Een betaald speelmaatje

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door merah, 30 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Omdat mijn man op donderdag thuis probeert te werken, wat geregeld niet lukt omdat er drie kinderen rondlopen, willen we een buurmeisje vragen (nu rond de 13) of ze het leuk vindt om s middags een paar uur te komen spelen. Dit dus om de kinderen bezig te houden.
    Ze zal dus niet zelfstandig oppassen. Eten, luiers, naar bed brengen etc zal mijn man gewoon doen.

We willen haar hier graag wat voor geven, maar ik heb geen idee hoeveel.
    Niet TE veel. Want we hopen dat met de leeftijd (13/14 vinden wij echt te jong) ze uit zal groeien tot een echte oppas. En als we nu al te hoog gaan zitten, dan snijden we ons dan in de vingers.
    Maar natuurlijk ook niet te laag.

Suggesties?

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    2,50 per uur? Dat zou ik denk ik doen.

3. Noefli

Noefli Lid

8 okt 2014
    22
    0
    1
    NULL
    Hilversum
    Ja dat lijkt mij ook een leuke bedrag! Wat een leuke idee trouwens ☺️

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja zoiets inderdaad. Misschien eens een leuk tijdschrift erbij geven ofzo als ze dat leuk vindt. Maar lijkt mij een leuke vergoeding!

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dank voor de reacties! Aan zo'n bedrag zat ik idd ook te denken. Fijn om wat bevestiging te krijgen.
    Ik wil eerst even met haar moeder overleggen voor ik haar vraag, maar ik hoop echt dat het wat wordt. Ook richting toekomst gekeken.

6. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    ik vind 2,50 best veel. Heb regelmatig opgepast, en heb tot een jaar of 20 en volgens mij vroeg ik toen 2,50 per uur(wel savonds, even kinderen wakker, maar groot deel in bed). En dat was wel de volledige verzorging/verantwoordelijkheid.

Wel een leuk idee, vooral als het meisje later een beroep met kinderen wil gaan doen. Alvast even oefenen, onder toezicht.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    2,50 lijkt me een prima bedrag. Leuk idee trouwens ook.

Wij betalen onze oppas 5 euro per uur, maar dat is wel een echte oppas, die alleen thuis is met onze kinderen. Ze liggen dan wel al allemaal in bed, dus ze heeft er weinig werk aan, maar wel de verantwoordelijkheid.

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Ik zou beginnen met 2 euro per uur en dan per leeftijdsjaar 50 cent ophogen.

9. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Perfect bijbaantje voor die leeftijd! 2,50 is echt prima hoor! Toen ik 15 was verdiende ik in de supermarkt volgens mij 3,95 en dat vond ik echt een leuk zakcentje.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Buurmeisje van 14 komt regelmatig spelen met zoontje of haalt 'm op om wat te gaan doen, ik ben afgekeurd en als ik een slechte dag heb kan ik haar ook zo bellen...ze wil hier echter geen geld voor, ze vindt het gewoon leuk om te doen. Nu geven we haar als de kermis er is wat kermisgeld en als ze op vakantie gaan krijgt ze vakantiegeld mee en bijvoorbeeld met Pasen hadden we een grote chocolade paashaas gegeven. Als je geld wil geven zou ik denk ik eerder denken aan 5 euro voor een middagje, zeker als het alleen om spelen gaat.

11. Welpjes

Welpjes Lid

15 jun 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik pas op sinds ik 14 ben, ik heb in eerste instantie gewoon met de kinderen op straat gespeeld omdat ik het leuk vond. Aan het eind van de zomer als echte oppasgevraagd. Ze hadden toen met de drie gezinnen een envelopje gemaakt met 15 euro erin en daarbij wat badspulletjes. Dit was echt 5 dagen in de week de hele zomer lang. De vraag is doet ze het puur omdat ze het leuk vind of ook om het geld? Ik zou een meisje van 13 als het echt vast wordt van je 'moet' komen haar per middag +/-5 euro geven. Als het echt puur alleen spelen is. 50 cent per jaar bovenop de 2.50 vind ik best veel want dat zou. Dat is evt te bespreken als het echt oppas alleen wordt

Deel Deze Pagina