Hoi dames, Hier ben ik weer met een paar vraagjes. Had niet verwacht zo onzeker te worden door bv zeg. Mijn dochtertje wil eigenlijk nog maar 1 borst per keer. Ik bied haar de tweede nog wel aan, maar dat gaat niet meer van harte. Net spuugde ze haar hele wiegje eronder, dus denk echt dat ik te hard heb geprobeerd haar die tweede borst te laten drinken. Voel me echt lullig nu. Mag ze al naar 1 borst per keer? Is dat niet slecht voor mijn productie? En ze drinkt nu ong om de 3 uur, maar de andere borst staat dan op knappen, wat daarmee te doen? Kolven of juist niet? Vind het echt moeilijk hoor. Ik weet nog niet of ze goed groeit, kan pas dinsdag weer wegen. Ze heeft wel genoeg poep-en plasluiers en is ook alert genoeg. Haar wakker maken voor een voeding heeft geen zin, heb dit al meerdere keren geprobeerd, maar dan weigert ze gewoon te drinken. Ook verslikt ze zich vaak, heeft ze aldoor de hik en heeft ze last van krampjes, hoort dat er gewoon bij? Ze is nu 2 weken oud trouwens. Groetjes suus
nou ik gaf altijd 2 borsten, eentje dronk ze leeg dan deed ik altijd haar luiertje verschonen dan was ze weer alert en dan bood ik de andere nog als toetje aan. Tja hier een hongerlap dus zij dronk wel maar ook niet leeg. De volgende voeding gaf ik dan de laatste borst wat het toetje was. Wakker maken zou ik ook niet doen..heb ik ook nooit gedaan en ze groeide altijd goed dus. Tja en krampjes zijn wel normaal hier ook veel last van gehad maar het kan ook zijn dat je kindje last heeft van het toeschietreflex, dan zou ik eerst iets kolven en dan pas aanleggen. Mischien dat dat helpt!!
hoe is haar ontlasting? Ik had last van teveel melk en haar ontlasting werd groen. Ik ben dus begonnen met 1 borst per keer en bij ongeveer 2 maanden weer op 2 borsten gegaan.
Meid mijn dochter is dan al wat ouder maar ook hier vaak maar 1 per keer hoor. Ze wil gewoon echt de andere niet meer ook niet na een schone luier trouwens. Heb al een paar keer gehad dat er een grote golf terug kwam omdat ik haar aan het verschonen was en dat vond ik nou ook niet de bedoeling. Ik laat het er maar bij en als ik echt stuwing en last heb van de ander dan kolf ik wat af om de druk te verlichten.
heey ik geef mijn dochtertje vanaf het begin maar 1 borst per keer, dat je dochtertje spuugt is denk ik omdat de tweede borst nog helemaal vol is en de eerste had ze al helemaal op! Ik vind 1 borst juist veel handiger dan is tie nog helemaal vol voor je kindje en loop je niet steeds te switchen! Heb zelf geen last van mijn productie gehad hierdoor
let wel op je productie dan als je maar 1 borst per keer doet, en kolf dan af inderdaad. Want dit is niet bij iedereen goed 1 borst.
Hoi Bij mij werkte het prima om een borst per keer te geven. In de kraamweek was ik hier al mee begonnen. Ik heb 2 dochters een 9 maanden bv gegeven en de ander 6 maanden. Ik kolfde de andere borst niet. Maar ik begrijp dat als je altijd 2 gaf nu wel even moet gaan kolven om over te stappen naar 1 borst.
Hier de ene keer wel en de andere keer niet een tweede borst. Ik denk zo'n beetje om en om, vaak heeft hij namelijk gewoon genoeg aan één kant. Nooit bij stilgestaan, maar tot nu toe gaat het allemaal goed zo.
Bedankt voor de reacties! Het is op dit moment zo als jo ook zegt, de ene keer wel en de andere keer geen tweede borst. We zien het wel. Ze krijgt op verzoek, dus zou het goed moeten komen toch?
Ik geef meestal - behalve helemaal in het begin - ook maar één borst en heb nooit problemen gehad met productie (misschien zelfs wel tegenovergestelde). Ik heb de tweede borst ook nooit afgekolfd, maar dat is denk ik persoonlijk. Over dat verslikken. Zou het kunnen dat je een hevige toeschietreflex (tsr)hebt en dat dat even te veel voor haar is waardoor ze zich verslikt? Je kan proberen om even los te koppelen als je de tsr voelt en de melk even in een doekje oid te laten weglopen tot het er niet meer zo uit spuit. En daarna weer aanleggen. Liggend voeden wil ook wel eens helpen (als je dat niet al doet). Succes iig!
let dan wel erop dat je dan de borst aanbiedt die nog niet is geweest anders krijg je straks een borst met melk en de andere niets....
Ze is net gewogen en weegt nu 5440 gram. Vorige week dinsdag was dat nog 5100 gram, dus lijkt me dat ze wel genoeg groeit.
340 gram in een week is super hoor!!! Krijgt ze nu volledige borstvoeding? Jacob wilde hier vanmorgen ook maar 1 borst maar hij zat ook nogal vol na de nacht. De andere kolf ik dan gewoon af, kan ik gelijk een voorraadje aanleggen voor in de vriezer.
ik heb bij allebei de kinderen altijd maar een borst gedaan. gaat hardstikke goed. elke keer die andere kolven is echt niet nodig en veel te veel werk. tenzij je natuurlijk een vooraadje wilt aanleggen, dan is het wel handig! het maakt niet veel uit volgens mij, je lichaam stelt zich gewoon in op hoe jij het doet. je kunt dus niet makkelijk opeens het anders gaan doen als je het al heel lang op een bepaalde manier doet.
Ik heb ook altijd maar 1 borst gegeven, de kraamhulp zat er nog op te hameren dat ik 2 borsten moest geven, maar Eva wilde gewoon niet en ik vond het wel best. Ik heb altijd een superproductie gehad en Eva groeide ook als kool. Tuurlijk moet je opletten of je productie er niet van terug gaat lopen, dus goed in de gaten houden of ze goed blijft groeien, maar zo te lezen is dat geen probleem. Mocht het toch iets teruglopen, is het gewoon een paar daagjes extra aanleggen aan beide borsten en dan komt het ook wel weer goed.