Mijn zoontje krijgt altijd vers fruit en vers gemaakt avondeten. Nu zijn we op vakantie en heb ik hem een paar dagen olvarit potjes gegeven. Hij is altijd al een spugertje ( beetje lichte reflux denk ik), maar sinds deze potjes is het niet normaal meer. Hij spuugt zoveel en is er echt een beetje ziek en chagerijnig van. Nu weer twee dagen vers gemaakt en het spugen is meteen opgehouden en hij is weer super vrolijk....herkent iemand dit van olvarit potjes? Of zou het toeval zijn?
Weet niet welke maand potjes je geeft. Maar hier heb ik tot 6 mnd de 4 mnd potjes gegeven en dat bleef erin (ook een grote spuger) maar de 6 mnd potjes alleen groentes dan kwamen er ook weer uit. Fruit bleef er wel in. Gelukkig ging ik met 6 mnd over op vers maar die enkele keren dat ik het kwam het er dus weer uit.
Ik heb het eerder gehoord; kindje at op vrijdagen altijd een potje en vervolgens was ze daarna telkens aan het spugen de rest van de dag en nacht. Sinds ze op vrijdag zelfgemaakte hapjes eet, is het spugen over. Géén idee wat zoiets kan veroorzaken!
Mijn zoon spuugde ook veel meer van potjes. Ik heb altijd vers gegeven maar soms een potje tussendoor omdat dat op dat moment even het makkelijkste was. Nou dat kwam er net zo hard weer uit. Overigens was dit bij elk merk (olvarit, bonbebe, jumbo). Geen idee hoe het komt, maar op een gegeven moment heb ik maar besloten nooit meer een potje te geven. Zoon is trouwens ook heel lang een spugertje geweest.
Misschien doordat het te vloeibaar is? Ik heb nooit potjes gegeven, althans op 1 poging na (dacht even snel even makkelijk te doen, maar vers gewend dus weigerde), maar zo vloeibaar kun je het haast niet krijgen als je vers kookt. Dus misschien juist dat verschil? Ik kookte vaak in 1x een flinke hoeveelheid en vroor dat in. Met een koeltas zo mee te nemen op vakantie.
Ik heb het hier gehad dat mijn zoontje maanden lang diarree had, echt dun vaak meerdere keren op 1 dag! Toen gig hij met de pot mee eten, en gelijk over! Ondanks het chilli was! In het begin met 4 maand spuugde die van mij juist op fruit en groente ging wel goed. Begon met groente en heb toen fruit nog langer uitgesteld. Wat soms wel eens helpt is rijstebloem er door te scheppen, is het net wat dikker!
Ik zou ook gaan spugen als ik dat moest eten. Nee, flauw. Sorry Kan best dat je kindje daar anders op reageert omdat het een andere combinatie is van dingen en toevoegingen dan in vers eten. Of omdat het zo dun en waterig is. Mijn zoontje geeft vloeibaar eten ook sneller terug, zoals yoghurt en alle soorten drinken.