Een borst geven per voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door poekie01, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    Hoi Ilse/ Margit.

In het begin van het borstvoeden gaf ik mijn zoon eerst 1 borst en daarna de ander als toetje. Dat ging altijd heel goed.Hij heeft een borst heeft gehad, laat los., ff boertje en dat toetje pakt ie altijd ;) .
    Alleen lijkt het wel of ie zich nu overdrinkt, hij kwakt negen van de tien keer een behoorlijk klotsje eruit. Nu geef ik hem een borst per keer, na het boertje wil hij vaak weer en dan geef ik dezelfde waar dan toch nog lekker dikke melk in zit. Dit gaat wel wat beter. Soms lijkt het erop dat ie alleen wil sabbelen. Ik maak hem dan los (geen melk in het mondje) en dan stopt hij zijn handje in zijn mondje en is dan ook heel tevreden.

Doen baby's dat, eten tot ze overlopen? Soms boert ie niet of moeilijk en dan loopt het er ook wat uit. Doe ik het nu zo goed?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes Deb

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Baby's kunnen heel makkelijk datgene wat ze niet gebruiken of niet kwijt kunnen naar buiten werken. Spugen mag wel, maar houd het in de gaten, wordt het ineens heftiger, meer, krachtiger, kijk dan of er een andere oorzaak achter zit.
    heeft hij het eerder ook gedaan of is het iets nieuws? Is hij misschien verkouden, waardoor hij meer slijm heeft, meer ophoest en daardoor voeding opgeeft? Geef je andere voeding (bij?)

Meestal gaat het ook wel weer over,

Ik denk dat je het heel goed doet! :) Je kindje groeit goed, is tevreden, je speelt op zijn behoeften in door te kijken of hij nog een kant wil drinken, of door jullie voedingsgewoonten aan te passen (2e keer aan de zelfde kant aanleggen voor 'dikkere' melk) ik zou zeggen, blijf je instinct volgen! Het komt helemaal goed met jullie!

hartelijke groet,
    heidi margit

Deel Deze Pagina