Dierentuin

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door caroline16, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi meiden,

Mijn schoonmoeder en zwager hebben mij en me vriend uitgenodigd om volgende week met hun naar de dierentuin te gaan. Opzich natuurlijk heel leuk, zeker ook omdat mijn zwager een kleine heeft van 2 jaar..

Maar, ik ben dan ruim 36 weken.. ik heb al vanaf week 30 moeite met verre afstanden lopen omdat het allemaal zwaarder word (heb van mezelf ook al ruim 25 kilo overgewicht). In de stad kan ik niet langer dan een half uurtje lopen en dan moet ik alweer zitten.

Mijn vriend zei; ze hebben daar van die rolstoelen, dan kan je daar toch in? Dan kun je toch mee, toch een leuke dag hebben en dan ben je er ook eventjes uit.

Maar bij het idee dat ik de hele dag in zo'n rolstoel moet zitten, en afhankelijk moet zijn van anderen, begin ik al te huilen. Ik voel me zo afhankelijk van anderen en zo ben ik niet! Ik weet dat mijn vriend me alleen maar probeert te helpen en dat het ook beter voor me zou zijn, maar ik ben zo bang dat ik me de hele dag ga zitten schamen..

Wat vinden jullie meiden, moet ik gewoon mee, in die rolstoel, en een leuke dag hebben.. ?

xx

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meid

ik zou doen waar ik mij goed bij zou voelen!
    wij zouden vorige week paar daagjes naar terchelling naar schoonouders. hartstikke leuk maar ja ik weet hoe ik zelf ben ik wil fietsen en alles bekijken en niet de hele dagen bij de tent hangen. maar ik moest rustiger aan doen van de vk dus hebben wij besloten om niet te gaan. en dan een andere keer maar als het wel kan. en dan kan de kleine ook mee dat is natuurlijk ook heel erg leuk.
    maar als jij je nu al schaamt dan word dat nog wat als je echt in die rolstoel zit.
    of je moet je gedachten op 0 kunnen zetten en gewoon lekker genieten. en kijken.
    ik weet niet waar jullie heen gaan. maar in emmen kan je overal even zitten bij alles wat je bekijkt dus dan zou ik zeggen ga met de benewagen en gewoon elke keer gaan zitten kijken. ja dat weten ze als ze een hoogzwangere vrouw meenemen toch.
    meid ik zou gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt en geen dinngen doen die anderen zo graag willen dat je doet.
    en anders lekker thuis blijven.

liefs

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Wat wil je zelf? Ongeacht wat goed voor je zou zijn of wat iedereen voor je doet, wat wil jij?

Ik persoonlijk zou mijn vriend dan alleen laten gaan, hoe jammer ook, maar ik ben nu 26 weken zwanger, super mobiel, want ik kan alles nog, maar zelfs ík zou niet de hele dag in de dierentuin willen rondbrengen, omdat ik dan niet weg kan wanneer ik dat wil, en omdat ik snel last van mijn rug krijg, weet ik zeker dat ik na 3 uur al helemaal klaar ben in zo'n dierentuin.

Dus het andere alternatief: meegaan en afspraak maken dat als jij graag weg wil, je weg kan

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

gewoon in de rolstoel mee. ik heb bi en ben met een rolstoel 3 dagen naar disney geweest en later een dag naar de efteling.

zag er de eerste keer echt afschuwelijk tegenop!! kon wel janken bij het idee. uiteindelijk viel het me 100% mee. ik heb steeds korte stukjes gelopen én ook veel in de rolstoel gezeten natuurlijk.

je wilt toch nog wel ergens heen kunnen de komende tijd? ik vond het idee ook echt verschrikkelijk, maar het is me enorm meegevallen!! :)

5. Ik zou er persoonlijk echt niet aan beginnen, het lijkt me verschrikkelijk om de hele dag rondgeduwt te moeten worden, en ik zou er super chagerijnig van worden :p

Ik zou ook echt doodsbang zijn dat m'n vliezen daar zouden breken..

Helemaal als je kindje nog niet ingedaald is, dan moet je daar midden in de dierentuin gaan liggen en maar hopen dat er op tijd een ziekenwagen in de dierentuin is om jou naar een wat normalere omgeving te brengen :p

Ik zou dus zeggen dat ik het een heel lief voorstel vind, maar dat ik het liever over een maand of 3 zou doen ;)

Maar goed, het blijft jouw keuze natuurlijk.

6. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Doen waar je je goed bij voelt als je teveel twijfeld zou ik het niet doen maar goed dat moet je echt zelf weten, bij mij pakt het meestal niet zo lekker uit als ik twijfel, oja en zorg dat als je gaat je een plattegrondje hebt waar je de toiletten kunt vinden.....ik hoop dat je er iets aan hebt

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Tja, ik zou gewoon gaan eerlijk gezegd, maar schaam me dan ook niet zo snel.

Als je van nu af aan niet meer weg wilt kunnen het nog heel lange weken worden, je kunt nog wel eens 6 weken moeten.

8. caroline16

caroline16 Niet meer actief

dankjewel meiden!

ik wil wel heel graag naar de dierentuin.. vindhet sowieso een mooi dierentuin (Arnhem) en met die kleine van me zwager is het natuurlijk ook heel leuk..

denk dus dat ik me maar over mijn schaamte heen moet zetten.. ik kan immers wel stukjes lopen, als ik het zitten zat ben.. kan alleen niet lang lopen..

achja, ik heb het er vanavond ook nog wel over met me vriend. ;)

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Je moet echt doen waar je jezelf lekker bij voelt. Maar als ik het zo lees kun je het beter niet doen. Als je vtv al twijfelt...

Zelf zou ik het niet doen. Vind het vreselijk om afhankelijk te zijn van iemand anders. Dan zou ik mijn vriend alleen laten gaan. Jammer, maar dan ga je over een paar maanden toch weer mee?!

10. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik heb de keuze voor een rolstoel al moeten maken voor ik zwanger was.
    Door mijn bindweefselafwijking heb ik voor de keuze gestaan: of een rolstoel aanvragen of niet meer met leuke dingen mee gaan omdat ik het lopen niet red. Ik heb toen gekozen voor een rolstoel....

Ik ga ook niet altijd zitten hoor. Als mijn moeder mee is, gaat mijn moeder ook af en toe in de rolstoel zitten, die ziet er van te voren heeel erg tegen op, maar daarna heeft ze zoiets van: dat is toch wel lekker dat je kunt gaan zitten wanneer je er zelf zin in hebt.

Als je er voor kiest om heen te gaan en een rolstoel te lenen, dan moet je hem wel van te voren reserveren. Anders zijn ze op. Ook zou ik een kussentje of zo mee nemen, want die leen rolstoelen zijn van plastic en dat zit best wel hard.

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou gaan & gewoon lekker in een rolstoel stappen :D Die dingen zijn niet voor niets uitgevonden...
    Daarbij vind ik dierentuinen echt te leuk, hahaha!
    Ik kan het ook niet meer hoor, lang lopen, dus als manlief nu nog een dagje met me op pad wil moet dat ook allemaal goed gepland worden, en zou een rolstoel wat mij betreft helemaal perfect zijn...

12. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ze hebben daar ook electrische rolstoelen dus hoef je je helemaal niet rond te laten duwen!!!!! Die zijn echt super, gebruikt mijn moeder ook altijd als ze daarheen gaat want het is best zwaar zo'n rolstoel op dat heuvelachtige terein.

Wel vantevoren even bellen of je eventueel kan reserveren (weet niet zeker of ze dat doen maar proberen kan altijd) anders zeg je gewoon dat je echt niet kan komen.

Deel Deze Pagina