Dag dames, Ik zit met het volgende: Mijn dochter van nu 9,5 maand heeft sinds geboorte (3,5 week te vroeg, toen 2655 gram, inmiddels 7kg = 2 lijntjes onder gemiddelde maar prima in verhouding met lengte 68cm) tot 9 maanden volledig bv gekregen en het daar heel goed op gedaan. In het begin dronk ze vaak wel kleinere hoeveelheden waardoor ze vaker dronk op een dag en 1x 's nachts, ze was altijd heel duidelijk in wat ze wel en niet meer wilde. Ze heeft ook korte periodes doorgeslapen van 23-7, maar aangezien het aantal nachten dat ze doorsliep eerder minder vaak dan vaker werd, heb ik in overleg met CB besloten de laatste voeding om 23.00 een kv te gaan geven. De gebroken nachten gingen mij opbreken. Dat ging eigenlijk na 1 nacht goed. In dat weekend was ze extra bij opa en oma/oppas en kreeg dus vaker de fles met afgekolfde bv, maar sindsdien is het drinken live uit de borst erg wisselend. Ik ben wel op alle normale voedingstijden blijven kolven om de productie te behouden (ook om 23.00) maar die is zeer wisselend. Alleen als er echt lang tussen zit (7-8uur), haal ik een volledige voeding van 180cc, maar meestal is het 100-130cc in totaal. Vooral links geeft minder, maar dat is altijd zo geweest. Nu wil ze dus niet meer altijd drinken bij mij. Meestal na het slapen als ze nog wat slaperig is wel, maar de keer erna dus niet. Echt wegduwen, hoofd naar achter en huilen. Fles (bv/kv) is wel ok. Ik ben tot nu toe wel aan het kolven, want ik wilde eigenlijk tot 1 jaar bv geven en behalve de 23uur voeding, de rest gewoon zelf blijven doen, maar madam lijkt daar anders over te denken... Wat nu?? Herkent iemand dit? Is dit een teken van haar dat ze er klaar mee is? Bv geven vind ik fijn, als ik nu alles zou moeten kolven heb ik daar wel wat moeite mee, toch meer gedoe! Misschien heeft het feit dat ze altijd kleineren hoeveelheden heeft gedronken ermee te maken dat ik nu ook niet genoeg gekolft en gevoed krijg en wil ze daarom niet elke voeding? Brood, fruit, en warm eten gaat overigens vrij goed. Ik hoor graag jullie reacties!