2 jaar een geen middagslaap meer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nicolevanl, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Mijn zoontje is 2 jaar en 4 maanden. Sliep tot vorige week nog 2 uur in de middag en dat is nu ineens over. Hij wil het niet meer. Gaat rechtopstaan, gooit zijn beren uit bed en wil "eruit". Laten liggen heeft geen zin. Hij komt er gewoon uit. Herkent iemand dit? Van de 1 op andere dag? Vervelende is dat hij rond 16 uur wel aan zijn eindje begint te raken. Dus hij is wel moe. Hoe hier mee om te gaan?? Graag jullie tips of ervaringen!

2. Dana

Dana Niet meer actief

dit heeft mijn dochtertje soms ook, als ze echt niet wil dan hou ik haar op maar meestal probeer ik het wel en slaapt ze toch nog. soms is ze echt een uur wakker dan haal ik haar eruit en dan slaapt ze ´s avonds weer, inderdaad een nadeel dat ze dan eind vd middag kapot zijn maar als je denkt dat hij het nog nodig heeft zou ik het persoonlijk blijven proberen, als het met een half uurtje niet lukt (nog wakker) dan eruit misschien?

heel vaak slaapt mijn dochtertje nog wel namelijk en als ze wakker is zingt ze meestal, als ze zou huilen dan is het wat anders, zeker voor overdag, zo´n strijd zou ik er niet van maken ;)

3. Mijn dochter slaapt ook niet meer overdag. Inderdaad rond een uurtje of 4, 5 wordt ze wat moe. Dan doen we t wat rustiger aan. Ik denk dat ze er gewoon aan toe zijn misschien.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Mijn dochter is met 17 maanden al gestopt met slapen overdag.
    En dan idd rond 5 uur instorten.
    Wat wij toen deden was haar iig tot half 7 wakker houden (hoe ongezellig dan ook) en dus wat eerder naar bed doen.
    Op den duur groeide ze daar overheen en redden ze de dag prima zonder slaap tot half 8

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier was het ook met 2,5 jaar over. Ze ging toen in eerste instantie savonds vroeg op bed zo rond 18:00. INmiddels is dit alweer uitgebreid naar 19:00 een jaar later

6. Hier hetzelfde, ook een meisje wat met 20 maanden niet meer overdag sliep. Hetzelfde gedaan als Sidmick.

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Jeetje, die van ons is nu 2 jaar en 3 mnd, maar ik hoop dat ze nog lang slaapt 's middags. Hoewel ik wel merk dat het tegenwoordig vaak maar 2 uur is ipv 3.

Slaapt jullie kindje al in een peuterbed of nog in een ledikant? Als ze in een peuterbed slapen, zou ik ze wel op haar kamer laten. Dan speelt ze daar maar met haar knuffels, maar dan rust ze toch een beetje uit.

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Jenna sliep net voor haar 2e thuis niet meer overdag. Op het kdv (2x in de week) slaapt ze nog wel een uurtje.

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    En als je hem gewoon steeds weer terug legt? Paar dagen doorzetten?

Wij hebben twee weken terug de zijkant uit het ledikant van mijn zoontje gehaald en toen wilde hij ook ineens niet meer slapen 's middags (en 's avonds waren er ook ineens drama's). Maar na een paar dagen doorzetten slaapt hij gewoon weer 's middags...

En als hij anders moe is, zou ik ook zeker doorzetten.

10. appelthee

appelthee Niet meer actief

bij ons heeft hij een fase gehad ... ( stiekem vond ik het heerlijk meer vrijheid ) ..
    maar sinds een paar maanden slaapt hij tussen de middag wel wer en hij is al ruim 3 ...

Deel Deze Pagina