meid, ik denk dat het gewoon van je huidige vriend is hoor,wel moeilijk want die zaadjes zwommen dus door elkaar, Wel vind ik dat je het je huidige vriend als eerste had moeten zeggen, hoe lang ben je nu met hem samen? Het gaat goed komen meid. Xxxxxx
je kan het idd zo duur maken als je wilt maar als je geen 38 euro hebt voor een nuvaring of een tientje voor een pakje condooms. heb je dat vast ook niet voor een baby. TS ik geageer misschien een beetje hormoniaal maar ik hoop oprecht dat het kindje gewoon van je vriend is en jullie een mooie toekomst als gezinnetje tegemoet gaan. in iedergeval gefeliciteerd en sterkte met het vertellen tegen je vriend.
Eens hoor.. Lekker veroordelend weer allemaal, maar goed, dat mag ook want het is een forum toch? Daar MOET je ALTIJD je ongezouten mening geven