wanneer broertje/zusje naar oppas?

Discussie in 'De bevalling' gestart door cowgirl80, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    bij mijn eerste bevalling ben ik ingeleid, dus ik heb geen idee hoe het begin van een bevalling voelt en of ik snel of langzaam beval…
    Ik heb sinds vanmiddag afentoe een pijnlijke harde buik en een beetje een zwaar gevoel van onder. Toch denk ik dat het nog lang niet gaat beginnen, maar het zet me wel aan het denken wanneer ik de oppas voor mijn zoontje nou in moet schakelen.

Mijn zoontje moet opgehaald worden door opa en oma en die wonen 3 kwartier rijden hiervandaan.
    Voor savonds/snachts hebben we vrienden in de buurt bij wie we mijn zoontje kunnen droppen, maar overdag zijn die aan het werk.

Ik zit me nu af te vragen wanneer ik opa en oma zal bellen? Meteen als de eerste wee komt die ik weg moet puffen? Of al eerder?
    Hoe hebben jullie dat gedaan?

2. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vraag ik me dus ook af!!

Toen bij de tweede mijn vliezen als eerst braken, heb ik het meteen mijn moeder laten weten. Pas na het bezoekje van de vk wisten we meer en is ze gekomen (bijna 3 uur later) om op mijn slapende zoontje te passen.

Maar het vervelende van een bevalling is, dat je nooit weet wanneer het begint en hoe lang het zal gaan duren. Ik ben nu vooral bang dat het sneller zal gaan dan de andere twee, en dat ik nergens tijd voor heb.
    Ik vind het moeilijk!

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij de tweede kreeg ik op een gegeven moment in de gaten dat het begonnen was maar we hebben toch nog even rustig gegeten met z'n 3en. Ik heb wel m'n moeder even gesmst dat ze stand-by moest blijven voor de zekerheid. Toen het serieus werd hebben we m'n moeder gebeld en die heeft de oudste toen opgehaald. Alles bij elkaar duurde de bevalling van de tweede ongeveer 5 uurtjes. Nu ben ik wel enigszins "bang" dat het bij deze nog sneller gaat maar goed, we zien wel. Als het lukt doen we het weer net als de vorige keer met mijn moeder.

4. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ik zou denk ik wachten tot dat de vk is geweest. Misschien kan je met de buren afspreken dat je hun in geval van nood als jij direct naar het zkh moet mag inschakelen tot dat jouw ouders er zijn?

Succes met de laatste loodjes!

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    @Lara1985 We hebben niet echt goed contact met de buren, en die zijn overdag ook gewoon aan het werk dus dat voegt niks toe.

Het is op zich niet erg als ik opa en oma te vroeg bel, die vinden het hardstikke leuk om op te passen. Als ik ze maar niet te laat bel, of bel als er helemaal niks gebeurt bij een valse start (oma moet ook vrij nemen hiervoor)

@sterre82 goed idee om alvast vantevoren even te sms-en dat ze standby moeten staan. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen

6. bapsie

bapsie Niet meer actief

Hier zou zoonlief bij de geboorte van zijn broertje ook naar opa en oma, maar bevalling was midden in de nacht in 2 uurtjes, hij heeft overal doorheen geslapen,

was voor opa en oma ook grote verassing :)

Deel Deze Pagina