verschillen 1ste en 2de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sterretje08, 13 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hallo allemaal,

Zoals jullie kunnen zien zit ik bijna tegen mijn nod aan
    Helaas heb ik elke maand het idee dat het dan niet raak is, omdat ik niet dezelfde dingen voel als toen ik wel zwanger was

Mijn vraag is, klopt die theorie eigenlijk wel?

De meiden onderons, die 2 keer of meer zwanger zijn geweest kunnen mij misschien wel helpen?

Had je bij elke zwangerschap de zelfde syptomen, of steeds andere?

2. mo24

mo24 Lid

30 nov 2006
    52
    0
    0
    horeca medewerker
    wervershoof
    ik ben voor de 2e keer zwanger,en niks is het zelfde als de eerste keer
    ik zat ook te wachten op de zelfde symptomen,daarom luisterde ik dit keer niet naa het stemmetje in mn hoofd dat zei dat ik zwanger was.
    ik dacht dat ik het te graag wou en daarom dacht,want ik voelde niet dezelfde dingen,dus dat maakt niks uit,ben nou bijna 6 weken en heb nog steeds niet de dingen van toen,maar juist de dingen die ik toen niet had.
    dus ik hoop voor je dat het bij jou ook zo is,spannend. ;)
    groetjes simone

3. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Bij mijn zoontje dacht ik dat ik niet zwanger was. ik voelde niks.. terwijl ik die maanden ervoor van alles gevoeld had :)
    Nu moest ik nog een week tot mijn ongi.. nou.. ik wist bijna zeker dat ik zwanger was.. ik had zoveel symptomen. hahaha.. maar juist daarom dacht ik van niet.. terwijl ik het wel was...
    Dus je kan het niet vergelijken.

Liefs Jazzie

4. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    nee ik heb gene enkele zwangerschap me eigen hetzelde gevoelt en niet dezelfde symptomen gehad ;)

ben in totaal 7x zwanger geweest

5. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    in mijn eerste zwangerschap was ik ontzettend misselijk.. ik heb 3x aan een infuus in het ziekenhuis moeten liggen omdat ik niks meer binnen kreeg en helemaal uitgedroogt was :confused: dit keer ben ik helemaal niet misselijk! :D alleen in het begin een klein beetje in de ochtenden af en toe gehad... en ik de 1e zwangerschap kon ik alleen maar slapen de hele dag.. dus zit duidelijk verschil in!

6. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    symptoom dat het zelfde was was mijn borsten die groeiden en net alsof er ijsklontjes in zaten.

misselijkheid is deze keer vele malen erger

7. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Hoi Sterretje,

Ik wachte elke maand vol spanning af en elke keer weer ongesteld tot mijn grote teleurstelling en terwijl ik het niet verwachten in augustus maand was ik ineens toch wel zwanger.... :D ik was er heilig van overtuigd dat ik gewoon weer ongi werd..maar gelukkig niet..
    en qua symptomen moet ik zeggen dat die voor mij bijna altijd gelijk waren....ik voelde niet heel veel in de eerste paar weken en rond mijn ongi...dat kwam pas later, bij alle 4 de keren...

Succes meid, ik hoop dat het voor jullie ook snel zal gebeuren.......

8. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Lieve meiden,

Dank jullie wel voor jullie antwoorden,

Het stelt me toch wel een beetje gerust dat ik hier opbeurende dingen hoor
    Elke keer is het toch weer zo'n teleurstelling als ik voor me zelf al zie in mijn gedachten dat het weer niet raak zal zijn
    Maar nu zie ik dat dat dus niet zo hoeft te zijn.

Erg spannend dus, nu maar afwachten

9. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    mijn tweede zwangerschap was ook heel anders dan mijn eerste, dus het zegt helemaal niks....

10. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bij mij ook de tweede keer geheel anders.
    De tweede keer zat ik al op de menstruatie te wachten en wist zeker dat ik elk moment ongesteld ging worden.
    Na 4 dagen overtijd bleek ik toch zwanger.
    Echt zo raar.
    Terwijl ik de eerste keer al vrij vlot een misselijk, weeig gevoel had.
    En ook veel misselijker ben gebleven.

Succes meid! ;)

11. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Zijn er ook meiden die van te voren voor het testen alle tekenen hadden dat ze ongi zouden gaan worden, zolas bijvoorbeeld spotting, pijnlijke borsten, puistjes, gewoon de dingen die er allemaal zijn voor dat je ongi gaat worden, en ej van je vorige zwangerschap wist dat je dat toen niet had, maar toch wel zwanger waren?

Ik was de vorige keer heel misselijk bijvoorbeeld, ik kan er in komen dat dat nu niet hoeft te zijn...

Maar toen ik zwanger was had ik helemaal geen puistjes, maar voor ik ongi word heb ik er altijd wel een paar, die heb ik nu dus ook gekregen, en denk nu dus dat het echt niet meer onze ronde zal zijn deze keer, maar hoop ergens op een positief verhaal van iemand hier, dat er wel nog hoop is!

Heb verder nog geen enkel teken van andere dingen vanm een aankomende ongi, geen buin verlies, hoge temp, dus dat ziet er allemaal wel prima uit

Morgen testen, erg spannend toch weer....

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Vier keer zwanger, geen enkele keer is hetzelfde geweest... Ik herinner me dat ik in het begin op ELK detail lette en daar conclusies uit trok. Nou, ik kan je zeggen: doe jezelf dat niet aan. Echt niet. De verschillen kunnen supergroot zijn.

groetjes
    Amber

13. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

tja...

Hier 3x zwanger (1x mk) en ik merkte WEL al voor mn ongi dat ik (weer) zwanger was, omdat ik WEL dezelfde symptomen gehad in het begin....
    Door deze symptomen tesste ik ook 5 dagen voor mn "vermoedelijke" nod....en positief....

De rest van de zwangerschap verloopt wel iets anders dan de eerste... maar ze begonnen toch alledrie hetzelfde....

Succes.... en ik duim voor je..!

14. Setteke

Setteke Niet meer actief

Bij beide zwangerschappen wist ik het al voor ik testte. Dat had met name met mijn borsten te maken, die waren heel gevoelig.

Dus bij mij was het wel beide keren hetzelfde, maar dat zal niet voor iedereen gelden!

15. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Bij mijn dochter wist ik het al ruim van te voren. En toen dacht mijn man dat ik gek was, dat kon immers echt niet. Maar toch echt zwanger.

Bij deze zwangerschap had ik het pas veel later door. Ik vond dat het wel erg lang duurde voordat ik een keer ongesteld werd na de bostvoeding. Na 5 positieve ovulatietesten toch maar eens een zwangerschapstest geprobeerd, en ja hoor! Toen was ik gelijk ruim 6 weken.

Groetjes, Mayke

16. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    vanmorgen getest, en als je geod kijkt met je neus er boven op, lijkt er een ieniminie streepje te staan...

Ga woensdag maar nog eens testen

Kreeg vandaag de vraag van een collega of ik zwanger was, ze zag iets aan me, dat haar deed denken aan toen zij zwanger was haha....

Nou ja we zien het wel, iig geen ongi die onderweg lijkt te zijn, dus weer duimen tot woensdag!

Bedankt voor jullie antwoordjes, maakt me wel een stuk zekerder!

17. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    1e zwangerschap: Helemaal niks :) :)
    2e zwangerschap: Misselijk, moe, lusteloosheid, veel krampen dus een heel verschil ;)

Liefs, misspuma

18. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

succes met testen woendag...!

En ben benieuwd hoor!

19. Oki

Oki Lid

21 nov 2008
    16
    0
    0
    hoi,

bij mijn dochter had ik niets in de gaten; we gingen op vakantie en ik dacht nog 'shit' word ik ongesteld op vakantie. Gewoon geborreld en af en toe gerookt. Na een paar dagen werd ik maar niet ongesteld; test gekocht; zwanger! Onze dochter is nu ruim 2,5 jr.
    Nu ben ik zwanger vd tweede. Halverwege mijn cyclus werd ik hondsberoerd; ik stond bijna over te geven in de supermarkt. Ook werden mijn borsten iets gevoeliger. Heb ik een paar dagen voor dat ik ongesteld zou moeten worden een test gedaan; licht streepje. paar dagen later duidelijk streepje! Heel anders dus. Ben laatst ook heel misselijk geweest; nu gelukkig niet meer.

Groeten Odette

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    absoluut niet hetzelfde..

ik was bij mijn eerste zwangerschap er helemaal niet van bewust dat ik weleens echt zwanger kon raken of zijn hehe..
    dus was er absoluut niet mee bezig..

Had wel een week ofzo voor ik ongesteld moest worden opeens vreselijke uitslag op mijn gezicht..het leek wel een acne aanval. maar dacht dat ik een allergische reactie ergens op had..
    Vervolgens 2 dagen voor ik ongesteld zou moeten worden had ik een beetje last van roze verlies..en gewoon het gevoel dat ik ongie moest worden..maar nee hoor..en toen ik uiteindelijk toch maar ging testen was ik dus vet zwanger.
    misselijk werd ik pas bij 6 a 7 weken geloof ik. maar echt goed misselijk..maar geen overgeven.
    had helemaal geen pijn in mijn borsten of dat soort dingen verder.
    was wel heeeel erg moe..en had veel pijntjes en dingetjes tijdens die zwangerschap..

nu had ik bij de tweede al voor mijn nod pijn in mijn linker onderrug wat doortrok naar mijn bil (wat ik dus tijdens mijn eerste zwangerschap aan het einde heel erg had) en ik had last van mijn borsten etc. dacht dat ik echt zwanger was..maar had 2 keer negatief getets..maar was dus wel zwanger uiteindelijk.
    Deze zwangerschap verloopt echt heerlijk. was in het begin wel wat moe enzo en lusteloos nergens zin in. maar geen moment misselijk geweest..heb een periode wel last gehad van mijn linkerbil (ischias) maar dat is nu gelukkig over. het begint nu pas echt zwaar te worden terwijl ik het bij de eerste echt veel zwaarder vond al vanaf het begin.

heel groot verschil dus.

Deel Deze Pagina