nou zelf niet meer zwanger maar me schoonzus wel 32wkn... nu was ze om half 5 bij de vk voor controle.. hier kwamen ze erachter dat haar bloedruk behoorlijk hoog was, moest dus naar het ziekenhuis... had zelf nergens last van alelen van eht strakke band gevoel boven op de buik {dit heb ik ook gehad maar toen geen vergiftiging.......} nu had de vk gezegd dat zij de ergste vorm had? ik weet neit wat ik hievran moet geloven want ze weten niets alleen een te hoge bloeddruk en wat pijn bovenop de buik maar ze is smorgens nog gaan werken en heeft net de griep gehad? kunnen ze dat zo weten? en wat gaan ze waarschijnijk doen? mocht het nu echt zo zijn... gaan e toch niet meteen de bevalling opwekken? hoop dat jullie me snel kunnen helpen
mmm ben internet aan het speuren en de griep staat ook erbij als verschijnsel maja de griep heerst dus mmmm
Mijn zus heeft ook zwangerschapsvergiftiging gehad achteraf bleek ze hellp te hebben. Het begon met een week of 26 en mijn zus is met 30 weken geloof ik opgenomen en met 32 weken moesten ze haar dochter halen want het ging niet meer goed. Mijn zus hield heel veel vocht vast en een verhoogde bloeddruk dat was 1 van de 1ste dingen die ze kreeg. Weet je hoe hoog haar bloeddruk is?
nee weet ik bijgod niet mam belde net en die had het allemaal niet helemaal begrepen {is neit zo thuis in de bloeddruk wereld } ze zijn in het ziekenhuis maar ik kan hun neit bellen...
Nou ze zijn in goede handen dan. Ik denk dat ze ook gaan kijken of ze eiwitten in haar urine heeft,mijn zus had echt super veel eiwitten. Ze zullen niet gelijk haar baby gaan halen maar misschien als het erg is word ze eerst opgenomen en dan krijgt ze elke dag onderzoeken. De urine van mijn zus hebben ze elke dag opgevangen en elke keer gecontroleerd of het erger werd,ze kreeg medicijnen om haar bloeddruk naar beneden te krijgen maar dat hielp niet veel. Ze heeft ook een paar keer een groeiecho gekregen. Toen de eiwitten zo erg waren en haar bloeddruk zelfs met de medicijnen omhoog ging heeft ze een keizersnee gekregen. Ze heeft zo'n anderhalve week in het ziekenhuis gelegen en toen hebben ze haar baby gehaald. Heel veel sterkte!
precies wat ik dacht............. ze zijn alweer onderweg naar huis! {belde net me mam} het onderzoek zou 3 uur duren nou ze is dus 1 uurtje daar egweest bloeddruk was weer gezakt! verder wist mam het ook niet hoor straks weer meer! moet volgende week een keer naar de gyn. later meer....
Om te spreken van zwangerschapsvergiftiging, pre-eclapmsie en of Hellp heeft de gynaecoloog een aantal uitslagen nodig. Je kan dit niet alleen zeggen als je een bloeddruk hebt of een urine-uitslag. Bij de bloeddruk en de urine (eiwitverlies) heb je ook bloedonderzoek nodig. Daarnaast zijn de klachten die de zwangere aangeeft belangrijk. Zijn deze gegevens bekend dan kan er een diagnose gesteld worden. Hopelijk kan je schoonzus thuis nog even broedden. Kwebbel
dankje kwebbel ik bel dadelijk even met me schoonzus en met mam dus dan hoor ik meer... maar bedankt voor je uitleg! ik had ook al zoeits van dat kunnen ze toch niet zeggen aan de hand van een te hoge bloeddruk! tja hoop dat het klinje nog even kan blijven zitten idd.. ze is 32 weken...
Ik heb net 2 weken in het ziekenhuis gelegen met een te hoge bloeddruk. Ik zit tegen een zwangerschapsvergiftiging aan. Je hebt pas zwangerschapsvergiftiging als de urine een bepaalde hoeveel eiwitten bevat en als de bloeduitslagen afwijkingen gaan geven aan de nieren en/of lever. Alleen hoge bloeddruk kan niet zo veel kwaad. Alleen je kunt er behoorlijk wat klachten van krijgen. Ik had veel hoofdpijn en was regelmatig beroerd. Ook las van mijn maag. Ze hebben 3x 24 uur lang urine opgevangen om te kijken hoeveel eiwitten de nieren afscheiden. Dit was steeds 0,2. Bij 0,3 ligt de grens, dan noemen ze het zwangerschapsvergiftiging. De bloeddruk werd 4x per dag gemeten en ik kreeg 1x per dag een CTG. Dat bleef allemaal stabiel die 2 weken, dus ik mocht maandag weer naar huis. Ik moet nog wel 2x per weer voor controle naar ziekenhuis. Dan blijven ze bloed en bloeddruk controleren. Als dat stbiel blijft mag ik thuis blijven. Ik moet wel in ziekenhuis bevallen en dan 48 uur blijven na de bevalling ivm die hoge bloeddruk. Hij bleef bij mij schommelen tussen de 85 en 100 (onderdruk). Ik hoop dat je iets aan mijn ervaringsverhaal hebt. Je hebt niet zo maar vergiftiging, kan ook alleen maar hoge bloeddruk zijn. Als ik jouw verhaal zo hoor zal het wel meevallen (gelukkig!)
oeps dan zat ik echt hoog met mijn 26.3 (wist ik al wel hoor, maar blijft schrikken als je het weer ziet) Ik werd overigens ook door de gyn naar huis gestuurd, moest wel 24 uur urine gaan verzamelen. Toen ik het kwam inleveren ging ik even iets navragen en kwam pas 2 weken later thuis zonder kind in mijn buik. Belangrijk voor je schoonzus is dat ze zichzelf in de gaten houdt en als ze het niet vertrouwd dan meteen aan de bel trekken! (het kan meevallen, maar soms valt het tegen)
ik heb zelf ook zwangerschaps vergifteging gehad, en door dat ik veel eiwitten in de urine had,hadden z emij gehouden in het ziekenhuis met 36 weken, ik had zelf nergens last van,gelukkig,