Een beetje jaloers..

Discussie in 'De lounge' gestart door MissSporty76, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Oh, zeker geen afgunst hoor! Wij wachten nu rustig af totdat we mogen komen kijken. Ben al bezig met leuke cadeautjes voor alledrie de kindjes (vind het leuk om zelf wat te maken).
    En jij hebt er nu 2 in je buik. Ik wens je een fijne zwangerschap!

2. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    Herken het wel. Weet niet of het echt jaloers zijn is maar wij zijn nu bijna 2 jaar bezig voor een 2e en een tijdje terug kwam de een na de andere collega vertellen dat ze zwanger zijn. Uiteindelijk in 2 weken tijd kwamen er 4 collegas met die mededeling.
    Dat voelde wel even als jaloezie. Maar gun het ze wel hoor hihih

3. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ja dat is waarscheinlijk de reden dat je jaloezie voelt...jij wilt nog wel een derde dus ;) ...

4. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Heb ik precies zo.

5. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Die gevoelens zijn heel normaal hoor.
    Ik herken het wel.
    Toe ik in de mmm zat was ik ook wel eens jaloers op anderen die zwanger waren of net een kindje hadden gekregen, gewoon omdat ik het zelf ook graag wilde.
    Ik heb het nu niet meer, ik ben voor nu compleet.

6. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Ik snap de gevoelens heel goed, en als je zelf nog bezig bent en nog geen kindje hebt enz.. dan is het ook zeker een logisch gevoel , natuurlijk ook wel als je nog een 2de of 3e zou willen, maar dan heb ik meer zoiets van wees blij met wat je hebt! want zoals vele weten gaat het gewoon niet altijd vanzelf en je hebt dan toch iig het geluk al een kindje te mogen hebben/krijgen. natuurlijk heb je dan een wow en dat wil ik ook gevoel , maar sta stil bij wat je al hebt en wees daar gelukkig mee.

7. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Heb een meisje, voor mijn man wilde ik graag een jongen (ik vind een meid prachtig) maar nu na 3x mislukken maakt het me niet uit.
    Ik beneid wel eens mensen waar het allemaal in 1x goed gaat, waarom bij ons niet?
    Soms betrap ik me er op dat ik jaloers ben, ondanks dat ik het anderen gun, waarom is een kleine (wat voor geslacht ook) ons niet gegund?

Het zit trouwens niet in mijn aard maar ja.... Soms...
    En het je hebt er al 1, ja klopt, ben ik ontzettend dankbaar voor
    maar 3x mis voor een 2e en dik een jaar verder, hakt er aardig in.

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zal wel een enorme zeur zijn..

Maar ik vind jaloers zijn zo'n enorme energieverspiller.
    Zelf heb ik geen gezond kind, maar kan me echt niet heugen dat ik ooit jaloers ben geweest op iemand met een gezond kind. Of op iemand waarbij het van een "leiendakje" gaat.
    Ieder huis heeft zijn kruis.

Ik probeer tevreden te zijn met wat ik wel heb al is dat niet altijd wat ik wens.

Hierin heb ik het wel over echte jaloezie. Dus een "steek" voelen als een ander het in jou ogen beter heeft dan jij.

9. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Haha, hier net zo. Het is mooi geweest.

10. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Hier ook :)

11. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

Dat heb ik ook! Nu is de jongste nog maar net een jaar geworden dus ik zit er nog wel even in voor ze allebei wat zelfstandiger en mobieler zijn.
    Volgend jaar gaat de oudste naar de kleuterschool, heerlijk!
    (vooral voor hemzelf omdat ie er echt aan toe is, die 6 uurtjes per week psz is niet meer genoeg)

12. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Daarom zeg ik ook dat het geen afgunst is.
    Ondanks dat ik mijn kinderen soms graag achter het behang wil plakken :D, zou ik ze voor geen goud willen ruilen. Maar doordat ons gezin nog niet af is wat mij betreft, zou ik ook graag nog zo'n kleintje erbij willen.

13. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Jaloers zijn is vrij natuurlijk. En je doet er heel weinig aan! Ik vind het dapper dat je ervoor uitkomt. Ik herken het zeker wel!

14. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    dit heb ik ook, ben heel erg tevreden met mn zoontje en heb (op het moment) geen behoefte aan meer kids.

al vind ik baby's wel heel lief hoor, en zou het heel leuk vinden om met de baby van mn beste vriendin te knuffelen en alles (als die eindelijk eens komt:p) maar jaloers ben ik niet. :)

15. Nati

Nati Niet meer actief

Ik ben jaloers op mensen die de wens hebben voor een tweede, zou dat ook graag willen hebben.

16. Onje

Onje Niet meer actief

Herkenbaar hoor ik ben stik jaloers op iedere zwangere die ik zie.
    Iedere zwangerschapstest die ze aan m'n kassa komen afrekenen.
    Pfff ik zou het zo graag weer meemaken.
    Maar ik ben ook jaloers op de vrouwen met 4 5 of 6 kinderen er komt bij mij geen einde aan denk ik.

17. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Precies dit. 2 collega's die vlak na m'n 2e dochter ook een 2e kindje gekregen hadden, zijn ondertussen bevallen van hun derde. Steekt een beetje, omdat ik ook nog graag een 3e kindje had, maar vriend dit niet zag zitten.
    Het zij zo; ondertussen smelt ik gewoon weg bij elke baby die ik zie :):)

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Deels herkenbaar. Ik heb een beetje het "probleem" dat ik geen 3e meer wil maar nog wel heel erg de wens heb van een kraamtijd (bij beide helaas niet gehad) Een soort onbevredigd gevoel ofzo... Dus ja, daar kan ik wel jaloers op zijn als er een baby is geboren

19. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Zeker herkenbaar, wij willen graag een tweede maar wachten nog even tot ik zekerder ben van onze financiele situatie. Ik ben een jaar werkloos geweest en sinds een paar maanden werk ik als gastouder. Heeft een half jaar geduurd voor ik kindjes had, nu loopt het echt goed en zijn we er financieel wel weer bovenop. Maar ik ben bang als ik nu zwanger raak en met verlof ga dat de kindjes niet terugkomen en dan zitten we echt in de problemen, krijg geen ww meer en we redden het niet op 1 salaris. Dus twijfel twijfel....en om me heen zie ik mensen in de meest beroerde situaties zwanger raken (alleenstaande bijstandsmoeder, iemand in scheiding die zwanger is van minnaar enz) dan denk ik echt wtf...ik heb een goed huwelijk, koophuis, en nog durf ik geen risico te nemen tot ik een spaarpotje heb om eea op te vangen en zij.....

20. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Niet herkenbaar. Ik heb in 10 jaar tijd 5 kinderen gekregen en heb op dit moment helemaal geen gevoelens bij zwangerschappen en baby's. Ik vind het heerlijk dat mijn jongste alweer bijna 2 jaar wordt en dat de intensieve babytijd voorbij is.
    Ik heb ook geen vreemd gevoel er bij als ik denk dat ik, waarschijnlijk ;), nooit meer zwanger ga worden.

Deel Deze Pagina