Ik vind t ook geen aso naam hoor, tis niet mijn smaak, maar als ik die naam hoor denk ik niet aan n aso... En, t gaat er niet om wat anderen zouden kunnen denken, maar wat jij en je man er van denken, en dat is t belangrijkste!
ik wil iedereen bedanken voor hun reacties, ik heb nu wel een beetje de stofolk kunnen laten zakken en de reacties in me opgenomen. uiteindelijk is het inderdaad de keuze van mij en mijn vriend, wij vinden het een onwijs mooie naam en als mensen er nare associaties mee hebben moeten ze eerst ons meisje maar leren kennen voor ze een oordeel gaan vellen....ja en in principe vallen wij in de lagere sociale klasse, huurhuis pappa is electro monteur mamma fotografe, maar dat maakt ons niet minder en ons meisje al helemaal niet....iedereen hardstikke bedankt voor het geven van jullie mening. van mij mag er wel een slotje op!
Hier in oud-zuid zullen denk ik niet super veel kinderen zo heten. Vraag is of je je aan een bepaalde groep mensen moet willen meten, als het gaat om de naam van je kind. Kinderen moeten al zoveel tegenwoordig, tweetalige kinderdagverblijf en leren lezen voordat ze naar de basisschool, om maar wat te noemen. Kennelijk vinden we het zo belangrijk dat ons kind 'succesvol' wordt dat we daar al voor de geboorte mee beginnen met het een bepaalde naam te geven. Jammer genoeg waar dat zekere namen voorkeur krijgen bij sollicitatie etc. Kies een naam die jullie mooi vinden en leer jullie meisje zich niet te vergelijken met mensen die kayleigh een aso-naam vinden
Ik denk dat we allemaal wel, bewust of onbewust, een beeld hebben bij een Sophie, Destiny, Fay, Storm of Hayley. Maar is dat erg dan? Volgens mij heb ik nergens neergezet dat alle Kayleigh's ordinair zijn. Maar als ik de naam hoor en je vraagt; "Vind je de naam ordinair?" zeg ik ja. Een ander zal nee zeggen.... zoveel mensen, zoveel meningen. En het meest kortzichtige berichtje OOIT? Nou nou, het lijkt alsof je je persoonlijk een beetje aangevallen voelt. Niet zo overdrijven.
Kayleigh, precies zo geschreven heet mijn vroegere vriendin, ik associeer het dus totaal niet met iets aso's, ik vind het een mooie naam. De dame die ik ken is krachtig, zelfstandig, verstandig en mooi. Ik zeg: DOEN!
Iedereen kan wel zeggen 'maak je niet druk om wat anderen zeggen, als jullie als ouders het maar een mooie naam vinden'. Vergeet niet dat je kind ermee moet leven (in een wereld waar nou eenmaal vooroordelen en stigma's heersen).
Ik ben het hier mee eens, ik denk dat een naam bij jullie moet passen en dat je er zelf een goed gevoel bij hebt. Ik lees hier bijv ook dat veel meiden namen die eindigen op i/y/ie aso of ordi vinden. Nou ben ik mooi klaar mee met zowel ik (y) en zoon (i) als laatste letter hebben. En nee ben geen aso of wat dan ook..
Ik vind je geen lagere klassen hoor!! Jullie werken hard voor je centen en hebben beide gewoon je opleiding gehad. Ik vind klasse niet afhangen van waar je woont/welk beroep. Ik ken helaas vanuit mijn werk veel mensen met geld en status waar ik ben omdat ik er voor betaald wordt maar waar ik privé nooit mee om zou kunnen gaan. Als je geen sociale vaardigheden hebt en je niet in kunt leven in een ander en egoïstische bent behoor je in mij optiek tot een lagere klasse, wat je Cito uitslag ook was..
Vind je? Vind dat juist de normale schrijfwijze. Ik vind het een leuke naam. Bij bijna elke naam zijn er wel vooroordelen, en zijn er uitzonderingen op die vooroordelen. Zou het daar dus niet van laten afhangen als jullie het echt een leuke naam vinden. Zo zullen sommigen Eva een kaknaam vinden, terwijl wij geen kakkers zijn . Boeit mij echt totaal niet.
kampernaam zou ik het niet noemen, maar associaties met een lagere sociale klasse heb ik wel. Terwijl de klanken best mooi zijn, daar ligt het niet aan. Ik kende gewoon een jochie (ja, een jochie) uit een utrechtse volksbuurt die zo heette. Had van dat kortgeschoren haar, met zo'n rattenstaartje onderin z'n nek. Zo'n type. Ik zou er dus zelf niet voor kiezen.
Een jongen? Dat is vreemd. Ik vind het wel een echte meidennaam, en totaal geen associatie met een lagere klasse, en indd Kayleigh vind ik de normale schrijfwijze al is het heel mooi apart.,
Ik hou van de letter Y heb 'm zelf ook in mijn naam en mijn dochter ook en manlief en ik hebben allebei een opleiding en een mooi appartement en alles wat ons hartje begeerd, echt geen aso gezin. Als wij een manneke hadden gekregen had hij Ayden geheten. Dan maar aso haha , wij weten dat we het niet zijn ! Er zijn we, onderzoeken naar gedaan heb ik begrepen.
Er zijn altijd meisjes nodig die het tegendeel bewijzen en het vooroordeel verwerpen, omdat ze niet aso zijn..! en laat dat nu dan net jullie dochter zijn
Kayleigh vind ik nou niet bepaald een kampernaam. Kaylee vind ik persoonlijk niet echt een nette naam. Nouja niet netjes is het niet, maar bij deze naam krijg ik niet het gevoel dat deze bij ' kakkers ' gegeven word. Het spijt me ik ken een paar mensen die hun kindje Kaylee hebben genoemd en dat zijn laaggeschoolde mensen.
bij deze naam denk ik inderdaad aan iemand uit een wat lager sociaal milieu. daar komt nog bij dat vrienden van ons een kayleigh hebben die last heeft van overgewicht en heel verwend is, dus daar heb je dan ook niet meteen een heel "leuk" gevoel bij. ik denk dat iedereen dat wel heeft bij namen die mensen die je kent ook hebben en die je niet bepaald sympathiek vindt maar als jullie het een mooie naam vinden: Doen!!
Als jullie verliefd zijn op die naam, lekker belangrijk wat de rest van de wereld er van vindt! En als je er echt mee zit, scroll eens willekeurig door het forum van FOK en lees de berichten eens...get my drift?
Hier dan wel een kamper! En vind het ook niet normaal dat je het zo interpreteerd . Bij ons komt hij niet in de familie voor dus wat dat betreft voor jou eigen woorden is het geen aso naam! Sommige burgers zijn nog assosialer dan een wel opgevoed meisje van het kamp! Het ligt aan je opvoeding! Hier ook netjes me mbo diploma binnen en een goede baan !