Bovenkleding dreumes in het najaar

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Oudje37, Oct 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Ik heb toch geen idee wat ik mijn ventje van 11 mnd moet aantrekken deze dagen. Tot nu toe een romper zonder mouw met longsleeve en een shirtje met korte mouw erover. Mannetje is altijd heel actief en dus wat warmer van zichzelf. En bijna alleen binnen, inmiddels met de verwarming op 21,5. Met wandelen warm jasje aan. Maar nu het richting 10 graden gaat moet ik hem wel wat warmers aantrekken heb ik het idee. Maar nu al een trui? Wat als het dan nog kouder wordt? Wat trekken jullie je dreumes aan in het najaar?!

2. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Nu romper korte mouw en iets met lange mouwen maar geen dikke stoffen.
    Buiten een gevoerd vest.

Straks van het winter zelfde maar dan een winterjas.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier hetzelfde als wat Spriet zegt ;)

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Hier een romper met korte mouwen, longsleeve en vest. Buiten vanaf morgen een winterjas. Onze dreumes heeft vanaf geboorte wat moeite met zichzelf warm houden.

Onze baby is warm van zichzelf. Die draagt geen vest nog.

Beneden is het 20 graden.

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Mijn dochter draagt zelfs in de winter meestal enkel een hemdje en een longsleeve. Wel een dikke jas erover.

6. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Romper (korte of lange mouw. Net wat ik heb liggen).
    Daar overheen een longsleeve, blouse of trui.

Ik kleed ze op die leedtijd hetzelfde qua laagjes als dat ik zelf zou dragen.

7. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Goed om te weten dat dit dus wel kan.

8. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ze is nu vier jaar, maar heeft het snel te warm. Naar school draagt ze dus ook meestal een longsleeve in de winter, voor in de klas. Ze heeft dan wel echt een dikke winterjas. Truien draagt ze zelden.

9. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
    Mijn zoontje heeft nog geen truien aan: romper met korte mouw en longsleeve erover. Ik heb niet het idee dat hij het koud heeft, is ook altijd heel actief! En op blote voeten.. sokken trekt hij meteen uit en zijn ook niet handig met het oefenen staan/schuifelen langs de meubels.

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Romper zonder mouw en longsleeve. Overigens wel gevoerde slofjes want zn voetjes voelen zo koud.

Heb wel een paar truien maar meestal niet voor binnen

11. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een hemd met dun longsleeve. Verwarming staat al aan dus ik vind een trui echt veelste dik, ook voor buiten als we een jas aantrekken.

12. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties. Ben gerustgesteld dat een longsleeve nog best kan met verwarming aan.

13. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Hier ook een romper met korte mouwen en een longsleeve, meer niet. Nu heeft ze zelfs haar zomerjas nog wel aan, maar ook af en toe haar winterjas.

14. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Nou Ruben heeft al een week een dikke winterjas aan!
    Binnen lekker dunne trui of long sleeves met t-shirt eroverheen of vestje.
    en lekker slofjes. Wij hebben geen kachel nog aangehad.
    Tis 20 graden in huis.

15. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Zoon draagt een romper met korte mouwen en een longsleeve of een romper met lange mouwen met een shirtje of polo erover. Buiten wel een winterjas. Vandaag was eigenlijk de eerste keer dat ik me afvroeg of hij niet wat warmers aan moest. Een goede reden om te shoppen! 😄

16. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Precies dit;)

17. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Romper lange mouw met shirt erover.
    Romper/hempje met trui erover.
    Wel al zeker 1.5 week haar winterjas aan en als ze een legging aan heeft een maillot

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,938
    3,952
    113
    Hier nog steeds een kortemouwromper met longsleeve en soms een capuchonsweater.
    Ik heb nog nooit een romper+shirt+vest aangedaan, lijkt me veel te warm als het gewoon 20/21 graden is binnen, maar ik heb warmbloedige kindertjes :)
    Als het echt winter is doe ik wel romper met een mouwtje, maar niet meer langemouw. Die gebruik ik snachts wel eens.
    Buiten een gevoerd vest of winterjas. Van de week toen het erg lekker was in de zon alleen een bodywarmer.

19. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Romper net korte mouw en longsleeve of Romper met lange mouw en t shirt. Buiten heeft ze de winterjas erover aan. Hen wel vestjes maar dl heeft het altijd warm dus de vestjes nu niet meer aan. Voorheen wel eens als jas maar daar is het nu te koud voor

20. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Toen hij hier nog rompers droeg was het met dit weer een romper korte mouw en een shirt met lange mouw. Of een romper korte mouw met een vest.
    Nu draagt hij ondergoed, maakt niet veel verschil, al doe ik nu bij een overhemd bv. even een shirtje korte mouw eronder.
    2x lange mouw heeft hij hier ook maar zelden aan gehad. 2 jaar terug wel eens gedaan toen hij baby was, maar veel te veel getob.
    Als het koud is krijgt hij een trui aan (als het vriest zeg maar) en anders gewoon een shirt met lange mouw of een overhemd.

Share This Page