Maasstad of Ikazia

Discussion in 'De bevalling' started by xbabyxdx, Jan 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

In welk ziekenhuis ben jij bevallen? Maasstad of Ikazia.
    Wat zijn de voordelen van elk ziekenhuis en wat zijn de nadelen?
    Ik moet een keuze maken tussen deze 2 maar ben er nog niet helemaal uit.

Ikazia heeft geboortesuites volgens de site.
    Maar maasstad heeft 24 uur een arts die een ruggenprik geeft mits het niet uit te houden is. En volgens mijn VK is ikazia moeilijker op dat gebied.

Zo moeiliijk zo n keuze haha!! :D
    Dus hopelijk hebben jullie ervaringen.
    Ik ben zelf bij de laatste in het oude maasstad bevallen. Maar dat was natuurlijk heel anders dan nu.
    En heb even in het ikazia gelegen ivm HG maar vond het nou niet geweldig daar. Tenminste... de GYN afdeling vond ik niets.

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ik ben bevallen in het Ikazia(medisch).
    Mijn partner mocht 's nachts blijven slapen, je hebt een eigen badkamer en wc en een klein koelkastje.

Ik heb me niet verdiept in het Maasstad maar ik had een super lieve gynaecoloog en 1 verpleegkundige en die stelde mij heel erg op me gemak.
    Toen ik mocht bijna mocht gaan persen was de dienst voorbij van de gynaecoloog alleen ze koos ervoor om mijn bevalling verder te begeleiden:)

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,154
    33
    48
    Hier bevallen in het maasstad en das me prima bevallen ;) Op medische reden trouwens ;)

Heb mijn hele bevalling een vpk naast m'n bed gehad, helaas wel net met wisseling van dienst geweest maar heb daar geen last van gehad ;)

Loop ook nu weer in het maasstad.. Weer prima begeleiding enzo...

4. xbabyxdx

Vanavond gaan we in ieder geval even kijken bij het Ikazia ziekenhuis. Ben benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.
    Maasstad schijnt ook mooie bevalkamers te hebben. Dus daar ben ik ook wel benieuwd naar.
    Al wil ik wel vooral de ervaringen weten.

Heb zelf 2 weken in het Ikazia gelegen en vond niet alles even goed daar. Maar goed... de GYN of de VK afdeling is natuurlijk nog wel een verschil.
    Zo was er bijvoorbeeld een diëtist die met allemaal eten aankwam die helemaal niet zo goed is om te nuttigen als je HG hebt. Vond ik zo raar!
    En vond ze best "streng" op die afdeling.

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,154
    33
    48
    Voordelen vond ik:
    Ze hanteren in feite het rooming in principe met je kleintje tenzij er reden is om dat niet te doen..

Je hebt gratis (althans twee jaar terug wel :p ) tv en internet op de verlos/beval afdeling :)

Enige nadeel vond ik, ik was om 15.01 bevallen.. Lag tegen 18.30 pas op de afdeling.. Wilde ik wat eten, warm wel te verstaan en kon alleen maar een boterham krijgen... Wat wel weer handig is dat je zelf je menu samen kan stellen voor de volgende dag :) Dus je beslist zelf je ontbijt en lunch enzo :)

6. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Ik kan je niks vertellen over het ikazia maar wel over het maasstad.

Met 3 cm ontsluiting mocht ik vanaf de triage gynaecologie naar de verloskamer, dit was een kamer met eigen badkamer en 2 stoelen voor de visite :) en uiteraard het bed en een aanrecht met alle spullen voor de baby.

Ik mocht eerst heerlijk douchen voordat ik aangesloten werd aan alle toeters en bellen.
    Verder lieten ze me gelukkig veel met rust! Kwamen af en toe eens om het hoekje kijken (verpleegkundige) en de gynaecoloog kwam af en toe voor de ontsluiting.
    Toen ik eenmaal belde voor pijnstilling was de morfine prik zo geregeld, ik moest voor een ruggeprik maar moest wachten omdat het zondag was en maar 1 anesthesist en jaja die zat net in een spoedoperatie! Zodra zij tijd had werd ik direct naar de uitslaapkamer gebracht voor de ruggeprik.

Tijdens het persen was er de gynaecoloog, een gynaecoloog in opleiding die toestemming had gevraagd om erbij te zijn en 2 zusters op de achtergrond.
    Het verliep allemaal heel rustig, had een fijne gyn!
    Ik heb na de bevalling Sem ruim 2 uur op m'n borst gehad, ondertussen ben ik gehecht. Na 2 uur werdt de kleine man aangekleed en gewogen etc zodat ik me eigen kon wassen, en papa even kon kroelen :D

Ik heb zelf de keus gemaakt om door te gaan naar het geboortehotel om 2 dagen bij te komen, anders had ik door gegaan naar de afdeling waar je een kamer deelt met 3 andere dames en 3 baby's haha.. Maar dit is alleen als je medische bent, anders ga je als het allemaal goed gaat gewoon naar huis of als dat je keus is geboortehotel!

Ik ben heel tevreden over zowel het ziekenhuis als het geboortehotel! Als je nog wat wilt weten hoor ik het wel :D

7. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

May 18, 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Ben zelf nog niet bevallen, maar ik ga voor Maasstad ook omdat ik naar het geboortehotel wil. Op de website van zilveren kruis staat een lijstje met verschillende faciliteiten die beschikbaar zijn bij beide ziekenhuizen misschien helpt dat met je keuze.

8. Marmir

Marmir Actief lid

Sep 5, 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Ik ben bevallen in het Ikazia (om medische redenen, dus niet in een suite) en mijn man en ik waren onder de indruk van de werkwijze daar. Er was veel aandacht voor ons en iedereen was erg vriendelijk. Mijn man is een paar nachten blijven slapen (helaas moesten we wat langer blijven) en dat was allemaal prima. De kamer was mooi en van alle gemakken voorzien: eigen koelkast, koffiezetapparaat, waterkoker, badkamer. Het was gewoon een mooie hotelkamer. Buiten vielen de mussen van het dak van de hitte, maar wij zaten in een heerlijk klimaatje.

De sfeer sprak ons erg aan, maar die moet je zelf gaan proeven denk ik. Wij zouden iedereen het Ikazia aanraden, maar ik kan geen vergelijking maken met het Maassatd, want daar heb ik geen ervaring mee.

9. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    Ik ben bevallen in het Ikazia en zou in bad bevallen, helaas werd mijn bevalling medisch omdat ik pijnstilling wilde, maar het was fijn om tot 8 cm de mogelijkheid te hebben om de weeën in het bad op te vangen.
    Daarna op de verloskamer was het allemaal prima, we moesten een nachtje blijven maar waren van alle gemakken voorzien.
    Ik zou een eventuele volgende bevalling weer daar doen, de verpleegkundigen en artsen waren allemaal ook heel erg lief.

10. xbabyxdx

Gisteren bij het Ikazia wezen kijken. Kleine kamers maar het ziet er alllemaal wel netjes uit.

Nou las ik net ergens dat als het medisch is en je moet blijven, je op de afdeling komt met nog 3 andere dames bij maasstad.
    Maar in ikazia mag je dus op je eigen kamer blijven zeiden ze.....
    Dat vind ik dus nu al een goed punt van Ikazia.

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,154
    33
    48
    En toch ga ik het bij maasstad wel aangeven dit keer..
    Ik heb na de bevalling van mijn eerste geen oog dicht gedaan op de 4persoons kamer.. Dus hoop dat ze me een beetje tegemoed willen komen :p

12. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

May 18, 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
  13. xbabyxdx

Oh dankje!!!!

14. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maasstad heeft ook 1 persoonskamers.

Ik ben 1.5 jar terug in het maasstad bevallen en is me goed bevallen ;) En heb er nu weer voor gekozen. Ik vond de verloskamers daar heel prettig, lekker groot en zat er huiselijk uit vond ik.

Ikazia ben ik nog nooit bevallen maar hoor er diverse verhalen over. Maar hoor ik natuurlijk ook over het maasstad.

Denk dat het gewoon soort kwestie van geluk hebben wie je begeleid bij de bevalling.

Zal doen waar jij je het beste ''thuis'' en op je gemak voelt :)

15. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha msschien kom ik je wel tegen in het maasstad ;)

16. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,154
    33
    48
    Dan gaan we gezellig op een kamer samen haha :p

17. ikkke

ikkke Bekend lid

Mar 29, 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Bij mijn zoontje bevallen in het Maasstad.
    Hij was 5.5 weken te vroeg en mocht dan ook niet bij mij blijven nadat hij geboren was.
    Ik de 2 dagen erna ook best een stukje lopen om naar hem toe te kunnen op de afdeling neonatologie.
    Het zal vast extra ver geleken hebben met de pijn na de bevalling dan het daadwerkelijk geweest zal zijn hoor.
    Ook toen ik weeën had lag ik met 3 andere dames op een kamer.
    Dit vond ik alles behalve fijn.
    Met 4 cm mocht ik naar de verloskamers.
    Verder wel nette kamers, vond alleen dat de verpleegkundige erg weinig tijd hadden.
    Ik wilde borstvoeding geven en moest beginnen met kolven.
    Het enige wat ik kreeg was een kolf set en het apparaat moest ik maar bij de buurvrouw maar achter het gordijn gaan halen. :eek:
    Geen uitleg niets met als gevolg dat mijn tepels kloven kregen.

Maar dit gewoon mijn ervaring natuurlijk.

Bij het Ikazia ga ik deze keer bevallen.
    We zijn naar een voorlichtingsavond geweest om te kijken hoe het er daar aan toe gaat.
    Voor ons gaf de doorslag dat als er iets medisch is de baby niet van de kamer af gaat.
    Alle benodigdheden bij eventueel beademing of iets is in de verloskamer aanwezig.
    Ook als de baby te vroeg geboren word blijft hij/zij op de kamer in de couveuse.

Ik hoop natuurlijk dat ik deze keer minimaal de 37 weken haal maar zo niet kan ik mijn kleine snel zien en blijft hij ook in de buurt.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo te lezen is er in 11 jaar veel veranderd in het Ikazia. Destijds lagen we met 6 vrouwen op een kamer, de kinderafdeling was in een andere vleugel, op een andere verdieping. En ze werden destijds zo gesponsord dat het eerder een Nutrikazia leek...

Kennis van me werkt bij het geboortehotel van het Maasstad, zij is er erg enthousiast over.

19. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    De lijst lijkt alleen wel wat verouderd, ik ben in juni in het Ikazia bevallen en had gewoon een eigen badkamer en man mocht op de kamer blijven slapen, in deze lijst staat van niet...

Ik ben heel tevreden over het Ikazia, prima service en aardige mensen.
    Masstad weet ik maar 1 ervaring van bevalkamer en kraamhotel en die was niet bepaald positief.

20. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,154
    33
    48
    Tsja Eki, ik ken ook negatieve verhalen van het maasstad.. Maar voor mij is t prima verlopen daar :)

Share This Page