Heb momenteel een jaarcontract maar ben op zoek naar een andere baan. Nu liggen ze niet voor het oprapen en zit ik er aan te denken om een tijdelijke baan te zoeken. Dan is de kans dat ik aangenomen word, groter dan een baan waar ze voor vast iemand zoeken. Maar is het wel zo slim? Nu we erop achteruit gaan door de kot, verdien ik net genoeg om het kdv te betalen. Dus thuis blijven is net zo voordelig. Wat is wijsheid?
Ik snap je niet zo goed. Je hebt nu toch ook een tijdelijk contract? Dat maakt dan toch geen verschil. Als thuisblijven net zo voordeling is, dan loop je ook geen risico lijkt mij, als je dus graag een andere baan wil hebben, zou ik gewoon gaan zoeken.
Ja ik bedoel eigenlijk dat ik bijv. vervang bij een zwangerschapsverlof, dus dat ik van tevoren weet dat het tijdelijk is.
Ik zou het niet doen. Weet niet welke sector jij werkt, maar ik heb grote spijt dat ik begin dit jaar mijn veilige/super leuke baan heb opgezegd voor een tijdelijk contract bij mij in de woonplaats! Ik heb grote kans dat mijn contract niet wordt verlengd en in mijn sector (GGZ) wordt er enorm bezuinigd.
Wat wijsheid is ligt eraan wanneer je jaarcontract afloopt. Als dat nog tot volgende zomer loopt ofzo zou ik nu nog blijven zitten waar je zit, ik ben zelf werkloos sinds september en het is echt verschrikkelijk moeilijk om nu aan een baan te komen. Alhoewel, je hebt natuurlijk de zekerheid van je contract dus eigenlijk heb je ook weer niks te verliezen. Maar dat is dus afhankelijk van wanneer je contract afloopt.
Ik weet niet wat voor jou wijsheid is. (je geeft ook niet heel veel informatie). Maar bedenkt wel dat als je iets tijdelijks doet en je daardoor tussendoor steeds even niet werkt je wel de kdv gewoon moet blijven betalen ivm opzegterm e.d.
en ook op die tijdelijke functies komen op dit moment 70+ reacties binnen, tenminste wel in mijn vakgebied (communicatie) het zijn gewoon minder goede tijden om een baan te vinden. Zou lekker blijven zitten waar je zit als je wil blijven werken.
Bedankt voor de reacties! Er zitten voor-en nadelen aan. Het voordeel is, dat ik iets goeds op mijn cv heb staan. Nu ben ik een tijdje uit mijn vakgebied geweest en is het moeilijk om daar weer in terug te komen, omdat ik daar niet zoveel ervaring in had. En vooral parttime als starter is erg moeilijk. Het nadeel is, dat als ik na die tijdelijke baan niks vind, ik in de ww terecht kom. Dat wil ik natuurlijk liever niet. En tja, je weet niet hoe het gaat lopen. En daarbij, als ik dan binnen 3 maanden geen werk heb, vervalt mijn recht op KOT. Feit is wel, dat als ik stop met werken, we er niet veel op achteruit gaan. En dan gaat er ook een auto de deur uit, waardoor we er eigenlijk weer op vooruit gaan. En dit is allemaal te danken aan de bezuinigingen in de kinderopvang. Bedankt regering!