Steunpunt huiselijk geweld

Discussie in 'De lounge' gestart door buonanotte, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Wie heeft dit wel eens gebeld voor een ander?

Had je er ook echt wat aan?

Wij hebben namelijk buren die geregeld (bijna elke dag) schreeuwende ruzie hebben. Vaak horen we gebonk slaan van deuren hem horen we schreeuwen en haar gillen en vaak met gevolg dat hun kind compleet overstuur als laatste huilt. Of er echt geweld gebruikt word dat weet ik niet maar het lijkt er wel op.
    Vannacht was het weer raak en het geschreeuw en gehuil van hun kind gaat dan door merg en been :(
    Ik kan het gewoon niet langer aanhoren en onze nachtrust word door hun geruzie ook geregeld verstoord.

Ik zit er dus over na te denken om steunpunt huiselijk geweld te bellen voor tips.

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    geen ervaring mee ,heel naar. sterkte

3. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Je zou ook melding kunnen maken bij bureau Jeugdzorg?

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Zou ik wel doen hoor. Wij hebben een jaar terug ook via de huisarts dit steunpunt ingeschakeld. Daar is toen politie in burger langs geweest om poolshoogte te nemen. Vaak is het ook zo dat wanneer iemand bekend is via zo'n melding dit ook bij andere instanties bekend is. Mocht het een keer zodanig uit de hand lopen dan weet bijvoorbeeld de politie ook dat er een melding is geweest van huiselijk geweld.

Ook krijg je via het steunpunt tips en advies over hoe te handelen als er weer een situatie zich voordoet. Wij hadden in ieder geval het gevoel dat we het niet negeerden ook al kun je er dus als buitenstaander niet heel veel meet aan doen.

5. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    dat je er nog over na moet denken?!....bel de politie, meld dit ergens waar ze je advies kunnen geven... maar dit kan toch niet?! Dit is vreselijk m.n voor het kind en lijkt me ook heel erg om te moeten aanhoren! Iemand moet wat doen...we weten allemaal wat voor verschrikkelijke dingen er zouden kunnen gebueren als men niet ingrijpt! Sterkte !!

6. buonanotte

Ja ik ben vooral bang voor het wat als verhaal. En vind het verschrikkelijk om zo machteloos te staan tegenover het kind :(

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb er zelf niks aan gehad, maar dat kwam omdat ik na de eerste keer huiselijk geweld (lichamelijk geweld dan) zelf weg ben gegaan. Ik had een huis geregeld, ander werk en was aan de studie. Verder had ik aangifte gedaan en thats that. Toen steunpunt huiselijk geweld belde en vroeg of ze iets voor mij konden betekenen, was het snel klaar.

Maar zij waren er tenminste :D ! Pas 9 maanden later - toen ik er al helemaal niet meer mee bezig was - kwam slachtofferhulp telefonisch vragen of ik hulp nodig had ;)

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Bellen en om advies vragen kan natuurlijk nooit kwaad. Ik zou dus gewoon bellen. Succes.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb wel eens gebeld voor mijn zusje die mishandeld werd door haar stiefvader. Maar omdat zij 11 of 12 was destijds werd er gewoon domweg gezegd dat het kind dat zelf maar op school moest melden, want ze was oud genoeg en dat zij niets konden betekenen voor haar :x Mijn vader heeft haar vervolgens daar weggehaald. Ik ben dus totaal niet te spreken over SHG!

Mijn moeder heeft weleens gebeld voor haar buren, daar ging het ongeveer zoals in jouw verhaal. Buurvrouw gilde de buurt bij elkaar alsof ze vermoord werd :$ Politie aan de deur, etc etc. Zit mijn moeder een paar dagen later in de tuin, zit de buurvrouw met haar vriendin te praten over mijn moeder, dat de buren zich ermee hadden bemoeid en dat de politie was geweest en bladibladibla. Mijn moeder zei dat hoe hard ze ook zou gillen, al werd ze vermoord, mijn moeder belt niet meer.

Maar goed, misschien helpt het bij jouw buurvrouw wel! Al is hier de ervaring negatief van zowel SHG als het slachtoffer.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dit en ik begrijp dat het lastig is om ( verklikker te spelen) maar dat doe je niet je doet dit ook in het belang van het kind.

AMK hoeft niet meteen dit is een eerste stap, Om het eerst anders te melden. Blijft het zo dan idd toch een amk melding ook gaan doen.

Ga op je onderbuik gevoel af.

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik vind het ook lastig, mijn moeder heeft ook zulke buren, ik zeg telkens dat ze moet bellen als ze het hoort maar ze durft niet. Man en vrouw zijn niet zulke lieverdjes zeg maar. Maar ik vind het zo sneu voor dat kind, begrijp je dilemma dus volkomen.

12. buonanotte

Nou ik heb ze gebeld en kreeg de tip om met hun te praten.
    Nou ben ik misschien heel erg maar ik vind dat eigenlijk best wel eng..

Ik ken hun verder niet ik zie ze eigenlijk ook bijna nooit en weet dus niet wat voor mensen het zijn. En als ik hem te keer hoor gaan tegen haar hoe zal hij dan tegen mij of mijn man doen als we er wat van zeggen?

Ik denk dat ik toch ook de wijkagent ga bellen om te vragen hoe of wat vind het namelijk geen prettig idee dat wij er wat over moeten zeggen tegen hun:)

13. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hm, nou dat zou ik ook niet zo makkelijk doen hoor, zelf maar even het gesprek aan gaan. Zeker niet als je ze eigenlijk niet kent. Ik denk ook niet dat je daar veel mee bereikt, zij zal vast niet haar ziel en zaligheid op tafel gaan leggen bij iemand die ze niet kent...

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou ook de wijkagent bellen... laat die er maar naartoe gaan en het gesprek aangaan dan.

15. buonanotte

Nee inderdaad ook dat.

Heb de politie gesproken die hebben mijn gegevens achter gelaten bij de wijkagenten en ik word door hun terug gebeld.

16. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Wat een rare reactie! Dat je er zelf geen zou moeten gaan?! Ik vind het idee om de wijkagent te bellen een hele goede. Sterkte ermee

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Nee, ik vind zeker niet dat je daarheen moet. Ik hoop dat die wijkagenten er iets mee gaan doen. Jij kunt dit melden, maar het oplossen is niet jouw zaak vind ik eigenlijk.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat is dus wat ik bedoelde dat SHG niet zo heel veel betekend ;) Dit is toch een advies van niks? Belachelijk! Ik zou ook de wijkagent inschakelen hoor.

19. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Ik zou langs gaan als die man er niet is. Laat weten dat je haar wil helpen als zij daar klaar voor is.
    Een vriendin haar kat is vermoord door een actie zoals het melden van haar buren en nu heeft de man zijn vrouw zo ver dat ze afstandelijk doet tegen mijn vriendin en ze dus de schuldige is. Heel krom allemaal. En ook niet meer plezierig wonenl

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Reden genoeg om er dus helemaal niet langs te gaan!! :$ Zou echt gewoon de wijkagent inschakelen.

Deel Deze Pagina