Vielen de kosten bij jullie mee? 1500 euro en maar 345 vergoed is nie mis En de pijn de eerste dagen?
Weet ik niet meer precies, de kosten vielen mee, heb wel mijn verzekering er op uitgezocht. Pijn viel mee, amper tot niet last van gehad.
Tja, en de negatieve reacties daar rondom helpen dan ook niet in m'n voordeel (ouders .... Je bent gek zo duur. Nu ben ik volwassen en onafhankelijk maar vind ik gewoon niet fijn) Morgen komt toevallig verzekeringsman om eea te bespreken. Ik zal eens kijken of er nog wat meer te doen is met dit. Hoorde pas iemand over een andere vergoeding van de verzekering maar geen zorgverzekering. Kan altijd even uitzoeken maar vrees het ergste
Doen! Heb ook 9 maanden een beugel gedragen en moest meer corrigeren dan zo'n scheve voortand. Is wellicht de Invisalign beugel een optie? Dat is minder zichtbaar dan een zogenoemde slotjes beugel. Je gaat hier je leven lang plezier van hebben.
@Inkie, ik heb mijn beugel nu sinds september. Ik heb totaal geen moeite gehad met eraan wennen, ook geen last van slissen. Na het plaatsen ook geen pijn gehad, zat gelijk alweer volop (harde) dingen te eten haha. Later is er een dikkere draad geplaatst en toen heb ik wel pijn gehad, maar op zich nog wel te doen hoor. Was niet zo dat ik alleen nog maar vloeibaar eten naar binnen kon werken Als alles klaar is dan zal ik nachtbeugel (zo'n doorzichtig bitje) krijgen en een draadje achter mn tanden. Onder zit dat draadje nog van mn beugel vroeger, ondergebit is ook netjes op zn plek gebleven. Mij kost het ook tussen de 1000-1500 euro en ik krijg niks vergoed. Er zijn niet veel verzekeringen die orthodontie bij volwassenen vergoeden. En als ze het wel vergoeden dan heb je een wachttijd van minstens een jaar. Als jij verwacht een beugel nodig te hebben dan kunnen ze je daarop afwijzen. Ik vond maar 1 verzekering waarbij je direct, zonder vragen een beugel vergoed kon krijgen. Maar daarbij waren de maandelijkse kosten zoveel hoger dat ik er nog weinig mee opschoot.
Mijn zus heeft op haar 30e een beugel genomen, had al eerder een beugel gehad, maar te snel eruit laten halen. Ze is er elke dag nog blij mee dat ze het heeft gedaan, maar zij had een flinke overbeet en daarnaast 'dracula' tanden (haar hoektanden stonden heel hoog). Zelf zijn m'n tanden na het doorkomen van m'n verstandskiezen weer schever gaan staan. Alleen moest ik kiezen tussen óf eerst een beugel, en daarna kon ik pas op m'n voortand een kroon laten zetten (deze was 'dood' en verkleurde heel blauw, kon ook niet meer met bleken mooi worden gemaakt), óf gelijk een kroon en een schildje op m'n andere tand, zodat het er rechter uit ziet. Ik heb toen gekozen voor het laatste, omdat de verkleuring mij meer stoorde dan dat het ietsjes scheef stond. Misschien dat dat ook nog eventueel een optie is? Dat je een schildje laat plaatsten op de tand naast je voortand, zodat het minder opvalt dat je tand schever staat? Als je voor de rest tevreden bent over je gebit en alleen voor die tand een beugel wilt
Die is nóg duurder. Ik heb advies gekregen de zilveren slotjes, wist ook niet echt van allerlei andere modellen moet ik eerlijk zeggen. Dus jij ook 9 maanden? Hoe vond jij de pijn? En het ongemak? Ook zo duur!?
Ik ben al lang lid en heb al vaak meegepraat in het forum destijds over zwangerschap en bevallen enzo en tot mij enorme vreugde kan ik hier dus ook met deze vragen terecht. Wat veel reacties sinds mijn post einde van de middag. Geweldig, ben er heel erg blij mee.
Dat is waar. Maar de ongemakken, de pijn, het niet zeker weten of het uiteindelijk het gewenste resultaat oplevert, de risico's zoals wortels die korter worden (uiteraard lees je weer verhalen van mensen die er in stapten met een kleine aanpassing en uiteindelijk verder van huis waren) én de prijs.
Mijn tand boven zit ook precies zo..... met een spleetje ertussen. Wordt volgende maand 33 maar ga ook weer een beugel boven laten plaatsen. Bij mij zal het voor een half jaar erin moeten. Tegenwoordig doet er leeftijd niet toe als het om een beugel gaat. Heb je straks mooie tanden.
Bij mij is het bovenin het meest nodig. Onderin wel wat onregelmatigheid en daarom, als we dan toch bezig zijn.... dan maar boven én onder. Straks boven klaar en dan.. O doe onder ook maar. Zie hij op tegen de pijn? Geen idee wat ik kan verwachten
9 maanden? Doen! Ik heb er 6 jr (excl de daaropvolgende nachtbeugel) mee gezeten. Dit was wel "gewoon" vanaf mijn twaalfde