een beetje van de rel over de gekozen naam, help?!

Discussie in 'Babynamen' gestart door nenny, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

is kayleigh echt een aso naam?

1. ja: Want

2. Nee: want

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Amazing

Amazing Bekend lid

29 okt 2012
    576
    0
    0
    NULL
    Alphen a/d Rijn
    Ik vind Kayleigh een hele leuke naam en ik ken een heel lief (en totaal niet asosiaal) meisje die deze naam heeft. :)

2. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ik vind ook van niet hoor!

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Nee, lief juist.

Ik ken verder geen aso's, dus zou niet weten wat typisch aso namen zijn ;)

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Nee hoor, dat gebeurt door gedrag.
    De mensen in jullie omgeving zullen de naam koppelen aan jullie leuke lieve meisje.

Zo heet onze oudste Jennifer. Maar manlief en ik zijn allebei hoogopgeleid, dus denk niet dat de naam geassocieerd zal worden met een lagere sociale klasse.

5. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik ken een Diederik die het licht in z'n ogen niet waard is....
    En mijn collega heet Kylie, (andere schrijfwijze, dezelfde uitspraak) een van de liefste meisjes die ik ken gewoon hier uit de woonwijk.

Ik kan begrijpen dat je bepaalde associaties met een naam kunt hebben omdat je iemand kent die die naam oneervol draagt.
    Maar om me nu door een forum als Fok! (af en toe hilarisch hoor, no offence) op te laten naaien....

Sommige mensen die op een kamp wonen maken de slechte naam die zo'n kamp heeft inderdaad waar...maar in elke bevolkingsgroep zit gajes...
    Ook langs de hockeyvelden (sorry als ik nu iemand op zijn teentjes trap, wil alleen wat duidelijk maken) :cool:

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vreselijke naam maar smaken verschillen gelukkig! :)

7. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Meid, probeer je niet druk te maken om wat anderen zeggen! Kayleigh is niet mijn smaak, maar als jullie het een mooie naam vinden, dan is het toch prima? De mensen die zeggen dat het een kampernaam is, die geven hun eigen kind waarschijnlijk een naam waarvan jullie denken: Wat een kaknaam;) M.a.w. smaken verschillen, dus doe gewoon wat voor jullie goed voelt!

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Mee eens.

En amfy wat leuk ben je zwanger! Gefeliciteerd!

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dit dus.
    Precies zoals het is, geweldig geschreven.

Ik vind Kayleigh een mooie naam en ik haat alle vooroordelen die mensen hebben, of een bepaalde naam in een hokje thuishoort.

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

En wat valt onder lagere sociale klasse?
    Mensen die geen hbo diploma hebben?

Ik vind het een mooie naam hoor :)

11. Within

Within Niet meer actief

Mooie naam juist! Geen rare associaties mee.

12. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Geen kampnaam maar ik vind bijvoorbeeld Caelyn persoonlijk wel representatiever.

13. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    En heb je ook nog een onderbouwing? Want eerlijk? vind het het meest kortzichtige berichtje ooit

Ik vind mensen in klasses of hokjes plaatjes ontzettend kortzichtig!
    alsof de naam wat over de aard van het beestje zegt ;)

Alsof Bregje een haar beter is van karakter dan een Kaylee of zo...;)

14. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Respect, mooi gezegd!!

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Allereerst: dit soort namen zijn absoluut mijn smaak niet.
    Maar ik vind dat je in elk geval wel een mooie schrijfwijze gekozen hebt.
    Hoe iemand ingeschat gaat worden hangt af van waar je bent. In Amerika is Kayleigh al vrij lang een populaire naam, daar wordt de naam absoluut niet geassocieerd met trailer trash. We hebben hier een arts die Kayleigh heet.

In Nederland is het al een paar generaties zo dat populaire Engels/Amerikaanse namen vooral (niet alleen maar, maar wel vaker) gegeven worden door mensen met een wat lagere opleiding of mensen die niet in een villawijk wonen. Dat is GEEN vooroordeel, dat is een wetenschappelijk onderzocht feit. O.a. onderzocht door Gerrit Bloothoofd uit Utrecht en door het Meertens-instituut in Amsterdam.

Een naam als Kayleigh roept bij een Nederlander daarom andere associaties op als bij bijvoorbeeld een Amerikaan, kijk maar naar deze poll.
    Dat is natuurlijk tijdsgebonden...als Maxima nog een dochter krijgt en ze noemt haar Kayleigh, dan zal het gevoel dat mensen krijgen bij de naam absoluut veranderen.

Net zoals een populaire naam als Anna of Roos ook flink in aanzien zal dalen als er een erg ordinaire Anna of Roos een tijdje lang de krantenkoppen haalt.

Moet je daar rekening mee houden? Dat is iets dat je zelf moet weten. Maar ik denk dat je wel moet beseffen dat je, als je je kind een naam geeft, je meteen ook een bepaald stempel op je kind zet. Want bij elke naam hebben mensen associaties.
    Jullie hebben vast heel positieve associaties bij de naam Kayleigh, anders zouden jullie het vast niet als DE naam voor je dochter zien!

Ik geloof trouwens niet dat er veel Kayleighs op een kamp wonen. Bij mijn weten krijgen meisjes op het kamp juist vaak klassieke bijbelse of kerkelijke namen, zoals Priscilla, Francisca, Gerarda, Maria enzo (mijn smaak namen :) )

16. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Nee want, wie zegt dat:(

17. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Niet echt mij smaak. En vind de schrijf wijzen te ingewikkeld. Ik zou het steeds vergeten maar dat is mijn mening.

18. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Het is spijtig, maar het bovenstaande heb ik ook gelezen. :(
    De kans ik groot dat een Jason in de klas al anders behandeld wordt dan een Maurits (ik noem maar even wat hoor). Waardoor het kindje al een andere basis meekrijgt; self-fulfilling prophecy noemen ze dat.

Of dat ook geldt voor jullie gekozen naam..ikzelf vind dat niet. Maar ik heb dat niet zo heel snel met namen. Ik zou ook zeggen; als jullie het beide prachtig vinden en jullie liefhebbende ouders zijn met oog voor opvoeding, dan zal jullie Kayleigh heel veel mensen positieve associaties meegeven!

19. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    En weet je, mensen zullen altijd wel een mening hebben en dat zullen niet alleen maar positieve meningen zijn, welke naam je ook uitkiest. Te ordinair, te kak, rijmt op zus en zo, betekent in Timboektoe iets naars...enz. Houd gewoon rekening met de echte voor de hand liggende dingen (bv geen rare woordspelingen icm met de achternaam en zo) en kies de naam uit, waarbij jullie de beste, liefste, mooiste associaties mee hebben. Want uiteindelijk is het allerbelangrijkste, hetgeen wat het zwaarst zijn stempel zal drukken, de liefde en geborgenheid wat een kind meekrijgt van zijn ouders.

20. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Ik vind het ook een hele mooie naam. Onze dochter gaat Skye heten. ook al negatieve commentaar op gehad hoor. Maar zolang ik en mijn vriend hem maar mooi vinden :)

Deel Deze Pagina