strippen voor 41 wkn.. bij wie wel geholpen?

Discussion in 'De bevalling' started by Manny211, Jun 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hallo,

Ik lees tegenwoordig alleen nog maar dat er uit onderzoek is gebleken dat voor 41 weken strippen geen zin heeft.
    Nou ben ik bij mijn vorige zwangerschap gestript met 40+3 om 19:00 en 04:04 is ons zoontje geboren. Ik denk nog steeds dat het strippen dus wel degelijk heeft geholpen toen.
    Nou is mijn vraag.. zijn er meer dames wie voor de 40 weken gestript zijn en het ook heeft geholpen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord ;)

Groetjes Manny

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Bij mij wel.:)

Ik ben met 39.2 wk, afgelopen dinsdagmorgen om 8.00 uur gestript en had 3 cm ontsluiting + een verweekte baarmoedermond. 's Avonds rond 17.00 begonnen de weeen en ben 's nachts om kwart voor 1 bevallen.

De reden dat ik gestript ben is dat ze in eerste instantie wilde kijken of ik al ontsluiting had (aangezien ik bij mijn dochter met 6 cm rond liep zonder het te merken en ik toen ingeleid moest worden). En om weer een inleiding te voorkomen wilde de vk mij wel een zetje geven om mijn lichaam zelf de kans te geven om de bevalling op gang te laten komen.
    En aangezien mijn lichaam er toch al wel helemaal klaar voor was hoefde ik niet tot 40 of 41 weken te wachten, maar dit heeft dus ook met mijn voorgeschiedenis te maken.

3. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik ben afgelopen woensdag gestript met als enig resultaat dat ik savonds de wel bekende slijmprop verloor maar verder helemaal niks HELAAS.
    aankomende woensdag gaan we voor poging 2 en hoop toch echt dat dat wel resultaat geeft want heb het nu echt wel gehad.
    wachten duurt lang pffff:D

4. babydreame

babydreame Actief lid

Nov 9, 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    volgens mijn is dat echt een rot gevoel,
    krijg je geen harde buik ofzo, hoop toch wel dat ze het bij mijn ook gaan doen aangezien ik het ook echt zat ben.
    3e laatste

5. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hai dames :)

Bedankt voor jullie antwoorden.
    Vandaag gaan ze bij mij voelen hoe het ervoor staat en dan gaan ze me ook strippen.
    Ik hoop ook dat dit zal gaan werken.. ben benieuwd.
    Ik laat het nog wel weten hier ;)

Ik wordt gestript omdat ik heel erg veel last heb van een buikwandbreuk en die staat nu constant strak en die pijn is gewoon echt verschrikkelijk.
    Ik hoop dat het strippen werkt, want anders gaan ze me waarschijnlijk inleiden.. en dat lijkt me helemaal niks.

6. babydreame

babydreame Actief lid

Nov 9, 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    hoop dat het gaat lukken.

7. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ik ook :D

8. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Sorry.. ff antwoord op je vraag natuurlijk :)
    Het is geen fijn gevoel, maar het weegt bij lange na niet op tegen de weeen en voor mij was het een opluchting dat het gedaan werd en de bevalling al snel daarna doorzette.
    Harde buiken had ik er volgens mij niet van, die heb ik pas deze zwangerschap leren kennen.. lig nu constant met een harde buik snachts. Bij mij begonnen de weeen na het strippen, maar voor iedereen is het weer anders denk ik.

9. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    Hier strippen ze alleen als je al bijna zo ver bent dat je gaat bevallen, dus baarmoedermond verweekt, misschien al wat ontsluiting. Dan kan het net het laatste duwtje in de goede richting zijn.
    Ik had al 2cm ontsluiting met 41+1 weken, maar verder was alles nog in optima forma. Strippen had dus geen zin, volgens de vk. Ze zei letterlijk: "Ik kan het wel doen, maar dan bezorg ik je hooguit een nacht met veel buikpijn en morgen zijn we nog geen steek verder, dus ik doe het niet". Gelukkig ben ik de volgende dag vanzelf bevallen.

De verloskundigen hier zijn wel erg anti-ingrijpen hoor, dus ik kan me best voorstellen dat andere praktijken er anders mee omgaan. Succes in elk geval!

10. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Nou ik ben net gestript en had iets meer als 1cm ontsluiting en een weke bmm... nu is het afwachten. Ik hoop dat het allemaal door gaat zetten.

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik ben getript met 40 weken 5 dagen en het heeft geholpen. de weeen begonnen dezelfde dag nog alleen werd maddi pas 2 dagen later geboren :D

12. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    O jee!!! :$
    Zolang met weeen gelopen?
    Deden ze zeer of kon je nog wel relaxen tussendoor?

13. yakout

yakout Actief lid

Sep 16, 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    Vorig jaar bij me zoontje ben ik gestript met 38 weken 39 weken en 6 dagen is hij geboren vindt het eigelijk een beetje onzin want bij mij heeft het wel geholpen zo zie je maar weer

gr

14. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ja bij mij vorige x ook geholpen voor de 41 weken, maar ik was 40+3 dus dat scheelt niet zo veel :)

Vandaag ook gestript en net me slijmprop verloren.
    Ik hoop dat het allemaal doorzet!!

15. yakout

yakout Actief lid

Sep 16, 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    Hoi hoi,

Nou heb effe gebeld met me verloskundige en me verhaal gedaan dat ik er helemaal door heen zat en dat ik het niet meer trek met 2 kleintjes om me heen dus ze gaat me vanmiddag strippen dus ben erg benieuwd sraks wat het gaat doen kan zijn dta het niet lukt omdt ik nog geen ontsluiting had maar kan nu anders zijn heb dagen lang wakker gelegen met buikkrampen hoop zo dat er iets open is zodat het toch door gaat zetten ben echt benieuwd ik hou je op de hoogte hoe is het nu met je voel je al wat

x

16. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Ik ben gestript bij 40+3 ivm verder oplopende bloeddruk en de nacht erna begon de bevalling. Zoonlief is toen dus bij 40+4 geboren. Overigens zei mijn vk toen wel dat strippen alleen als geslaagd wordt beschouwd als binnen 12u de bevalling begint. Die waren bij mij toen inmiddels voorbij, maar heb toch het idee dat het wel het laatste zetje gegeven heeft.

Yakout, met alle respect en je zult vast je redenen hebben, maar je bent nog maar net de 37 weken voorbij meid, is dat niet een beetje vroeg om te strippen? In principe mogen ze natuurlijk vanaf 37 weken geboren worden, maar hoe langer het kind bij je zit, hoe beter toch? (uiteraard mits het medisch verantwoord is).
    Ben nu zelf 37+5 maar geen haar op mijn hoofd die nu aan strippen denkt!

17. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Was het maar zo ;) zeg net nog tegen me man.. Dat je toch zo kan hopen op iets waarvan je weet dat het erg pijn gaat doen he? :)
    Ik verlies nog altijd een hoop slijm met bloed en af en toe wat steekjes en ongi- pijn, maar verder dan dat gaat het helaas nog niet.. Ja ik moet vaak plassen..

18. yakout

yakout Actief lid

Sep 16, 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    Nou bij mij ligt de sitatie anders heb erg last van BI slapeloze nachten soms geen oog dicht doen heb verder nog 2 kleintjes en de verloskundige was er mee eens en ik ook dus het mag nu wel gaan gebeuren

19. yakout

yakout Actief lid

Sep 16, 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    Jeetje zet ook niet door of wel bij jou erg he dat wachten heb het ook gehad hoor ben net terug voel heel wat krampen onderin meer dan normaal ook hier wat bloed verlies moest wonderolie gaan halen op verzoek van de verloskunde omdat het wel dan waarschijnlijk door ging zetten samen met het strippen maar het is zo vies he walgelijk gewoon ga er zo aan beginnen pfff

gr

20. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    O ik hoorde juist dat je dat beter niet kan nemen :( omdat de baby daardoor in het vruchtwater kan poepen.. Maar goed als je vk dat zegt, zal het wel geen kwaad kunnen :) ..ben wel benieuwd of je bevalling daardoor door gaat zetten.
    Succes in ieder geval!

Share This Page