Ik kook eigenlijk nooit, mijn man doet dat, die vind het leuk en doet het ook goed. Maargoed, nu heb ik dus Riblappen gekocht om draadjesvlees van te maken, gezout, beide kanten gaar gebraden en afgeblust met water en een uitje en azijn erbij, zodat het vlees onder water staat. Tot nu toe goed toch??? Maar nu lees ik overal op internet dat ik het in kleine stukjes moet snijden, maar ik heb het in zijn geheel in de pan gegooit, zou dit erg zijn?
Ik gooi het altijd in zn geheel in de pan. Houd het ook altijd simpel, beetje peper en zout, aan beide kanten aanbraden, flink wat water en lekker de komende uren laten sudderen. Staat hier gemiddeld wel een hele dag op. Als ik het bijv. om 12.00 opzet, weet ik dat we tussen 18.00 en 19.00 kunnen eten. Maar dan is het wel zó gaar dat het echt bijna helemaal uit elkaar valt.
Hmmm, lekker! Ik sudder ook gewoon grote stukken hoor (3 tot 4 uur)! Als ik je een tipje voor de volgende keer mag geven: het is heerlijk om 2 grote grof gesneden tomaten, 2 eetlepels grove mosterd en een lepel bruine basterdsuiker toe te voegen! Het ruikt heerlijk en geeft een heerlijk "ouderwets" volle smaak!