HELP! We zijn al geen ochtendmensen, maar nu ben ik het wel zat! Onze dochter wordt sinds een aantal weken, eigenlijk nadat ze ziek is geweest altijd tussen 5.30 en 6.15 uur wakker. Dit is gewoon echt te vroeg! Ze heeft wel echt een ritme en van maandag tot en met woensdag moeten we er ook rond 6 uur uit, omdat ik die dagen werk. Maar wat te doen? Nu slaapt ze altijd van 12.30 tot ongeveer 15.30 en dan gaat ze tussen 19.30 en 20.00 weer naar bed. Later naar bed heeft geen zin, of kortere middagtuk, want soms slaapt ze maar een uur 's middags en dan is het hetzelfde verhaal. Middagtuk overslaan kan ook niet, omdat ze echt kapot is om 11.30 en ik ook. Ben nu 26 weken zwanger, dus die middagtuk van haar heb ik ook nodig Kan dit een fase zijn? Of heeft iemand een tip alsjeblieft? Of nog meer moeders die gezellig om 6 uur beneden zitten??
Denk een fase.. Ik denk persoonlijk dag je er niets aan kunt doen.. Ik hoor het wel vaker in mijn omgeving dat kinderen rond 6 uur klaar wakker zijn
er zijn heel veel kinderen die rond 6 uur wakker zijn elke ochtend. Daar kan je niet zo veel aan doen helaas. Mijn kids hebben fases. Kunnen zo een week elke dag tot half 10 in hun bed liggen en dan zijn ze weer een week elke dag rond 6 uur wakker. Je kan je er druk over maken... of je er gewoon bij neerleggen
verspilde energie als je je er druk om gaat maken,de beste optie is: lekker vroeg naar je bedje s,avonds
Hier peuter van 2,5 die zelfs soms al om 5.15 wakker is! Niks aan te doen. Uiterste tijd van hem is 6.15 dan hebben we geluk. Zijn zusje van 8 maanden idem dito. Ze slapen wel goed door ik hoef er niet uit in de nacht. Da's ook fijn denk ik dan maar. Over 10 jaar moeten we ze uit bed sleuren... dan denken we hier vast nog aan!
Mijn zoontje is altijd rond die tijd wakker, dan krijgt hij pap en gaat hij gelukkig nog een uurtje/twee ruurtjes slapen. Maar er zijn ook periodes dat hij echt niet meer wil slapen en klaarwakker is. Tja, niks aan te doen. Ooit gaat het vast wel over.
Tsja, hier al maanden elke dag tussen 5.30 en 6.30....en ik ben inmiddels 38 weken zwanger en ik leef ook nog leuk is anders maar je doet er niets aan! Afwisselen met je man als hij thuis is en 's middags als ze slaapt ook gaan liggen. Mijn dochtertje slaapt maar een uur tussen de middag dus wat dat betreft benijd ik je
ik weet nog goed wat mijn moeder zei toen ik ovre begon tegen haar dat jay zo vroeg wakker was.. nou nu weet je ook wat je moeder vroeger had, had je maar geen kinderen moeten nemen kleine kinderen kleine zorgen grote kindere grote zorgen.. het wordt nog veel erger en dan komt er nog net geen evil lachje achteraan..
hier nog 1! Esmée is om 5 uur wakker. Klaar wakker. 'T enigste wat ik nog Kon bedenken was een ander bed! Zaterdag heeft ze in een peuterbed geslapen. Van 7 tot 7! Heerlijk! Zondag 't zelfde gedaan als zaterdag. Maar dan in ledikantje geslapen. Tadaa ze was weer om 5 uur wakker. Dus jullie weten wat wij van de week gaan doen wil niet zeggen dat 't bij iedereen zo is. Maar je zou 1 nachtje campingbed ofzo kunnen proberen?
hier ook periodes dat Tycho om 5uur al wakker is... Niks ana te doen. Een uitslaper is hij nooit geweest, welgeteld 5x dat hij geslapen heeft tot na 8uur. En indd periodes dat hij om 5uur al klaarwakker was hebben we ook gehad, slopend vind ik ze! Ik laat hem in zn bedje tot hij het zat wordt of ik neem hem bij mij in bed tot hij het echt zat wordt en ga dan met hem naar beneden en soms is dat indd 5:30 en andere keren "pas" 6uur. xx
En was je toen zelf niet om 5u wakker??? Of om 7u wakker geschrokken?? Hier (gelukkig) geen last van een kind wat vroeg wakker is (8-8.30u vanaf 19u + nog middagslaap van 2u). Kan je dus helaas geen tips of adviezen geven... Die van het peuterbedje of campingbedje is wel het proberen waard zou ik zeggen!
Hou op schei uit, pff hier een dame (en sinds een paar dagen ook een heertje) die er tussen kwart voor 5 en half 6 wakker zijn. En ONGEZELLIG dat ze zijn, alleen maar huilen en mopperen, geen land mee te bezeilen. En overdag slapen ze vrijwel niet, hooguit een half uurtje a 3 kwartier. Dus je mag je gelukkig prijzen met 3 uur slaap s middags!! ^^
Haha, sorry, sommige reacties zijn ook wel grappig! Thanks! Gelukkig maak ik me er ook niet druk om, ze slaapt ook altijd door en 's middags slaap ik mee en in het weekend gaan we er om de beurt uit! Maar wie weet een nieuw bed! We zijn aan het verbouwen en over een maandje heeft ze een nieuwe kamer met een nieuw bed, dus ik hoop inderdaad dat dat helpt! Thanks voor de tips!
Mijn dochter heeft ook lange tijd heerlijk geslapen tot 8.00, 8.30 soms zelf 9.00! Maar de laatste weken wordt het ook weer vroeger. Hoor haar meestal rond 6.00 wel even, en dan soms lukt het om nog even haar speentje te geven en dr te laten slapen maar soms ook niet.... Aan de andere kant, ze slaapt eigenlijk wel altijd door. En slaapt overdag ook nog 2x heel goed. Dus ja, ik leg me er ook maar bij neer. Kan niet alles hebben denk ik dan maar Maarja tis wel balen!
Schrok me rot om 7 uur sliep wel bij haar op de kamer, ze zat in een keer over mn wang te wrijven en kusjes geven dus ook goed uigeslapen!
Dan zou ik maar eens gaan kijken hoe je ze wel aan het slapen kunt krijgen want dit is te weinig slaap en overduidelijk dat ze daar last van hebben. Liggen ze bij elkaar op de kamer? Is het helemaal donker? Hoeveel afleiding ligt er in bed? Wanneer leg je ze 's middags in bed? 3/4 uur slapen is heel gewoon.. dat is een slaapcyclus. Kinderen moeten leren om in hun lichte slaap niet klaar wakker te worden. Ze doen dit ondermeer doordat het goed donker is, weinig afleiding, voldoende te hebben gegeten maar niet te veel, niet teveel suikers en kleurstoffen gebruiken etc etc. Misschien een aardige tip; The Contented Sleeping Guide for babies and Toddlers van Gina Ford. Hier wordt 's nachts ongeveer 12-13 uur geslapen en dan 's middags nog 2 - 2,5 uur (slaperig meisje). Dankzij een duidelijke routine is slapen iets waarop we kunnen vertrouwen (ook bij zoon van 3,5 jaar)
Altijd lastig, en niet altijd even leuk. Weet dat je niet de enige bent. Hier ook een paar maanden om half 6 al wakker. Ik gaf m dan een fles, heel soms viel hij dan weer in slaap. Nu slaapt ie steeds wat langer, vanochtend 7 uur. Dat is wel prettiger. Tip: vooral niet meteen uit bed halen, dan verwacht hij dat bij een gil hij meteen uit bed wordt gehaald. En ik denk ook dat het een fase is. Succes, en houd moed!
Ja, ik hoopte ook op een fase en nu al een paar ochtenden: 7 uur, kwart voor 7 en vanochtend 6.40 uur! Helaas nu het weekend nadert steeds vroeger, maar goed!
Hier slaapt ze meestal 3 uur s middags, net 2 dagen van 2 uur. 's Nachts meestal van 19.30-7.30u. Soms wat later, soms wat eerder. Hier net een fase gehad van rond 6.00u wakker. Ook vaak door papa's wekker. Nu gaat dat net weer even beter. Sommige nachten wordt ze s nachts nog een keer wakker, meeste nachten slaapt ze nu door. Overdag hier goed slapen betekenen hier goede nachten. Laat op bed s avonds staan garant voor een onrustige nacht.