Een Bod! op ons huis!

Discussie in 'De lounge' gestart door Huis van Puck, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    volgens mij hebben ze een internetmakelaar wat inhoud dat een deel an de zaken (zoals bezichteging enzo) ze zelf doen.

2. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Met pas 3 mnd te koop zou ik nog niet zo ver zakken, gewoon nog afwachten, waarom zijn jullie überhaupt zo snel in vraagprijs gezakt? Hebben jullie al n huis gekocht?

3. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Nee, niets Anders gekocht gelukkig maar een slaapkamer te weinig en geen bergruimte, te ver van mijn roots enzo. Met het zicht op dat de huizen komend jaar wederom 10% zakken wilden we wat scherper in de markt staan. We willen wel snel weg en hebben daar best wat voor over..

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wij zijn naar verschillende hypotheek verstrekkers geweest en geen van allen wou hier aan mee werken. Ze zeiden allemaal, dat ze dit door de nieuwe regels niet meer mochten doen.

Ligt er misschien aan in welk gedeelte van NL je woont?
    Hier niet iniedergeval

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ts: Ik vind 3 maand ook wel erg kort om het nu al met een restschuld te verkopen.

Mensen kunnen zien dat jullie in de prijs zijn gezakt en hoe lang he thuis al te koop staat, dit kán natuurlijk vanalles betekenen en dat weten de geinteresseerden ook.
    ( mensen willen snel van het huis af, dus bluffen maar )

6. Huis van Puck

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Dat is ook, ik wacht wel even af wat de makelaar gaat zeggen maandag, het bod is via de website uitgebracht idd. Waarschijnlijk had bij tel. Contact de makelaar meteen gezegd dat wanneer dit hun eindbod zou zijn, wij geen interesse zouden hebben. Nu ligt het bij ons, anders had de bal bij hun gelegen. Maakt het weekend net iets anders;)

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik vind t een absurd eindbod, mensen willen tegenwoordig voor 5 cent eerste rang zitten. 40.000-50.000 onder de vraagprijs.

8. Huis van Puck

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    En het ergste is...je gaat er als verkoper nog serieus over nadenken om tot de conclusie te komen dat het toch eigenlijk wel heel absurd is.

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Ds, ik geef de as.kopers geen ongelijk hoor. Je zit als koper gewoon in een luxe positie. Hebben wij ook, wij willen een droomhuis voor een droomprijs. Voor minder(of meer:)) passen wij. We zitten hier prima en wachten op een super kans.

10. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Wat zou je zelf doen in zo´n positie. Ik zou t wel weten hoor! :)

11. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0

Denk dat het bij jullie dan een uitzondering is. Hier ook goed voorgelicht en er is bijna niets meer mogelijk. Je moet al veel eigen geld hebben. Wij wilde een klushuis, die zijn er genoeg, maar is niet haalbaar. Terwijl wij daar een lagere hypotheek voor nodig hebben. Er is nu wel een PL voor woningen. Je kan lenen tegen 6% rente als je het aantoonbaar in je woning steekt.

12. koala28

koala28 Niet meer actief

Valt echt wel mee. Werk bij een hele grote landelijke verstrekker en die hebben dezelfde regels.
    PL of DK voor verbouwingen is al veel langer mogelijk maar door hogere rente is het nadeliger.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dan zou ik wel graag willen weten bij welke hypotheekverstrekker je werkt. Ik ken zo al 5 mensen die zitten te springen om deze uitkomst. Hier krijgen ze het zelf niet voor elkaar en als jij zegt dat het bij jullie wel kan....

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ts: ik ben benieuwd wat je gaat doen. Persoonlijk vind ik het eindbod zeer gewaagd :) en belachelijk laag. En als je nog niet weg hoeft......

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik vind het lastig in te schatten. Aan de ene kant denk ik dat die mensen misschien een spelletje spelen, en het huis wel graag willen maar niet zo over willen komen. (Ik geef ze geen ongelijk, want wij kochten in de goede tijd en gaven heel duidelijk aan dat we het huis wilden, waardoor we uiteindelijk te veel betaald hebben ;)).

Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat ze echt niet meer kunnen betalen. Wat de anderen zeggen: zij kijken naar een huis met een vraagprijs van 225.000 euro. Dat jullie al gezakt zijn: daar hebben ze geen boodschap aan. Sterker nog: het geeft aan dat jullie graag weg willen en bereid zijn te zakken, want het huis staat al kort te koop en jullie zijn al gezakt.
    Bovendien: het is een kopersmarkt, en ik denk dat er veel mensen zijn die onder een ton willen betalen, maar dan op funda zoeken tot en met 225.000 euro, en daar valt jullie huis dan net binnen. Wie niet waagt, die niet wint, denken ze dan, en jullie zijn al gezakt, dus er valt vast nog wel wat af te praten. En als jullie niet tot 190.000 zakken, dan iemand anders wel.

Dat ze op hebben zitten meten, zegt niets. Je hebt nu eenmaal types die direct heel grondig te werk gaan. En misschien dachten ze bij die bezichtiging wel dat ze het wel voor een prikkie konden krijgen...

Lastig hoor. Ik zou er nu niet op ingaan. Het huis staat pas net te koop, en er zijn kijkers. Ze proberen jullie gewoon onder druk te zetten, maar grote kans dat als jullie over 4 maanden nog niet verkocht hebben, ze het nog steeds willen hebben voor 190.000 euro.

16. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Wat grappig dat er zo veel mensen zijn die het belachelijk vinden om ver(der) onder de vraagprijs te bieden. Ik woon al jaren niet meer in Nederland en in andere landen is dat heel gewoon. Waarom ook niet, een ander kan toch weigeren? Sommige verkopers reageren in Nederland zwaar beledigd als een ander zegt het huis te duur te vinden, of iets niet mooi. Je kunt wel gehecht zijn aan je huis, maar het is een zakelijke transactie en de emotionele waarde voor jou daar heeft de kopende partij geen boodschap aan. Of jij nou enorm veel geld in je behangetjes, je tuintje of je vloer hebt gestoken, de nieuwe bewoner rukt het er bijna altijd direct uit. Dus dat soort investeringen ben je gewoon kwijt.
    Maar het kan wel helpen om het gemakkelijker te verkopen, dus in die zin zie je het wellicht toch indirect terug :)

Ik kijk zelf niet op als mensen in de huidige markt tot 20/25 % onder de vraagprijs bieden. Ben eerlijk gezegd eerder verbaasd als ze het niet doen!

17. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    En de makelaar al gesproken, wat zij die er van?

18. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ons huis staat ook te koop (sinds 4 weken) en weet even niet meer wie het zei over dat je wel de restschuld mee kan financieren.
    Echt dat is NIET mogelijk. Wij zijn al bij een onafhankelijke hypotheek adviseur geweest om onze mogelijkheden te bekijken, want dat we een restschuld krijgen kan niet anders.
    Er was 1 bank die maximaal 2000 euro mee wil financieren.
    Dat schiet lekker op. Wel weet ik van de ING als je bij de ING zit dat je 115% mag lenen. Maar zij hebben weer verder strenge regels.
    Dan moet je ook een goedkoop huis kopen omdat je natuurlijk wel een max aan hypotheek hebt. Voor ons geen optie, dan moeten we een klushuis kopen namelijk en dat kunnen wij echt niet.
    Ons huis staat voor 164.500 te koop en kunnen uiterlijk zakken tot 155.000. De hypotheekschuld bedraag 175.000, dus ook een restschuld van max 20.000. Helaas moeten we dat met lenen bij Familie en ons eigen spaargeld inlossen.

Maar dat je binnen 3 maanden 2 kijkers hebt gehad lijkt me wel positief.
    Wij hebben nog geen 1 kijker gehad. Oke, niet zo gek natuurlijk als hij er pas een maand op staat, maar toch ;)

Met 50.000 schuld kan je niet ergens anders een huis kopen dus hoe wil je dat dan gaan doen? En de bank MAG ook de verkoop weigeren als jullie de schuld niet direct kunnen inlossen of als jullie geen goed plan hebben hoe jullie de schuld willen aflossen.

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mee eens!!
    Vraagprijs 239.000 en een bod van 180.000??
    Ik zou het niet eens serieus nemen hoor!;)

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Hier net zo...wel erg eigenlijk. Maar wij wachten onze kans rustig af en hebben geen haast.

Deel Deze Pagina