Ik heb nu al een hele tijd klachten in mijn onderrug. Als ik in beweging ben gaat het wel. Maar als ik de hele nacht gelegen heb of iets te lang gezeten heb doet het vreselijk veel pijn. De pijn trekt af en toe ook naar mijn rechter been toe. Ik heb wel fysiotherapie maar het wordt er niet echt beter op. De ene keer gaat het wel en andere keer weet ik niet waar ik het moet zoeken. Heeft hier iemand ook deze klachten. Af en toe ben ik echt bang dat ik een hernia heb of zo. De huisarts wilde eerst fysio proberen, ik kan wel iets beter vooruit maar die pijn blijft vooral als als ik lang niet meer in beweging ben geweest.
Heeft de fysio je ook oefeningen meegegeven die je thuis kan doen? Ik heb hetzelfde als jij, en ik heb gemerkt dat hatha yoga heel goed werkt. Er zitten een aantal oefeningen bij die specifiek voor de rug zijn. Oefeningen van de fysio lijken daarop. 5 oefeningen voor lage rugklachten | Jip's Tips | Fysiotherapie Jip Regtop Oefening 3 en 4 van de link zijn yoga oefeningen. Een andere oefening is op je rug liggen, je knieën naar je borst brengen en je benen met je armen omarmen, alsof je een balletje bent. En dan rustig van links naar rechts schommelen. Succes
Hier exact hetzelfde. Ik doe nu iedere dag 10 minuten buikspier oefeningen en ben er helemaal van af. Die doe ik overigens op een balans bal ... misschien dat je dat kan proberen successs
Klinkt mij als bekkenklachten kan ook door je bevalling komen he. Kzou manuele therapie gaan doen eerst ff uitsluiten of er niet iets hartstikke scheef staat.
Ik heb ook die oefeningen van de fysio en manueel therapeut maar ook bij mij doet het weinig. Kun je geen MRI krijgen? Bij mij bleken uiteindelijk 3 tussenwervelschijven aan het slijten te zijn door mijn werk, maar ook is mijn ene been korter als de ander waardoor mijn bekken en onderrug zo'n pijn doen en mijn rechter bekken is instabiel. Een verzameling van oorzaken dus. Een hernia voel je. Dan zit er gevoelsmatig een strakgespannen band om je bovenbeen heen of je hebt uitvalsverschijnselen in je been. En je zegt het zelf al, vooral in beweging blijven. Dat werkt het beste bij lage rugpijn. Als je zit, zorgen dat je rechtop zit dus niet gaan hangen in de stoel of bank.