Een beugel op je 33e.... Doen? Zie foto's

Discussie in 'De lounge' gestart door Inkie27, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Wat ik me afvraag, wordt de spanning per blokje bepaald? Volgens mij is er niks aangedraaid. Het ene blokje op de ene tand moet dan toch meer gaan doen dan voorbeeld een andere. Wie weet dat?

Ik heb prima geslapen en nul last. Het kan nog komen hoor maar als het dit is.... Dan zeg ik tegen iedereen die nog twijfelt doen!

Maar het lijkt we wel, hoe schever enzo hoe meer last. Bij mij ging het om een paar tanden. En de achterste 2 kiezen aan iedere kant zijn vrij van blokjes. Dus 8 kiezen zit niks op.

2. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Wauw chiggy wat mooi al zeg. Ik maak ook continu foto's.

Inkie ik heb nu nog sterk draad wat in een bepaalde boog staat en me tanden gaan dus in de vorm van die boog staan dus de druk verschilt per blokje/tand. Vlg behandeling krijg ik boven een buigzaam draad dus dat kunnen hun in elke vorm geen buigen. Heb geen idee wat daar het nut van is haha. Moet straks ook weer ff naar de ortho want boven en onder steekt er draad in me kaak

3. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Ik zie de openingspost en denk..
    WTF, da's mijn gebit.

Echt precies hetzelfde. Ik heb er ook aan gedacht
    voor m'n bruiloft, maar dat was toch al te laat.
    Ik baal van sommige trouwfoto's maar goed. Dat
    kan ik nu niet meer terugdraaien.

Durfde zelfs in het begin van de photoshoot niet te lachen.
    Maar goed. Dat moet je dan wel hé.

Ik denk ook nog steeds aan een beugel omdat ik het
    gevoel heb dat het steeds erger wordt.

4. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    ;)

Serieus! Nou, dan ben ik benieuwd naar een foto!!!!!

5. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Tja, ik neem aan dat ze wel weten wat ze doen haha.
    Maar ik heb echt echt geen pijn. Ik durf alleen niet zo goed te eten, niet ivm pijn maar meer, oei als er maar niks breekt ofzo. Ik voel wel druk hoor maar niet ernorm.

En die lelijke tand waar het me om te doen is voel ik helemaal niet. Eerder ondergebit.

Ik ga bij de controle eens vragen hoe dat werkt met die slotjes, hoe ze dat bepalen en of er verschillende spanning op zit. Lijkt me wel..

6. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Zie ik het goed, de beugel geplaatst? Goed bezig Inkie! :D <- Dat ben jij straks na de behandeling.

Op wonderbaarlijke wijze was er bij mij een hoektand blijven hangen in mijn gehemelte (oftewel, die was net doorgekomen) en de melkhoektand zat daar nog. Dat moest gefixt worden, helaas konden ze die hoektand niet direct op de juiste plaats trekken dus dat ging door middel van een beugel. Daarbij had ik ook nog wat scheefstand aan de voorste tanden, werd direct meegenomen :D

Veel succes, gaat hopelijk binnen een jaar helemaal goed komen met jouw gebit.

7. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik ben 25 maar krijg een heel ander ding dan jij. Ik krijg een dubbele kaak operatie. Voel me hierdoor echt een stuk jonger helaas!

8. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Vind trouwens dat je al een mooi gebit hebt. Oke, je tand staat scheef, maar verder ziet het er mooi uit!

9. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

Ja vandaar de twijfel en de kritiek van ouders. Maar die tand zit me m'n hele leven al dwars

10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Gewoon doen. Mijn moeder ( en dus ook al oma&#128521; ) heeft er ook 1 sinds de zomer.vind het stoer als je d'r nog voor kiest!

11. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Ik hoorde van het weekend dat het sexy staat... Haha altijd handig.
    Het valt me heel erg mee

12. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Ik keek gisterenavond meer voor de gein of er verschil te zien was... Nou! Ik vind het echt wel duidelijk. Nu was bij mij de bovenkant het probleem en daar zie ik nog niks maar dit is toch echt wel een klein verschil!

Bijgevoegde bestanden:

• Beugel.jpg
      Beugel.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,4 KB
      Weergaven:
      14
  13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Je ziet zeker al verschil, mooi hoor :)

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ziet er goed uit Inkie27 ! .. voor hoelang moet je de beugel ?

Ik wil ook nog steeds heel erg graag een beugel. Ik ben 24 en m'n tanden gaan steeds schever staan.

Ik heb een overbeet van bijna 1cm, een te smalle bovenkaak en onder is het ook een rommeltje.

Ik denk persoonlijk dat ze m'n bovenkaak moeten breken om meer ruimte te maken.
    Op zich ben ik daar niet bang voor, ik ben meer bang voor de kosten, haha.

Succes !!

15. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Zo'n 9 maanden

16. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Ik kan gewoon niet geloven dat die rot boventand, waar al dit gedoe om te doen is, echt recht komt te staan &#9786;&#65039;

17. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Het wordt prachtig! Wat een verschil al!

Bij mij was het nog wat erger, ik heb ruim twee jaar met een beugel gelopen en heel wat euro's armer. Maar ben zo blij dat ik het gedaan heb. Nog geen seconde spijt gehad!

18. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Wauw imkie mooi verschil al zeg.

ShamooL waarom ga je niet eens langs de ortho? Of vraag je tandarts eens om advies.

19. misa

misa Niet meer actief

Zo'n 9 maanden dus? Dat is wel te overzien! Valt het mee tot nu toe?

20. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Wow wat een hoop verschil al bij jou, Chiggy.

Bij jou valt het ook al op, Inkie.

Ik moet nog een paar weken wachten. Dan weet ik of ik groen licht krijg. Vreselijk spannend vind ik dat.

Deel Deze Pagina