drukke buikbaby drukke baby uit je buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bambie, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Al vanaf 17 weken voel ik dit kindje dagelijks...en nu is het zelfs zo dat mijn buik elke keer beweegd..en niet af en toe, maar vaak!
    Zelfs collega's op mijn werk hebben zoiets van, :" er beweegt daar iets!"

Bij mijn dochter had ik een voorliggende placenta, en voelde haar eigenlijk nooit, ze was ook héél erg rustig als baby, sliep na de geboorte ook eigenlijk meteen door..
    Daarom vraag ik me af of dit een druk kindje gaat worden...het is nu wel een jongen, misschien dat dat uitmaakt?

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Ik weet niet of het echt zo is, maar bij mijn kinderen was het gedrag in baarmoeder precies hetzelfde als gedrag er buiten ;).

Mijn zoon was niet superdruk (tenminste, dat vond ik toen niet) maar hij was wel beweeglijk en zo lomp! Het verbaasde me soms dat ik niet bont en blauw was, de kracht waarmee hij zich soms omdraaide. Hij is nu nog steeds beweeglijk, lomp en enigszins ongecoordineerd ;).

Mijn dochter was juist heel rustig, hoe vaak ik bij haar niet gedacht heb, "Als ik haar nu binnen een half uur niet voel, dan ga ik bellen!!". En als ze bewoog dan was dat heel rustig, beheerst, subtiel. Nu is ze nog steeds rustig en beheerst (voor zover mogelijk bij een eigenzinnige bijna kleuter :D). Alleen doorslapen, daar hebben we wel heel lang op moeten wachten ;)...

Ik ben benieuwd wat nr 3 gaat brengen...

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ze zeggen dat jongens rustiger zijn.

In vergelijking is deze baby drukker dan mijn eerste dochter in mijn buik maar buiten mijn buik is ze echt super druk! Kan nog geen sec stil zitten hihi
    Dat bewegen herken ik ook heel goed, succes

4. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Hier ook zo en bij mijn beste vriendin was dat ook dat ze een hele hevige baby had in de buik. Dus wij dachten drukke kindjes te gaan krijgen maar vorige week donderdag is ze bevallen en de baby doet echt niks anders dan slapen, slapen, slapen... Ze moeten hem zelfs wekken om eten te geven etc. Dus hoe die in de buik is wilt blijkbaar niet veel zeggen :)

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.507
    14.008
    113
    Vrouw
    Mag hopen van niet zeg! Dit kindje is namelijk door elke gyn die ik tegenkom (en dat zijn er een hoop) als mega druk bestempeld even als de echoscopistes... dus daar zou straks geen ritalin tegen op kunnen. ;)
    Mijn zoontje werd ook al druk genoemd in de buik en is nu juist een erg rustig mannetje.

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ach daar leer je van zelf mee omgaan hihi hier een verschrikkelijke driftkikker maar ik heb er weinig problemen mee, ken haar inmiddels door en door.
    Mijn dochters werden beiden als druk gezien hihi ben benieuwd welke van de 2 de kroon spant, tot nu toe nummer 2!

7. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    hier klopte het bij dochter wel.. ook al vroeg in zwangerschap duidelijk trapjes in mijn buik en al heel snel heel bergen die ik zag bewegen als ik op de bank lag.. en toen ze geboren was precies hetzelfde, kon nooit stilliggen met dr beentjes, van baby af aan trapte ze de deken met slaapzak en al van haar af en lag ze boven de deken..

ook op je buik kon ze niet stil liggen en kroop ze helemaal in mn nek... en nu is het nog steeds een stuiterbal ;)

zoon in de buik is wat rustiger, dus ben benieuwd als hij eruit is of hij ook idd minder bewegelijk is dan dochter :)

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Vanaf 16 weken zat er bij beiden kids niet meer dan 4/5 uur tussen beweging. Mijn dochter is inderdaad erg druk, maar wel heel lief. Ze is druk op de manier dat ze zich altijd heel goed kan vermaken zelf en altijd ergens mee bezig is, super dus!
    Deze baby die nog in mijn buik zit beweegt inmiddels de hele dag door en slaapt snachts wel gedeeltelijk met mij mee.
    Er zit nooit meer dan 2 uur tussen nu al.
    Deze baby is nog iets drukker dan mijn dochter was. :)
    Van de echoscopiste krijg ik ook altijd te horen wat voor super bewegelijke baby's ik heb (gehad) in de buik.

9. zilla

zilla Actief lid

6 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben heel benieuwd! Hier nog geen antwoord, maar wel een enorm druk kereltje in mn buik! En ook hier verloskundigen en echoscopisten die hem druktemaker noemen, haha. Zelfs met een voorliggende placenta voel ik (en mijn man) dit kindje heel erg goed en heel erg vaak ;)

10. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Gelukkig zegt het tot nu toe (jullie verhalen) nog niet zoveel :) vind het wel fijn hoor dat ik hen elke keer voel, scheelt een hoop onzekerheid! Het gevoel van nog even en dan ga ik bellen ken ik inderdaad van mijn dochter, en heb toen ook wel vaker gebeld om even het hartje te horen, omdat ik haar gewoonweg niet voelde..

Begin er wel benieuwd naar te worden...merk überhaupt dat ik zin heb om die kleine te leren kennen (maar laat hem nog maar even binnenspelen...we hebben nog geen naam :) )

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    Mijn zoon was in de buik ook een extreem druk en beweeglijk kind. Nu erbuiten is hij heerlijk rustig.. Zegt in mijn geval dus niets.. Ik had wel een kleine buik en een 8ponder dus gebrek aan ruimte en placenta achter maakt dus ook dat ik hem goed voelde vermoed ik..

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza was ook een erg beweeglijke baby in de buik en is dat nog steeds. Ik vind haar niet druk, maar ze is wel echt vrolijk, beweeglijk en levendig :)
    De dame die nu in mijn buik groeit, is behoorlijk rustiger, dus ben benieuwd of dat betekent dat ze straks ook echt rustiger zal zijn :)

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Had ik bij Thirza ook, dus dat speelde ook wel mee dat ik haar zo goed voelde.
    Deze keer een voorliggende placenta, waardoor ik ws wel minder voel, maar ook nu een relatief kleine buik en ws een groot kind weer, (Thirza was 4330).
    We zullen zien.... :)

14. Pixel2011

Pixel2011 Niet meer actief

Mijn jongste dochter was extreem druk in mijn buik en ik had echt zoiets van wat voor springveer wordt dat straks.
    Nadat ze geboren was zei de kraamverzorgster dat ze nog niet eerder zo'n rustige baby had meegemaakt:D.

Nu is ze 5,5 jaar en nog steeds niet erg druk.

Dat ze bij mij zo druk in mijn buik was kwam waarschijnlijk door de grote hoeveelheid stress die ik toen had (mijn moeder kreeg kanker en is 3 maand na mijn bevalling overleden), althans dat gaf de vk toen aan.

15. Zwangeremiep

15 mei 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben ik ook erg benieuwd naar.. zal er heel snel achter komen! in mijn buik is hij enorm druk bijna de hele dag door,ook altijd op echo's ligt hij in de raarste posities hihi vroeg me zelfs af of het wel goed is dat ik hem bijna de hele dag voel (slaapt hij wel?) volgens de vk zou dat geen probleem zijn, dus ben erg benieuwd hoe hij uit mama's buik is!

16. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Eerste baby druk in buik, buiten buik erg rustig, met af en toe een onweersbuitje haha
    Tweede baby erg rustig in buik, buiten buik stuk drukker.
    Derde baby druk in buik, buiten buik nog even afwchten

Xxx joyce

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn zoontje was druk, maar deze baby slaat alles. Hoop niet dat het wat voorspelt ;)

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Jup.. Hier was dat absoluut het geval!
    Ze zit nooit een seconde stil, had dat in mijn buik al door!
    Hahaha :D

19. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    1e kind druk ik buik. Na de bevalling rustige baby
    2e kind rustig in buik (af en toe echt moest wakker schudden)
    Heel onrustige baby en nu super aanwezig kind.

3e kind is nu extreem druk in mijn buik. Dat kind voor loopt op de groei snap ik niks van, want hij rust bijna nooit.... ben benieuwd.

Leuk detail.... 1e en 3e kind gaan slapen als ik ook ga slapen. 2e kind werd ik snacht's regelmatig wakker omdat hij dan in eens van zich liet horen. Toen hij geboren werd was hij vaak s'nachts onrustig... typisch he

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bij mijn meisjes wel..

Deel Deze Pagina