Mijn zoontje van ruim 2,5 is al een paar dagen een soort van ziek. Hij is hangerig, huilt vaak en slaapt slecht. 's Avonds wordt hij elk uur huilend wakker, meestal wil hij wel snel weer verder slapen. Hij heeft een aft in zijn mond, dat verklaart het slechte eten. Maar daar wordt je toch niet wakker van 's nachts? Ik weet dat aften echt heel vervelend zijn, maar ik heb het idee dat hij niet zo zielig is alleen vanwege die aft. Normaal kan hij heel goed uitleggen wat er is, maar nu helemaal niet. Heeft iemand een idee? Is er op deze leeftijd misschien een sprong ofzo, waar hij last van kan hebben? Ik zat te denken aan nachtmerries, maar daar heeft ie overdag dan geen last van toch?
Kan het geen kinderziekte zijn? Wat jij omschrijft had mijn zoontje ook, het begon met aften in zijn mond en al gauw kwamen er ook op handen en voeten allemaal rare plekken. HA geweest, bleek hij mond, hand en voetziekte te hebben. Dat uit zich pas nadat ze zich al paar dagen niet echt lekker voelen en begint met aft in de mond.
Oei, is dat ernstig? En hoe zien die andere plekken eruit? Hij heeft wel een plekje op z'n wang, lijkt op eczeem, beetje ruw en rood.
Anders even googlen, alleen schrik niet want op google vind je alleen de extreme gevallen vond ik. Mijn zoontje had het ook, maar echt niet zo vies als op die plaatjes die je dan vind. Ik vond het soort waterpok-plekjes, maar dan alleen op de handen en voeten. Dus niet ergens anders.. Hij wilde ook niks ermee beetpakken en ook niet lopen, omdat de blaasjes echt zeer doen. Dus eigenlijk hetzelfde als in zijn mond, maar dan dus ook op handen en voeten.
Ik ben het al expres niet gaan opzoeken, dan schrik je inderdaad alleen maar. Ik vind dan altijd de meest enge ziektes die precies passen bij wat m'n kind heeft... Maar dat is het gelukkig nooit echt! Vandaar dat ik het hier vraag. Ik hou z'n handen en voeten in de gaten. Iemand anders nog een idee, iets psychisch misschien?
Aften hebben volgens mij vooral te maken met een lage weerstand. Het kan ook gerust een flinke verkoudheid zijn, of dat hij gewoon vol zit en je dat zelf niet zo doorhebt. Misschien heeft hij hoofdpijn en wordt hij daar 's nachts wakker van. Als het aanhoudt, misschien eens zijn ijzer laten prikken, of even wat multivitamines geven om wat bij te tanken. Kan van alles zijn! Geen koorts?
Geen koorts gelukkig. Ik heb net op advies van de apotheek dentinox erop gedaan, dat verdooft. Multivitamines is wel een goed idee. Ik geef ze niet zo snel, maar hij eet ook al een poosje heel slecht groenten. Zou inderdaad goed een weerstand ding kunnen zijn. Een middag lekker veel aandacht zonder broertje erbij doet ook al wonderen
Waarschijnlijk gewoon een virusje. Er bestaan zoveel soorten virusjes zonder dat je precies weet hoe de uitwerking er van is. Met name bij (kleine) kinderen. Mijn dochter heeft trouwens ook ooit 'mond en klauwzeer' gehad. Was ze idd ook erg hangerig en huilerig van. Paar dagen lekker vertroetelen, gaat vanzelf weer over Beterschap met je kleine man.