Ik werk in het voortgezet onderwijs en heb dus ook bij veel namen een associatie. Zo zijn het bijv. vaak jongens met namen als Kevin en Michael waar ik niet zo'n heel positief beeld bij heb. Kayleigh is heel neutraal eigenlijk. De ene keer gewoon een heel leuke spontane meid, de andere keer een beetje aso, dan weer een beetje kak. Geen naam met meteen een bepaalde associatie dus, naar mijn mening!
Ik deel de aso associatie wel een beetje maar als jullie het een prachtnaam vinden zijn jullie wellicht juist de mensen die de naam een zullen gaan 'upgraden'
Sorry maar ik vind het wel een beetje net zoals bijv. k.yona, k.yara enzo maar als jullie hem mooi vinden lekker doen!
Meid ik vind het echt erg dat je je zo'n zorgen maakt over wat voor associatie men met de naam heeft, maar ook wel weer lief dat je je nu al zo om haar bekommert! Ik ken geen enkele Kayleigh, maar wat zou ik me erbij voorstellen: Blond meisje, lief gezichtje, geen kak, gewoon normaal. Ik ken zelf alleen een Kelly die er nogal slonzig uitziet en nogal grofgebekt is (een aso dan?) dus met die naam heb ik dat gevoel wel. En de spelling is zoals hij hoort (vind ik) Dus doen
Niet perse aso, dat heeft altijd nog met gedrag te maken, maar het klinkt me wel ordinair in de oren... Maar als jullie het mooi vinden, gewoon doen hoor!