he dames, ik krijg maandag een beugel, nu hebben ze mijn bang gemaakt. (jacky ze zal de eerste weken niet kunnen eten van de pijn, of jacky het is een gevoel alsof al je tanden los zitten) dus wie heeft er positiefe of negatiefe verhalen over het plaatsen draaien en verwijderen van een beugel. ik ben 24 jaar, en over mijn gebit was ik altijd al onzeker. ik heb nu de stap gezet, IK NEEM EEN BEUGEL. wel vind ik me zelf wel een beetje laat. ik heb nu van die elastiekjes tussen mijn kiezen om ruimte te maken voor ijzere rondjes om mijn kiezen.(ze irriteren wel,maar nog ff door bijten) maandag krijg ik de beugel boven van die doorzichtige slotjes. en onder krijg ik een plaatje, ik weet nog niet wat dat in houd maar dat zie ik dan nog wel. en over een maand of 2 krijg ik ook onder doorzichtige slotjes. alle tips zijn welcome haha
De eerste dagen is het pijnlijk ja. Maar geen weken ofzo. Elke keer bij het strakker draaien heb je er een dag of twee last van. De elastiekjes zijn ook niet erg fijn als ze kleiner worden. Nee fijn is het niet, maar je hebt niet alleen maar pijn ervan. Zeer zeker niet.
Het ligt eraan wat ze precies gaan corrigeren, maar bij mij moesten de slotjes om de zoveel tijd aangedraaid worden en dan deed het een paar dagen wel pijn ja, echt een rotgevoel. Kon dan ook een paar dagen geen harde dingen eten. En de slotjes kunnen de binnenkant van je wang irriteren, daar krijg je was voor om op je slotjes te plakken als je er last van hebt. Dus het kan wel pijn doen ja, maar echt horrorverhalen niet hoor
Eerlijk: ik vond het een drama! Ik heb hem "volwassen" gekregen... bijna een jaar. Mijn lippen aldoor kapot, mijn tanden deden zeer. Na het aandraaien deed het lang pijn, tegen de tijd dat dat geen zeer meer deed... ja hoor, kon ik weer naar de smoelsmid. Maargoed, ik zou het toch zo weer doen want: mijn tandjes staan keurig op een rij Succes
volgens mij had hij het over een kruis gebit. onder moet het wijder, boven ook wat wijder maar niet zo als onder, en dan corrigeren boven naar achter en onder naar voren haha. zo iets dergelijks, ik heb geen idee. heb nu zo een beetje hazen tanden aan de voor kant, met een boven beet.
zoveel pijn als ze je verteld hebben heb ik nooit ervaren maar ik had mijn beugel al op mijn 11de wat ik ervaren heb het doet de eerste (paar) dagen wat pijn het is allemaal wat gevoeliger je kan gewoon alles eten maar ik persoonlijk zou een dag of 2 geen hele harde dingen eten zoals bijv een appel Als je blokjes krijgt spannen ze die 1 x in de zoveel tijd weer wat aan Waardoor je weer een paar uur tot 1 dag wat gevoelige tanden hebt het enige wat bij mij echt pijn gedaan heeft is mijn wang door wat scherpe randjes van de blokjes was dat open gegaan maar daar had ik weer was voor gekregen om er op te doen en toen was het prima te doen
De eerste dagen is het inderdaad een beetje pijnlijk maar vooral moet je mond (lippen) zich nog aanpassen dat er een beugel zit. Daarna voel je het niet meer. De eerste keer dat het terug raar doet is eens de beugel er af is
Tja, fijn is het niet. Maar het is voor een heel goed doel. Ik heb nooit heel veel pijn gehad ( kreeg hem op mijn 17e) maar is wel een naar gevoel. Maar ik weet nog als de dag van gister dat hij eruit werd gehaald: ik heb nog nooit zo trots lachend in de trein naar huis gezeten. Nooit spijn van gehad. Ik vind het heel slim dat je het nu alsnog doet, kun je nog jaaaaaaaren plezier van hebben!
dat wil ik ook lachen zonder schaamte gevoel. van vl hoeft het niet hij vins me mooi zo als ik ben, maar hij begrijpt het niet. dank je wel,
wat moet ik trouwnes doen kwa extra verzorging, extra poetsen dat weet ik. zijn er dingen die ik moet laten. maandag krijg ik dan de beugel en die dag ga ik ook stoppen met roken. dus dat zijn 2 vliegen in een klap. en hoe is het met zoeken en vrijen.? misschien een rare vraag maar zal vl er last van hebben. wel begrijp ik dat je niet zoent met je tanden en p met je tanden maar toch. lol
Ik ben 30 en heb ook een beugel, zelfde die jij krijgt. De eerste weken heb ik zeker last gehad. Dikke blaren in mijn mond. Nu merk ik er niks van. Tja met eten zoals spinazie en andijvie is het irritant alles blijft er tussen zitten. Nieuwe draadje er in vind ik mee vallen. Wel het gevoel van losse tanden maar dat is een dag of 3. Qua schoon houden poets ik elektrisch 2x per dag. Ziet er altijd schoon uit
Hier ook dezelfde beugel! Vond het alleen wat pijnlijk toen ik het voor het eerst kreeg. Duurde best lang maar daarna geen last meer van. Wel zal je steeds 1 dag spanning voelen als je een nieuwe draadje krijgt. Verder ben ik nog altijd blij dat ik het gedaan heb maar nog blijer als het eruit is. Vind het vreselijk dat bepaalde eten (zoals spinazie of iets met pitjes) tussen de beugel in blijft zitten aahhhhh. Heel irritant. Maar verder nergens last van. Hier doe ik met elektrische tandenborstel poetsen. Enne over gevoel losse tanden dat is ook best akelig moet ik zeggen. Zo apart om dat te voelen
Ik vond de beugel toch niet geweldig hoor, heb het ding meerdere keren vervloekt. In het begin had ik er heel veel last van, eten was moeilijk mijn wangen kapot en ik was continu aan het poetsen omdat alles er tussen blijft hangen En dan als net alles gewend was dan moest ik weer terug voor een kleiner draadje Maar al met al de moeite is het waard want mijn glimlach is er supermooi door geworden. En als het gaat om de intieme dingen je wederhelft zal er vrij weinig tot geen last van hebt gewoon goed je lippen over je tanden houden Succes ermee!!
Mijn hoektanden stonden als dracula en op die tanden zaten slotjes met haakjes en op de kiezen ook. Dan moest ik soms op de hoektand een elastiekje en naar de kies benenden. En van boven hoektand naar beneden de hoektand. Die worden steeds kleiner tot je je mond nog amper openkrijgt voor je gevoel.
oei dat lijkt me niks. hahaha ik kan begrijpen dat je het vervelend vond. hoopelijk krijg ik dat niet. dank je wel voor je uit leg.