Afgelopen weekend zijn wij helaas ons kindje na 6 weken zwangerschap verloren na een miskraam. Het was natuurlijk allemaal nog maar pril, maar wel ons kindje, dus het verdriet is groot, want we waren zo blij na het zien van de positieve zwangerschapstesten! Om het allemaal een plekje te geven en ons kindje bij me te dragen wil ik graag een bedeltje aan mijn armband doen, maar weet niet goed of ik nou een sterretje of vlindertje zal nemen. Wat vinden jullie? Noemen ze een kindje na een vroege miskraam nou een sterretje of een vlindertje? Of kan het beiden? Wat zouden jullie doen?
Ik denk dat je moet doen wat jij het "mooiste" vindt. Persoonlijk heb ik met beide woorden niks. Ondanks het feit dat ik ontzettend veel verdriet heb gehad na de miskraam. Ik denk dat het heel erg van jezelf afhangt of een bedel je aanspreekt of niet. Het gaat er denk ik ook om dat het voor JOU betekenis heeft. Daar kan een ander niks over zeggen.
Net zoals de andere meiden zeggen mag jij t noemen zoals jij wilt meid. Tis jullie kindje. Heel veel sterkte!
Ik heb 2 miskramen gehad en noemde de vruchtjes mijn sterretjes. Persoonlijk vind ik de term vlindertje of engeltje voor een verdere termijn. Maar het is meer hoe je het zelf wilt noemen. Het is hoe dan ook een verloren kindje, al was het nog maar pril, het was wel gewenst.. Knuffel.
Ik heb toch voor een vlindertje gekozen, vond ik persoonlijk toch iets mooier. Ben er heel erg blij mee. Een mooi symbool voor ons kindje, om nooit te vergeten.
goed dat je er blij mee bent, met je vlindertje. Ik wil je alleen even een hart onder de riem steken, sterkte meid! Goed dat je een symbool voor je kindje hebt, zo kun je het lekker dicht bij je houden...
Dat is zo persoonlijk. Een sterretje is in de hemel en een vlindertje is weggevlogen, zo denk ik bij die benoemingen
Hoe je het zelf het beste vind klinken. De miskramen die ik heb gehad noem ik sterretje en mijn overleden zoontje van 7 maanden oud noem ik een vlindertje, omdat ik weet dat hij ergens is en ons toekijkt met een lach zoals hij dat altijd deed!
De ene keer noem ik het vlindertjes andere keer sterretjes. Wel krijg ik een tattooage armbandje met een vlindertje erin, die is voor beide vlindertjes.
Ik had bij n sterretje meer het gevoel dat het n overleden kindje was, dus wat verder in de zwangerschap of zelfs na de geboorte. N sterretje waakt over ons. Bij mijn miskramen voelde het meer als vlindertjes. Zwangerschappen, dromen, toekomstplannen die van ons wegvlogen... Maar dit is voor iedereen zeer persoonlijk en het maakt denk ik ook niet uit hoe je het noemt. Als jij je er maar goed bij voelt! Sterkte!