Een beetje in twijfel..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lindsey89, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Hallo Dames,

Zoals jullie zien ben ik pas 3 dagen met de pil gestopt en is het allemaal nog erg nieuw voor me.
    Wij gaan voor ons eerste kindje en twijfel aan de manier waarop wij gaan klussen, zeg maar.. (beetje raar gezegd, sorry)
    Ik weet niet of ik heel mijn cyclus bij zal gaan houden en met ovulatietesten wil beginnen zodat ik weet wanneer ik het vruchtbaarst ben en dan gaan klussen.
    Of dat we van deze tijd lekker gaan genieten en het op z'n beloop laten?

Ik ben bang dat ik mezelf helemaal gek maak als ik mijn steeds af ga tellen wanneer mijn eisprong is of mijn NOD dag..
    Iemand nog tips?

Groetjes Lindsey

2. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Persoonlijk zou ik eerst alles even zijn beloop laten gaan. Je lichaam heeft ook nog tijd nodig om te ontpillen en om nu al alles in de gaten te houden levert alleen maar stress op. Ik zou op dit moment alleen nog even in de gaten houden wanneer je ongi wordt en hoelang je cyclus is.

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Vooral niet vrijen volgens de agenda. Het moet geen moeten worden.

4. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Je kan nog zo ongelooflijk lang op het moment afstemmen wat betreft klussen! Dat moet je nu echt nog niet willen!! Nu lekker genieten van het moment en gewoon van de momenten samen. Als je je nu al druk maakt dan heb je nog een heeeeel lange weg te gaan (als je mijn info ziet...ik meet het nu wel uit..ben blij dat ik dat niet alle tijd al deed!)

5. dphoek

dphoek Niet meer actief

Helemaal eens met de voorgaande reacties!!

Veel plezier en ik hoop voor je dat je wens snel is vervuld!

Groetjes Patricia

6. RomyM

RomyM Actief lid

13 jul 2012
    217
    0
    0
    NULL
    Ik ben zelf direct begonnen met ovulatietesten, maar dat komt omdat we al vorig jaar besloten hebben dat we zwanger willen worden en we pas in juli konden stoppen met de pil. Ik wil dus de kans zo groot mogelijk maken. Maar ik zou adviseren om eerst even je lichaam te laten ontpillen. Ik merk bij mezelf dat het toch soms wat gedoe oplevert om elke dag te gaan testen met de ovulatietest, er komt wat meer druk bij. Op zich kan ik goed tegen druk, maar nu ik in maand 3 zit (heel vroeg dus) merk ik al wel dat ik wat meer druk op mezelf leg en me afvraag waarom het nog niet is gelukt aangezien we vrijen op de goede dagen. Terwijl er een jaar voor staat!
    Neem lekker de tijd en geniet van elkaar en de voorpret!

7. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ik zou even gaan genieten. Als is het maar een paar maanden. Het is zo'n bijzonder idee, samen voor een kindje gaan.
    Ovulatietesten kan altijd nog.

8. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Allemaal heel erg bedankt voor de reacties en het goede advies.
    Mijn vermoeden wordt toch bevestigd en we laten het lekker op zijn beloop en wachten af wanneer het wonder zich meldt;)
    Ik hoop wel dat ik na loop van tijd wat rustiger wordt en niet iedere seconden van de dag aan zwanger worden denk.
    Ben gewoon heel blij dat het moment daar is, dat we er allebei klaar voor zijn.:D

9. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik heb dan inderdaad nog een lange weg te gaan!
    Ik hoop voor je dat je wens snel in vervulling zal aan!
    Succes met zwanger worden!!;)

10. Bueno

Bueno Actief lid

25 apr 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou je ook adviseren om t eerst op zn beloop te laten.. Leg jezelf en je vriend niet meteen zoveel druk op, gewoon genieten van elkaar en regelmatig klussen..
    Als t na een half jaar nog niet is gelukt, kun je eventueel beginnen met ovulatie testen of met tempen..
    Veel succes, dat je maar snel zwanger mag raken!! :)

11. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Zoals je zelf en anderen al zeggen; ik zou ook lekker het eerste half jaar op z'n beloop laten!

Spannend he? Dat je voor het eggie gaat? Ik vond het reuze spannend toen ik geen pil meer slikte. Had echt het idee dat ik na de eerste x seks al zwanger was haha! Het geeft toch iets speciaals dat je weet dat er u iets moois kan ontstaan.

Hopelijk ben je snel zwanger!

12. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Bedankt voor je berichtje, we leggen er inderdaad niet zo veel druk op en ik laat de ovulatietesten nog even in de kast liggen.
    Jij succes met je zwangerschap en nog gefeliciteerd;)

13. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Je haalt me de woorden uit de mond, ik ben helemaal in de 7de hemel en heb nu inderdaad het idee dat ik wel van de wind zwanger kan raken ( bij wijze van dan he..)
    Ik vind het inderdaad ook heel spannend en ben zo benieuwd wat me te wachten staat.

Bedankt voor je berichtje!!:D

Deel Deze Pagina