Hoi Onze zoon is 6 jaar. Erg rustige jongen met genoeg vriendjes en vriendinnetjes. Sinds vorig schooljaar had hij regelmatig akkefietjes met een klasgenootje. De juffen hadden ze uit elkaar gezet en toen ging het opzich goed. Dit schooljaar begint de ellende weer opnieuw. Het klasgenootje trekt aan mijn zoon, duwt hem , schopt hem enz. Maar telkens zo zodat de juf het niet ziet. En zoonlief tja die is te lief om wat terug te doen. Ik ben nu al 2 x bij de juf geweest hierover en dan word gezegd dat mijn zoon het moet aangeven als het gebeurt. heb gisteren de moeder van het kindje aangesproken maar die zegt gewoon dat haar zoon niet begrijpt wat er aan de hand is want ja hij doet zogenaamd niets.... Ik baal hier verschrikkelijk van en kan echt in huilen uitbarsten de hele tijd omdat ik gewoon niet meer weet wat ik ermee moet. Ik hèb al tig keer gezegd tegen mijn zoon doe wat terug ( ook al is het tegen de regels van school jn ) maar hij doet gewoon niets terug. Jullie nog een idee wat ik kan doen ?? Ik wil dat mijn kind met plezier naar school gaat.
dit heb ik ook een hele tijd met dl gehad. steeds problemen met hetzelfde kind en meerdere malen bij de juf geweest. zelf zei ze het vaker niet dan wel tegen de juf als er wat gebeurt was. na heel veel stimuleren van mijn kant en nadat ze op een zelfverdedigingssport gegaan is is het langzaam vooruit gegaan. voorheen kroop ze het liefst weg onder een tafel maar nu bijt ze meer van zich af. ik heb haar ook gezegd dat als er iemand aan haar zit ze terug mag slaan. op school heb ik dat ook gezegd. de eerste klap mag ze niet uitdelen maar de 2e wel. ze verteld nu eigenlijk nog maar zelden dat er wat gebeurt is want ze laat niet meer zoveel over zich heen lopen. ja het heeft een tijd geduurd maar ze snapt het nu wel. ze durft het nu ook tegen de juf/meester te zeggen. praten met andere moeders heeft naar mijn idee meestal weinig zin want idd zoiets doet mijn kind niet..
Bij jullie heeft verdedigingsport dus echt geholpen. Fijn om te lezen..Ik denk er ook al een tijdje aan om onze zoon bij zoiets aan te melden omdat ik bang ben dat het anders nog veel erger gaat worden. Ik voel me zo machteloos op dit moment. Snap zulke ouders ook niet. Als ik erop aangesproken zou worden dat mijn kind een ander kind pest zou ik toch gelijk met mijn kind in gesprek gaan en verhaal halen op school zodat het opgelost zou worden. Maarja blijkbaar boeit het die ouders niet
denk dat vele ook denken, nou ja zolang het mijn kind maar niet is die gepest heeft. en een kind zal thuis ook niet trots gaan vertellen dat ze een ander even lekker hebben gepest/geplaagd. en ja je voelt je idd machteloos als je het gevoel hebt dat het niet verbetert en er verder ook weinig mee gebeurd. dl durft haar technieken ook niet buiten de sportschool te gebruiken hoor want de meester heeft gezegd dat dat niet mag. het heeft even geduurd maar ze komt nu iig wel voor zichzelf op. dat is voor het kind zelf fijn en voor jou als moeder natuurlijk ook
Ja dat zal ook wel. Dat ze de technieken niet buiten de sportschool moge gebruiken dat is niet erg .als ze indd maar voor zichzelf op durven komen. Ik ga vanmiddag eens informeren hier in de buurt bij wat verenigingen. Kijken wat de mogelijkheden zijn. Voel me er zo ellendig over. Dat ik nu zoiets heb Hoe eerder hij het leert hoe beter.
ja begrijp je gevoel.. dl mag het wel gebruiken hoor als ze gepest wordt want dan verdedigt ze zichzelf. maar ze durft niet ze blijft een beetje een flapdrolletje. maar het is wel fijn als je dan na een tijdje van de juf/meester hoort dat ze wat meer voor zichzelf op durft te komen. dan ga je niet voor niks heen. en ze vind het nog leuk ook!
Als leerkracht kan ik je deze tip ook alleen maar geven. Je zoon moet leren meteen naar de juf te gaan als het gebeurt, alleen dan kan ze het probleem aanpakken. Zeg dat dus tegen je zoon ipv dat hij iets terug moet doen (al snap ik heel goed dat je dat zegt want in de meeste gevallen zou dat ook gewoon helpen)
Helaas doet hij dat dus ook niet. Hij wacht totdat de school uit is en verteld het dan aan mij.... Vandaag was het gelukkig goed gegaan.