Ik weet het echt even niet meer!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Speklapje, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi

ons zoontje is over 2 weken 1 jaar.
    Hij is bijna 3 weken te vroeg geboren.

Nu is hij al 4 weken! In de avond niet in slaap te krijgen!
    Krijsen en huilen. Niks is goed. Ik dacht eerst de 11 maanden sprong. Maar duurt dit nu niet heel erg lang?
    Overdag slapen gaat eigenlijk goed. Hij slaapt 2x anderhalf uur. In de avond gaat hij tussen half 8 en 8u naar bed. Maar ben vaak tot 9u half 10 met um bezig!

Hij stinkt ook uit zijn mondje. Misschien kiezen? Heb vsm druppels maar ook dit werkt niet. Nu begint hij zelfs in de nachten te krijsen. Wat je ook doet niks is goed en er zijn dagen dat hij overdag ook niet te harden is. Zodra je zijn kamertje uit loopt begint ie weer.

Ik ben het zoooo zat. Ik weet het echt niet meer en ben op. Kan ook niet met verzinnen wat er nou is. Is het aandacht en moeten we hem gewoon een keer laten huilen ipv eruit halen?

Iemand nog tips of ideeën?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het zouden z'n kiezen kunnen zijn.
    Waarom probeer je voor het slapengaan geen zetpil en z'n tandvlees insmeren met Dentinax?

Ik zit nu in precies dezelfde fase met m'n dochtertje omdat d'r boventandjes doorkomen. Dit werkt heel goed bij haar.
    Ik heb ook het idee dat ze duf/slaperig wordt door zo'n zetpil paracetamol.

Dus win/win ;)

3. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Kiezen zou heel goed kunnen. Ons ventje rook ook erg zijn mondje bij elke tand en kies die doorkwam. En was dan ook in de nachten erg onrustig. Gelukkig hielp het om hem paracetamol geven. Kwijlt hij veel, eet hij slechter? Is hij overdag meer hangerig? Waren hier allemaal tekenen van de doorkomende tanden.
    Sterkte, hoop dat het snel over is...

4. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ja ik denk echt dat het zijn kiezen zijn. Zijn 8 snijtanden heeft hij al. Maar waarom dan huilen als ik wegloop?
    Waarom overdag wel slapen en in de avond zodra ik hem ook maar oppak om naar bed te brengen begint ie al?

Ik heb hem nu kwartiertje geleden zetpil gegeven en hij slaapt nu godzijdank. Maar kan ik hem iedere avond en zetpil geven? Is Dat niet wat Veel?
    En hoelang mag ik dat dan doen?

Pff heftig hoor dit. Vind ut ook zo zielig. Je wil hem zo graag helpen want hij heeft echt verdriet en wil ook slapen... konden ie al naar praten. ..

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Oh dat weglopen. Wat een drama inderdaad.
    Ik kan ook echt niks meer. Ze wil continu met mij zitten.

In principe mag je 3 zetpilletjes per dag geven.
    Dus tijdelijk elke avond eentje kan geen kwaad.

Misschien kan je hem eerst in bad doen, zetpilletje indoen en dan een verhaaltje voorlezen voor het slapen?
    Mijn dochtertje heeft nu echt behoefte aan extra aandacht en quality time. Dat geef ik d'r dan ook.
    Gewoon inspelen op de behoefte van je kleintje dus.

6. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Overgaan op 1 slaapje?

7. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ja 1 slaapje zat ik ook te denken. ..
    soms lukt dat een soms niet.
    Hij is er denk Ik nog niet helemaal aan toe

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Gezien zijn leeftijd denk ik aan de beruchte 11 maanden sprong. Echt de ergste die ik me kan herinneren van mijn kinderen. Deze sprong kan ook enkele weken duren en is heel erg heftig, zowel voor kind als omgeving..

9. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eet en drinkt hij wel goed?
    Mijn zoontje was een tijd geleden ook zo uit zijn doen en stonk ook erg uit zijn mondje, bleek dat hij een oor en keelontsteking had en dat die stank van daar kwam.
    Misschien dat eens voor de zekerheid laten checken voor als je dat jog niet gedaan had.

10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Wat vervelend..Misschien toch ff naar de huisarts? En anders: vergeet Dentinox en Chamodent, Gengigel is het enige dat hier helpt..

11. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Zou inderdaad even in zijn keel (laten) kijken. Mijn dochter had chronisch ontstoken keelamandelen, dat rook je flink en ze was verder niet ziek maar had er natuurlijk wel last van.

Deel Deze Pagina