Hallo lieve dames. Ons meisje doet het erg goed. Dat voorop. . Maar ik vind het zo lastig wat betreft voeding.. En tussendoortjes.. Annabel eet: Tussen 08:00 en 09:00 180+6 of 150+5 en een boterham met boter en jam. Tegen 10:30 vers fruit geraspt geprakt of gepureerd met flesje water of roosvice Tegen 12:00/ 12:30 180+6 of 150+5 + boterham met boter en jam of leverpastei of smeerkaas Tegen 15:00 een cracotte cracker of fruit met flesje water of roosvicee. Tegen 16:00 warm eten (aardappelen met groente en soms beetje vlees + toetje. Of 180+6 Rond 19:00 avond fles 150+5 en beetje rijstebloem. Ik heb ook al pasta geprobeerd maar dat vind ze niets of rijst. Ze heeft inmiddels 1 tand. En wb tussendoortjes ben ik inspiratieloos.. langevinger vind ze niks. Daar krijgt ze niets vanaf dus gooit ze ermee. Rijstewafel krijgt ze in haar keel. Rozijntjes zijn te klein.. Misschien tips?
Ik vind dat je een prima schema hebt hoor Alleen het valt me op als ze 180+6 krijgt geen boterham eet? Ik zou haar wel brood geven elke dag met 150+5 En zeker een warme maaltijd! Een maaltijd ipv een fles alleen??? (Weet niet of je dit bedoeld) Op deze leeftijd moeten de maaltijden langzaam de fles gaan vervangen ( is mij verteld op het cb) Kijk eens bij de jumbo voor maisboogies! Die smelten in de mond, en mijn zoontje vind ze heerlijk! Nijntje koekjes vind hij ook lekker
Ik vind dat ze nog erg veel melk krijgt. Vanaf een jaar hebben kindjes maar 300cc zuivel nodig, dus het is handig om daar naar toe te werken. Hier hebben wij vanaf 1 jaar het volgende schema: Ontbijt: 1 boterham met een rietjesbeker thee Tussendoor: koekje o.i.d. wat ik in huis heb, bv. speculaasje, biscuitje, maar ook soepstengel, rijstwafel, cracotte cracker, ontbijtkoek van alles eigenlijk. Een rietjesbeker met roosvicee Lunch: 2 boterhammen met een rietjesbeker melk Tussendoor: Fruit met een beker roosvicee Eind van de middag: Soms nog een soepstengel of doosje rozijntjes als hij al wat hongerig wordt maar het is nog geen etenstijd. Avondeten: Potje 12 maanden of met de pot mee, was toen nog een beetje wisselend, hij at eigenlijk alleen groente/aardappel prakjes. Inmiddels eet hij gewoon wat de pot schaft. Toetje van ongeveer 100-150cc Voor het slapen gaan: Tot 13 maanden fles 150+5 en sindsdien gewoon een beker drinken. Ik zou proberen haar zoveel mogelijk in jullie schema mee te nemen. Ik vind bv. 16.00 ook een vreemde tijd om al je avondeten te eten. Dat deed ik hier alleen in het begin met de eerste hapjes als dat beter uit kwam. Hier heb ik hem vanaf 1 jaar gewoon meegenomen in ons schema, als wij koffie drinken krijgt hij een beker drinken en een koekje, als wij een boterham eten, eet hij ook een boterham etc. Pasta's, rijst e.d. vond hij hier ook lange tijd niets, maar ik heb het hem wel altijd aangeboden. Hij kreeg dan bv. eerst een potje en als wij gingen eten kreeg hij nog een beetje op zijn eigen bordje. Sinds een paar weekjes wil hij daar dus wel wat van eten.
Wij zitten ook nog met de gecorrigeerde leeftijd daarom is het misschien anders dan bij anderen. Ze krijgt nog niet elke dag een warme maaltijd. Maar ongeveer 4x in de week in ieder geval. Brood doen we pas sinds 2 dagen smorgens erbij. . Dis het is nog even een balans zoeken..
Mijn zoontje is ook 9,5 maand, Dit is zijn schema 08:30 fles 150+5 (paar stukjes brood meestal wil hij dan geen brood) 10:00 1,5 stuks fruit 12:30 fles 120+4 (boterham) 14:30 maisboogies of Nijntje koekje 17:00 ongeveer 150 -160 gram vers en yoghurt 19:30 fles 150+5 Granenpap en rijstebloem lust hij niet Het is ook niet z'n hele grote eter hoor!
Dit is ons schema, 9 maanden, misschien heb je er wat aan. 6:00 Fles 180+6 -slapen- 9:00 1 boterham met boter + water uit beker 11:00 Fles 150+5 12:00 Fruit -slapen- 14:00 1 boterham met beleg en beetje fruit + water uit beker 16:30 Avondeten 200gr 18:00 Fles 150+5 en naar bed Flessen en brood gaan niet altijd helemaal op. Ze mag zoveel als ze wilt.
Oohh sorry, dat had ik niet helemaal begrepen. Al hoewel het hier met 9 maanden niet veel anders was, alleen een flesje extra. Wat is de reden dat ze niet elke dag een warme maaltijd krijgt dan? Zou dit wel proberen op te bouwen naar gewoon elke dag. Je zou in de ochtend evt. ook pap kunnen geven als brood nog niet zo wil lukken. Verder met pap geen ervaring, want mijn zoontje moest het niet.
J is van 22-02-2015 en zijn schema is: (tijden bij benadering) Bij 2 slaapjes: 07:30 BV 08:30 fruit (potje of vers, indien potje dan met eetlepel granen erdoor) 09:30 cracotte, broodkorst of mini-krentenbolletje 10:30 180+6 + slapen (gaat vaak niet op) 12:30 wakker 13:00 potje warm eten 14:00 cracotte, broodkorst, mini-krentenbolletje of fruit 15:30 180+6 + slapen 17:30 wakker 18:00 boterham of warm eten 20:30 papfles + slapen 00:00 flesje Bij 1 slaapje: 09:00 fruit (potje of vers, indien potje dan met eetlepel granen erdoor) 10:00 cracotte, broodkorst of mini-krentenbolletje 12:00 180+6 + slapen (gaat vaak niet op) 14:30 wakker 15:00 potje warm eten 16:30 cracotte, broodkorst, mini-krentenbolletje of fruit 18:30 180+6 + slapen 00:00 papfles 05:00 BV en/of flesje