Hallo, Ik ben een dame van 18 jaar. (bijna 19) Sinds mijn 15e heb ik een vriend waar ik gelukkig mee ben. Maar ik zit nu met het probleem dat het woordje seks wel lijkt verdwenen uit mijn hoofd. Ik denk er niet aan, wil het niet, vind het niet eens sexy als hij aan me zit, of ik aan hem. En bij mezelf wil ik ook niet. Ik denk er niet eens aan. Maar dit was op t begin niet zo. Het ging super. Zelfs 4 x op een dag. Maar toen begon ik toen we ong 6 maanden hadden, met de pil te slikken. Sinds dien is het alleen maar slechter gegaan. (heb dan ook bijna alle pillen geprobeerd) Nu ben ik sinds 23 feb gestopt met de prikpil. (die heb ik 2 x gehad) Want nu bestaat seks voor mij niet eens meer. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld en heb nog steeds geen behoefte. (zwangerschapstest was negatief) Moet ik nu gewoon wachten tot ik ongesteld word? Is alles dan weer normaal? Of knap ik er gewoon echt op af? Best zonde want ik ben pas 18. Om dan al te stoppen met het seksleven is niet echt een keuze voor mij. Dankje, Gr Eliza
pil kan je seksleven er beinvloeden.. heel vervelend.. misschien kijken naar andere opties van bescherming. enh et duurt oook even voordat hormonen uit je lijf zijn.. ook met de prikpil..
Tja, dat is de reden waarom ik geen hormonale anticonseptie meer gebruik. Jaren geleden mee gestopt, en bevalt me prima!
misschien tijdje pil laten liggen en als je wel seks hebt condoom gebruiken. Kijken of de zin dan terug komt
Ze bedoelt dat de hormonen die in de prikpil zitten dan uit je lijf zijn. Als je weer ongesteld bent, heb je dus weer een eisprong.
Dat doen we dus al 3 maanden. heb sinds dien geloof ik maar 1 x seks gehad. Maar het doet ook vreselijk pijn. Logisch als ik niet ''nat'' word..
Oke dus het kan nog langer duren voordat mijn eigen hormonen terug zijn. Gelukkig begrijpt mijn vriend het.
Ik heb ook even de prikpil gehad en toen ook weer gestopt daarmee en het duurde echt heel erg lang voordat ik weer eens een menstruatie kreeg. En dan ook nog een rare zeg maar. 2 dagen bloeden en dan weer een aantal niet en weer wel. Ben nu weer aan de gewone pil dus ben blij met mijn cyclus nu. Is eindelijk weer een beetje op orde. Jullie zijn ook alweer een tijdje samen, nee dan doe je het niet meer 4 keer op een dag. Heb precies hetzelfde gehad hoor. Was meer uitgekleed de eerste periode met mijn vriend als aangekleed. En tegenwoordig heb ik er ook niet heel veel zin meer in. moet er even niet aan denken. Hoe het komt, geen idee.... Maar komt wel weer goed hoor
Geef het even wat tijd.. Zelfst als je straks weer menstrueert dan zal het nog wel even duren voordat je seksdrive weer terug is.
Prikpil is ook wel het zwaarste wat er is, het duurde bij mij ongeveer een jaar voordat ik weer mijn oude zelf was. En het hoort er nou ook eenmaal bij, langdurige relatie dan zakt het seksleven veelal ook wat naar beneden qua frequentie. Komt wel weer terug, probeer de intimiteit niet te verliezen, het knuffelen etc. seks komt vanzelf weer terug, probeer het niet te forceren. Het moet natuurlijk geen pijn doen, want dan word de afkeer alleen maar groter.
idd Patroon doorbreken. als je het nooit meer doet is het.normaal dat je geen zin meer hebt.. Vaak als je bezig gaat wordt het wel weer beter
Ja die rot hormonen inderdaad Ik ben nu vanaf 2007 helemaal zonder pil en ik heb nog nooit zoveel zin gehad. Inmiddels al 12 jaar samen maar nog even leuk als in het begin. Dus gelukkig kan het helemaal terugkomen.
Ik snap dat het minder word. Tuurlijk. Maar 1 keer per maand kan toch wel vind ik. Maar dat is nu zelfs als niet te behalen! En als het aan mijn vriend ligt gaan we wel 4 x in de week.. Maar goed ik ben daarnaast ook heel erg moe altijd. (ik heb vitamine b-12 tekort) En als je moe bent heb je ook geen zin. We proberen vaak wel mijn naar de zin te krijgen.
Ik zou het toch eens met je huisarts bespreken. Want 1 keer per maand, en zelf niet eens lichamelijke behoefte aan die 'ontlading' is niet heel gewoon. Het kan aan de pil (hormonen) liggen, maar het kan ook aan je hypofyse liggen bijvoorbeeld, die dergelijke hormonen dient aan te maken. Bespreek het echt, het is niks om je voor te schamen! Het kan een lichamelijk signaal zijn dat er iets niet 'werkt' en het kan heel makkelijk op te lossen zijn.
Ik heb even je berichten terug gelezen, puur om te zien of je toevallig van pil gewisseld was of zoiets en daar iets over geschreven had. Maar als ik het goed begrijp heb je in april gedacht dat je zwanger was omdat je 9 dagen over tijd was, had je groene ontlasting en nu geen zin in sex. Al die dingen kunnen met elkaar te maken hebben. Als je iets onder de leden hebt of iets dergelijks dan kan ik me best voorstellen dat je er geen zin in hebt. Daarbij denk ik dat je redelijk overdrijft als je denkt seksloos door het leven te gaan. Je bent 18, geen 68. Ik denk dat je via je HA eens echt helemaal nagekeken moet worden, het zou zo maar kunnen dat je iets onder de leden hebt waardoor je gewoon geen zin hebt of geen behoefte hebt. Heb je alleen een afkeer van het 'gefriemel' met je vriend? Of moet je er echt helemaaaaal niet aan denken? Want als je dat alleen hebt als je vriend aan je zit te frunniken, zou ik toch eens na gaan denken. Ik weet totaal niet hoe het zit, natuurlijk. Het is maar een suggestie en een vraag
Het kan een paar maanden duren voor de pil volledig uit je systeem is hoor. Dus geef het wat tijd, je seksdrive komt nog wel terug Als je een hele lange tijd geen seks hebt gehad is het ook zo dat je er even terug aan moet werken, dus kan best dat je er een aantal keer in moet komen. En inderdaad uitkijken naar een andere vorm van anticonceptie. Al eens met je dokter over een spiraaltje gesproken? Condooms kan natuurlijk ook. Succes!
Hmm kan je eerlijk gezegd niet zo heel veel tips geven. Ik heb 9 jaar een relatie maar bij mij is het sinds de zwangerschap ook helemaal weg! Ik wil niet met hem,niet met een ander en niet met mezelf. Gewoon NIET! Negatieve ervaring ofzo heb ik niet dus daar kan het aan liggen. Momenteel is het haast iets geworden wat MOET net zoals de boodschappen en de was doen zeg maar. Als hij alleen maar een toespeling maakt dan kan ik al helemaal uit mijn slof schieten.soms zet ik even een knopje om en laat het maar toe. Maar inmiddels weet mijn vriend dat ik dit deed en heeft aangegeven pas weer iets te willen op het moment dat ik het initatief toon. Ik heb eerst de mirena gehad en ben nu gewoon aan de pil. Maar ja tijdens mijn zwangerschap had ik natuurlijk ook geen last van onnatuurlijke hormonen. Ik heb mijn hele relatie geevalueerd. Maar kom toch echt tot de conclusie dat ik hartstikke gek ben op mijn vent en hem voor geen goud wil missen. Alleen is mijn libido ver ver ver onder het vriespunt. Zoals ik van anderen lees zou het misschien toch verstandig zijn om dit met de huisarts te bespreken maar ja zie daar toch een beetje tegenop. Daarnaast heb ik ook het idee dat het een beetje teveel negatieve lading heeft gekregen. Eerst geef je maar toe ook al heb je niet zo'n zin en dan gaat het van kwaad tot erger. Pff moeilijk, maar ben blij dat ik niet de enige ben. Vind het trouwens erg knap dat je je verhaal durft te posten. Een paar weken terug had ik die van mij uitgetypt maar durfde niet te posten. Dankzij jou durf ik dat nu dus wel.
Ik heb een hele hoge seksdrive (om gestoord van te worden af en toe) en heb express de prikpil omdat ik dan een beetje te houden ben Dus bij jou kan die prikpil wel eens de boosdoener zijn. Ik zou daar mee stoppen (maar kan wel een half jaar tot 18 maanden duren voor het uit je lijf is) en dan zien wat er gebeurd, als je dan nog niet wil zou ik langs de huisarts gaan.