Een beugel op je 33e.... Doen? Zie foto's

Discussie in 'De lounge' gestart door Inkie27, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RozeKoek

RozeKoek Niet meer actief

Je moet écht niet opzien tegen de pijn hoor. De eerste paar dagen misschien wat maar dat is meer ongemakkelijke pijn met eten...dat overleef je wel hoor :)

2. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Ik heb al eerder een beugel gehad, boven en onder. Helaas is de boel boven gaan verschuiven toen de spalk los liet (niet op tijd terug gegaan). Onder is nog steeds netjes.

Qua pijn vond ik het meevallen. Je haalt in het begin de binnenkant van je mond wel open met de nieuwe scherpe slotjes. Maar je krijgt ook spul om erop te zetten om het minder scherp te maken. Verder had ik geen last met eten. Gewoon je appel in kleine stukjes snijden, niet kluiven e.d.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Ik had bij 6 transparante slotjes die in het zicht zaten, de rest gewone slotjes. Viel niet erg op dat ik een beugel had.
    Oh ja, ik ben bij twee verschillende orthodontisten langs geweest. Die eerste wou het echt ingrijpend aanpakken, had veel langer geduurd, was ook duurder geworden. De tweede liet me gewoon kiezen en gaf meerdere mogelijkheden aan om te behandelen. Had ook veel duidelijkere antwoorden op mijn vragen, die eerste bleef wat vaag.
    Ik heb voor de tweede gekozen, al zat hij wel 12 km ofzo verder van mijn huis af.

4. misa

misa Niet meer actief

Tja, wat jij belangrijk vind. Ik heb 2,5 jaar een beugel gehad en daarna een hoesje om het af te bouwen oid. Maar de ondertanden zijn weer gaa verschuiven. Ik vind het heel lelijk, maar ik gaer niets aan doen. Want je hebt gee garantie dat het zoals eerder gzegd met 9 maanden klaar is. En de pijn: voor mij de reden om het niet te doen. Ik heb er altijd vreselijk veel pijn aan gehad. Veel hoofdpijnen en na iets verstellen had ik dagenlang, soms een week flink pijn en kon amper eten. Dus dat is zeker niet voor iedereen hetzelfde. :)

5. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    2,5 jaar, wat moest er dan allemaal gebeuren? Klinkt een stuk meer aan de hand dan bij mijn scheve voortand.

Ieder z'n pijn is idd anders.

Had je een slotjesbeugel?

6. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Iemand voor en na foto's???

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    En als het niet met 9 maanden goed is? Je kunt ze niet even voor 1 dag eruit halen..ik zou t niet gokken. Ik vind dat je wel een mooie mond hebt en niet alles hoeft perfect toch?

8. misa

misa Niet meer actief

Ja ik had ook slotjes en bij mij moest mn halve gebit verschuiven.... Vroeger had trouwens iedereen in mijn omgeveing minstens twee jaar een slotjes beugel.

Maar 1 scheve tand is niet altijd het enige. Ligt eraan of er ruimte is, want anders moet er veel meer verschuiven.

Maar los van het financiele is mijn pijn ervaring ook we een reden om het niet te doen. Maar ik snap zeker dat je het wel zou doen als het je stoort. Het speelt in mijn hoofd ook wel eens, maar ik durf (nog) niet..! ;)

9. misa

misa Niet meer actief

Ja ik vind het trouwens ook zeker niet gek of lelijk bij jou ts...!

10. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn moeder was ook 35 toen ze een beugel liet plaatsen.
    Als je je eraan stoort... gewoon doen.

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Als je het wilt, zeker doen

12. Manon74

Manon74 Lid

27 aug 2013
    75
    0
    0
    Amersfoort
    Doen, op mijn 37e heb ik een beugel laten plaatsen met op de voorste boven tanden witte brackets. Valt het toch net wat minder op.
    Heb er uiteindelijk een maand of 15 meegelopen en ben blij dat ik het gedaan heb. En ik deed het puur voor mezelf.

13. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Doen dus, waarom zou je nog langer balen dan nodig is.

14. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Doen!
    Een prachtige smile is echt het mooiste wat je kan dragen!

15. koala28

koala28 Niet meer actief

Doen. Mijn man heeft nu op zijn 35e een beugel en hij ziet nu hoe mooi het wordt. Hij heeft 'm nu bijna 9 maanden. Nog 2 maanden en hij mag eruit.

16. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Qua kosten was het iets van 3000 euro, maar kreeg van de zorgverzekering een gedeelte vergoed. Weet niet meer precies hoeveel, was iets van 8 jaar geleden.

Kan je altijd een offerte laten maken van wat het allemaal gaat kosten bij de orthodontist en bij je verzekering nagaan wat ze allemaal vergoeden.

17. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Wij zijn aanvullend verzekerd en het maximum is 345 wat we terugkrijgen. Dat heb ik al uitgezocht.

Het schijnt zo dat je het ook via een bepaalde verzekering, geen zorg maar weet even niet welke, kunt opgeven voor extra teruggave.

Maar zoals het er nu uitziet; 1200 netto

18. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Heeft er iemand tips wat je beter niet kan eten/drinken

Ik krijg geen elastiekjes begreep ik. Herkent iemand dit? Alleen blokjes en verder niks?

19. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb in mijn tienerjaren een beugel gehad en ik zag laatst dat mijn tanden toch weer scheef gingen staan :( bleek m'n spalk los te zijn geraakt. Ik laat nu toch weer een beugel plaatsen. 12 maart gaan ze er in :)

Mijn moeder heeft een paar jaar terug ook nog een beugel gehad en mijn jongere zus ook. Dus absoluut doen! Ik heb nog nooit iemand gehoord die er spijt van had.

20. Porsche

Porsche Niet meer actief

als wij genoeg geld hebben wil ik ook een beugel :)
    ik zal dan 32 zijn. Maar wil het graag ben ook te vroeg gestopt met een beugel ..

nog even sparen ...

Deel Deze Pagina