Ik lees net in een ander topic hier dat als het gaatje vd fles te groot is, de melk te snel op is en de zuigbehoefte er dan nog is.. Mijn zoontje is nu bijna 7.5 maand en gaat over 2 weken naar het kdv (halve dagen, en niet alle dagen). Ik heb uitgerekend dat hij 120cc drinkt ongeveer. Ik ben nu een voorraadje aan het kolven. Ik heb een soort tuitbeker gekocht, met een zachte speen. Hier drinkt hij ook pap uit ´s avonds (en melk, als ik even weg ben. dat gaat prima) Maar misschien is het dus toch beter om een fles met kleine speen mee te geven?? Ik dacht aan een tuitbeker omdat hij tenslotte dan al 8 maanden is. Hij drinkt er prima uit. Verslikt zich niet of zo. Graag jullie meningen/ ervaringen
Als hij er thuis uit drinkt, heb je dan het idee dat hij nog zuigbehoefte heeft? Zo niet, kun je hem gewoon gebruiken. Ik zou het gewoon proberen, je kunt altijd nog een fles kopen mocht het nodig blijken te zijn. Heeft hij een speen? Anders kunnen ze die erna nog gewoon geven.
hey Jilzz nee geen speen. tot nu toe gaat het goed, heeft geen extra zuigbehoefte, maar ik ben nooit lang weg geweest bij hem niet langer dan een uur of twee. dus dat is straks wat anders... ja we kunnen het gewoon proberen idd dankjevoor je reactie
Mijn dochter is een paar dagen ouder. Ze krijgt haar moedermelk bij de opvang uit een fles (maar al n paar maanden) maar heeft ook een speen bij zuigbehoefte. Ze drinkt sinds kort ook water uit een tuitbeker. Jouw zoon lijkt niet veel extra zuigbehoefte te hebben dus ik zou het de eerste keer op de opvang doen met de beker die hij gewend is. Als ze dan zeggen dat hij huilerig blijft na de fles de volgende keer nog een speen na of een fles met n klein gaatje proberen zodat hij meer zijn best moet doen en toekomt aan de zuigbehoefte. Maar het klinkt alsof het zo wel moet lukken... Succes trouwens altijd raar zo'n eerste dag je kind ergens anders achter laten.
Ik heb ergens gelezen dat met 7 maanden zuigbehoefte verdwijnt en perfect moment is om speen weg te doen (hier niet gedaan). Maar ik zou me op deze leeftijd geen zorgen maken over zuigbehoefte.