Een beugel op je 33e.... Doen? Zie foto's

Discussie in 'De lounge' gestart door Inkie27, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
  2. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Zus fijn zeg zown goeie positieve reactie op de operatie. Ik word in Groningen geopereerd in martini zkh. Ja dat misselijk zijn vind ik ook heel eng. Beide zwangerschappen ellendig lang rn veel moeten braken. En toen ik 18was zijn me keelamandelen verwijderd toen deed ik ook niks anders dan spugen. Ik maak even eens creenshot van jou positieve ervaring hahah dan kan ik die lezen zodra de stress toeslaat.

inkie hoe os het gegaan?

3. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik zou het gelijk doen.

Heb toen ik 11 was mijn eerste beugel gehad denk wel 2 jaar lang. En toen ik 21 jaar was ging ik weer voor een beugel omdat er toch een tand scheef was gaan staan aan de onderkant. Had namelijk een nachtbeugel gekregen toen en ja ik was puber dus droeg dat ding eigenlijk niet of ik vergat hem dus toen is er een ondertand weer scheef gaan staan en heb ik denk ik nog geen jaar een beugel gehad toen ik dus 21 was.

Als het nu nodig zou zijn of als ik niet tevreden ben zou ik het gelijk weer doen. Vind een mooi gebit namelijk erg belangrijk!

4. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hij zit! De behandeling is idd peanuts. Nu de rest nog.
    Minder dan 9 maanden

5. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Soepje op, wat noedels en vla.
    De helse pijnen zullen nog moeten komen. Hij is om 14:00 gezet...

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou het niet doen en dat komt puur Door mijn eigen ervaringen.
    Op mn 12e aan de beugel gegaan voor mijn onder gebit maar daar was eerst boven voor nodig , nu ben ik 10 jaar en 2 ortho's verder en loop er nog steeds alleen met een bovenbeugel rond (de verwachting was anderhalf jaar in totaal ) en mijn gebit is zwaar verziekt en mijn boven tanden staan nog schever dan dat ze stonden.

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik zou zeggen: doen!

En ik doe met je mee. Als ik 'groen licht' krijg van de mondhygiëniste, krijg ik begin april een beugel. Ik neem wel zilveren blokjes aangezien die sterker zijn dan witte. Ik heb gehoord dat je bij witte blokjes vaker terug moet (omdat ze sneller los schieten). Dat vind ik zonde van de tijd en de kosten. En een beugel zie je toch wel zitten.

Oh ja, ik ben 38 jaar en ik moet 1,5 jaar beugelen.

8. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Gedeelde smart!! Het zetten is beetje vervelend maar absoluut niet pijnlijk.
    Ik lees verschillende verhalen van pijnstilling. Dat zal nog wel komen misschien hoor. Maar voor nu: echt geen pijn. Tis raar, er zit iets hard op je tanden... Maar pijn?
    Zal morgen vast anders zijn

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Oh...je hebt hem al! Ik ben jaloers. Ik zou ook zo graag nu al beugelen, maar ik moet de herbeoordeling afwachten. Ik kan niet wachten tot het zover is. Veel succes ermee! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

10. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    En na het maken van de foto's zei de ortho zelfs: dit is echt binnen 9 mnd gefixt!? Zou mooi zijn ...

Jij ook blokjesbeugel Miss T

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ja. Wat voor kleur heb jij genomen?

Ik begin met mijn bovenkaak. Na een half jaar krijg ik ook onder een beugel. Niet mijn gehele gebit wordt meegenomen. Dat kan niet i.v.m. kaakbotverlies. Er worden tussendoor steeds foto's gemaakt om te kijken of het wel goed gaat.

12. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Je hoeft ook niet veel pijn te krijgen hoor.bij mij stond/staat geen enkele tand recht en ja tja dan doet beugelen flink veel pijn

13. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

Ik zou bijna zeggen is ie wel goed gezet. Tis wennen die dingen in je mond maar absoluut geen pijn. Dus slik, morgen ist misschien helemaal anders

14. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    De zilveren onder en boven ivm beste kwaliteit, aldus de ortho

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hoi Inkie,

Heb niet heel je topic gelezen maar ik ben heel erg benieuwd. Hoe gaat het allemaal in zn werk? Gaat de ortho eerst kijken wat hij er aan kan doen, hoelang het duurt en hoeveel het kost?? En dan pas beginnen??
    Hoeveel ben jij kwijt?
    Ik wil nl ook nog steeds een beugel. Ik ben bijna 30

16. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Ik heb vrijdag een consult gehad van zo'n 20 minuten. Ze wilden ook foto's maken maar omdat ik zo twijfelde wilde ik dat niet. Stel dat je daarna besluit het niet te doen, krijg je wel een rekening van de foto's!

Ik had de mazzel dat ik woensdags, vandaag dus, terecht kon voor foto's én direct plaatsen. Ik hoefde niet in gips te bijten wat ik wel eens lees maar enkel foto's maken. Ik heb daarna nog flink wat vragen afgevuurd en toen begonnen ze.

Tanden worden wat schoongemaakt en dan worden de brackets erop geplakt. Eerst de ene helft onder en boven en daarna de andere helft.
    Het is een raar gevoel dat gewroet in je mond maar niet pijnlijk.

Volgens de ortho ben ik binnen de 9 maanden klaar. De kosten bedragen ong € 1500,00 waarvan ik een gedeelte vergoed krijg.
    Onze verzekeringsman is aan het uitzoeken of er nog meer "te dekken" valt.

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Scheelt misschien Ook Wel ja, hier stond t ook behoorlijk scheef! Daar Zijn de fotos van de openingspost niks bij :D

18. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dit was de vooruitgang in de eerste maand.
    Achteraf was ik echt blij dat ik in het begin foto's gemaakt had want ik zag zelf de vooruitgang niet zo.. Tot ik de foto's ging vergelijken :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,3 KB
      Weergaven:
      13
  19. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1