Geopereerd aan carpaal tunnel syndroom, wanneer weer zelf mijn kind verzorgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maybebaby82, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maybebaby82

Maybebaby82 Niet meer actief

Vorige week woensdag ben ik geopereerd aan een Carpaal Tunnel Syndroom. Ik ben rechts en het is mijn rechterhand :x

A.s. vrijdag worden de hechtingen eruit gehaald en ik hoop maandag (12 dgn na de ingreep) weer volledig voor mijn zoontje te kunnen zorgen en dinsdag weer in de auto te stappen naar mijn werk.

Is dit realistisch of moet ik echt wat langer de tijd nemen om te herstellen? Mijn hand is heel stijf en vrijwel iedere aanraking is gevoelig. Ik ontzie mijn hand nu nog helemaal want ben veel te bang een verkeerde beweging te maken. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, anders moet ik voor volgende week al aan extra opvang gaan denken.

2. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Regel maar vast opvang hoor. Normaal gesproken wordt er aangeraden om ongeveer 6 weken rust te houden. Je kunt wel iets maar moet echt wel opletten wat je doet hoor.
    Succes

3. Maybebaby82

Dat zou wel balen zijn! Ik heb 't vooraf nog aan de chirurg gevraagd en hij zei dat ik met 1 a 1,5 week wel weer zelf voor hem kon zorgen...

Ben jij er ook aan geopereerd Sjors?

4. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in nov geopereerd ook rechts en rechtshandig.. Weet net wat voor werk je doet... Ik werk in de zorg en dat kon evht niet.. Wel voor mijn zoontje zorgen na 2 weken ong. En veel je hand nog ontzien.. Kracht zetten is echt heel lastig en pijnlijk en wordt ook afgeraden.. Na 6 weken kun je merken dat je veel alweer kunt doen en daarna neemt de pijn geleidelijk aan af. Toevallig vd week bedacht ik me dat ik zo goed als pijnvrij ben.. Het blijft een gevoelige plek, bij de een zal dit erger zijn. Als de ander natuurlijk

5. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Ik lees even mee. Heb waarschijnlijk carpaal tunnel syndroom aan allebei mijn handen. zit in een tolstorl en heb drie kids van 12 7 en 1. Vind het wel spannend want heb mijn handen echt nodig.

6. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Ik zit in een rolstoel. handig hoor typen op een foon.

7. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ben niet geopereerd, heb spuiten gekregen, kon op het bedrijf van mijn ex niet gemist worden en dus gekozen voor de spuiten. Heeft bij mij gelukkig goed geholpen.

Zou echt oppassen hoor en niet te vroeg weer te veel doen. Weet uit ervaring bij bij tante dat ze te vroeg iets deed en er nu weer veel last van heeft

8. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan sowieso altijd weer terugkomen hè helaas...

Maar idd het heeft rust nodig.. Zo voorkom je wellicht ook
    Littekenweefsel wat weer voor problemen kan zorgen..

Mij is het 100procent meegevallen .. Ben van m'n klachten af! En idd links moet ook nog.. Maar daar heb ik niet zo'n last van als wat ik had met rechts , dus dat kan wel wachten..

9. Maybebaby82

Ik heb een 'kantoorbaan' dus veel typen en muizen. De kleine man is ook erg bewegelijk, het is iedere keer weer een strijd om hem op zijjn rug op de commode te laten liggen.

Vorig jaar april ook een injectie gehad en dat hielp goed, maar omdat daar toch wel wat troep zoals Prednison in zit is het volgend mijn arts niet aan te raden dit meerdere malen te doen.

Moet zeggen dat mn hand vooral smorgens goed voelt en het later op de dag stijver en pijnlijker wordt, maar denk dat t slim is mijn werk in te lichten dat ik misschien wat later terugkom (ze zien me aankomen :() en opvang ga regelen

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik ben 7jr geleden geholpen en het heeft echt wel goed geholpen gelukkig. Ik denk dat ik een baby na een week of 3 weer kon doen en na een week of 6 mocht ik het weer belasten, het heeft nog wel een maand of 3 geduurd voordat ik weer potten kon opendraaien bijv. Het littekentje jeukt soms wel maar is gelukkig nauwelijks te zien, ik heb het litteken veel gemasseerd. Heel soms heb ik nog een beetje tinteling en dat is met name als het heel erg warm is.
    Ik stond na 2 dagen weer voor de klas.

11. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Ik hoop eerlijk gezegd dat ik snel geholpen kan worden. Heb nu heel veel pijn en uitval.

12. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik heb het ook aan beide handen. ik moet hiervoor 22 feb naar de plastisch chirurg. ik hoop eigenlijk dat ik eerst een spuit kan krijgen ipv operatie. ik heb voor 4 weken een nachtspalkje gehad voor 1 hand en dat hielp wel. ik heb er voornamelijk snacht's last van.
    mijn schoonzus is aan beide handen geopereerd en vond het herstel ook erg tegenvallen....

Deel Deze Pagina