Om de hoeveel uur voeden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door LvB, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Een vraagje.

Onze dochter is nu 16 dagen oud.

Op aanraden van het consultatiebureau krijgt ze borstvoeding om de 3.5 uur en rond etenstijd om de 3 uur. Met deze voedingen moet ik haar wakker maken.

Nu is het een paar keer gebeurd dat ze na 4 uur haar voeding kreeg. Ze werd dan uit zichzelf wakker en dronk erg goed. Tevens had ik dan het idee dat mijn borsten dan voller waren, dus meer "eten" voor haar.

Kan ik nu beter om de 4 uur haar de borst geven en rond etenstijd na 3 uur?

('s nachts komt ze ook ongeveer na 4 uur)

Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo LvB,

Kijk naar de voedingssignalen van je kindje.
    Wordt ze wkker, klakt met haar tongetrje, likt op de lipjes, sabbeltje op een handje wat langs komt. Kijkt rond, beweegt, etc. Dat is het moment om aan te leggen.
    Huilen is het allerlaatste voedingssignaal, Als je wacht tot dat moment ben je eigenlijk al te laat.

Als we het hebben over voeden op verzoek dan gelden er geen echte voedingtijden. Geef minsten 8 voedingen per 24 uur. BInnen die 24 uur mag ze 1 keer maximaal 6 uur doorslapen. (dat kan in de nacht maar ook overdag zijn).

Geef je geeft 8 voedingen per 24 uur dan zou je ongeveer om de 3 uur voeden.
    Let op je kindje. Sommige kindjes drinken en slapen dan wat langer om vervolgens in de avond vaker kleine beetjes te drinken. Uiteindelijk ontwikkelen kindjes zelf een soort ritme waarbij veel kindjes om de 3 soms 4 uur wakker worden.

Ik zou niet te strikt zijn met de tijden. slaapt ze dan laat je haar liggen en is ze eerder wakker dan moet je zeker niet wachten tot het weer tijd is.

Let op haar gewicht. De eerste 3-4 maanden komen kindjes 90-200 gram per week aan.
    Biedt altijd beide borsten per keer aan. Laat 1 kant helemaal leeg drinken en geef de andere als toetje.

Hoop dat je hier wat mee kunt.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina