Hoi! Ben vandaag voor het eerst met mijn zoontje van 5 weken naar de cb arts geweest. Het viel mij op dat mijn zoontje mij nooit aankijkt als ik contact probeer te zoeken door tegen hem te praten. Verder draait hij ook vaak zijn oogjes weg naar onder ( zet grote ogen op zeg maar) waarbij er dus veel oogwit te zien is. Dit zag de arts die hem onderzocht ook en heeft een doorverwijzing meegegeven voor een oogarts. Ben hier best van geschrokken omdat ik dacht dat hij misschien nog te jong was om te focussen en met zijn ogen te volgen. Wie heeft hetzelfde meegemaakt? Wat is er uiteindelijk uit het onderzoek naar voren gekomen? Groetjes Littleme
Ons zoontje keek met 5 weken ook nog niet naar mij, dus geen echt contact. Draaide ook wel weg met zijn oogjes. Met 8,5 week volgde hij een klein beetje. En nu kijkt hij driftig om zich heen. Cb maakte zich wel ff zorgen omdat hij met 8,5 week nog niet lachte (dag erna wel opeens), maar hij volgde wel ff dus verder is er niets van gezegd.
Wat is hun achterliggende gedachte? In principe wordt alles wat niet volgens het boekje gaat doorverwezen. CB heeft daarin een signalerende functie.
Hoi, Bedankt voor de reacties. Mijn man heeft slechte ogen en ook in zijn familie komt het voor. Ik hoop dat mijn zoontje wel iets kan zien. Ben erg bang voor de uitslag... Groetjes Littleme1980
Wij zijn ook met 5 weken doorverwezen en zaten met 10 weken bij de oogarts met Stijn. Bij Stijn was het vooral dat er verschil in ogen is en dat hij grote ogen op zet en er dus heel veel wit boven zijn iris te zien is (en dat hoort niet). Dit kon duiden op glaucoom, maar bij Stijn is het een aangeboren foutje. De zenuwen die zijn oogleden aansturen geven die foute signalen waardoor dat gebeurd. Succes!!
Hoi! Is jouw kindje dan wel geopereerd of was dat niet nodig? We hebben nu 13 juni een afspraak bij de oogarts. Ik ben heel benieuwd. Groetjes Littleme