Een borst of beide?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Suzzel, 24 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzel

Suzzel Lid

25 mei 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af of jullie bij een voeding altijd 1 of beide borsten aanbieden? Bij mijn eerste heb ik altijd beide borsten per voeding aangeboden; hij was tamelijk onverzadigbaar ;). Maar nu met onze tweede kleine merk ik dat hij na 1 borst helemaal tevreden is. Nu lees ik op verschillende pagina's dat het voor de melkproductie wel nodig is om beide borsten aan te bieden. Wat is jullie ervaring? Ik zou het zonde vinden als de melkproductie dadelijk niet voldoende blijft.

2. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Ik geef al 5 maanden lang 1 borst. Maakt hier voor de productie niks uit.. ze heeft er meer dan genoeg aan!
    De productie past zich bij mij altijd netjes aan :)

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb vanaf 4 weken altijd 1 borst gegeven, als ik ze allebei gaf, of als ik binnen de 3 uur de andere borst gaf, kreeg ze alleen maar voormelk binnen. Met als resultaat veel krampjes en nooit verzadigd zijn. Toen ik ging blokvoeden ging het als een tierelier. Ik geef nog altijd 1 borst per voeding.

4. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Hier ook wat Nescio schrijft, mijn zoontje drinkt vanaf het begin maar een borst per keer. Nu wisselt het en wil hij soms de tweede als toetje. Heb nog nooit problemen gehad met mijn productie!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is na een week nog weinig van te zeggen, nu is hij tevreden met 1 borst, kan best zijn dat over een tijdje twee borsten of misschien drie of vier nodig zijn. Kijk naar je kind, dat werkt vaak het beste.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    De oudste alleen in het begin 1 borst gegeven, daarna vrij snel 2.
    De jongste heeft lange tijd 1 borst gedronken maar die drinkt ook minder per keer. Nu is m'n productie goed op haar afgestemd en als ze nu een keer 2 borsten drinkt, drinkt ze de rest van de dag ook 2 borsten.

Deel Deze Pagina