Wij zijn na onze eerste bril(len), wel erg tevreden bij bijv. Brillen24. Superleuke brillen voor een hele leuke prijs en van een prima kwaliteit. Maar een eerste bril is toch wel iets wat ik bij de opticien zou uitzoeken: die kunnen je goed adviseren wat goed staat etc.
Ga écht écht passen! En pas allerlei soorten monturen! Ik ging naar de opticien met het idee een klassier montuur te kiezen, liefst iets met grijs of zilver. Nou dat stond me totaal niet! Ik kocht uiteindelijk een montuurloze bril met rozige pootjes en neus-brugje. Die had ik van te voren nooooit gekozen juist, maar ben er nu super blij mee, het roze past heel goed bij mijn huid waardoor het een hele rustige bril is. Dus ik herhaal; ga écht passen!! Oh en mijn bril kostte met 50% korting op het montuur nog iets meer dan 500 euro, niet goedkoop, maar voor iets dat ik íedere dag draag van 6.30 tot 22.30 heb ik het echt wel over! Over het algemeen doe ik ook lang met brillen, mijn ogen zijn vrij stabiel.
De arona heb ik ,zit erg lekker staat leuk Wel even goed kijken maar de huidige breedte van je bril en wat er bij staat bij brillen24 als hij te breedbis valt hij van je neus af Zelf een keer de verkeerde uitgekozen
Bedankt voor alle reacties en tips! Ik heb op mijn werk vandaag eens extra opgelet naar wat voor brillen mensen allemaal dragen. Beetje hetzelfde met als je een kinderwagen moet kiezen, dan zie je ineens overal kinderwagens. Dus vandaag allemaal brillen gezien bij mensen Mijn conclusie is wel dat zo'n acetaat montuur een heel stuk hipper staat dan een metalen montuur. Bij sommige mensen echt heel 'stoffig'! Dus denk dat de 2 modellen het niet gaan worden. De tweede vind ik op het eerste oog nog wel aardig, maar die weegt relatief zwaar (28 gram) en dat staat me ook een beetje tegen omdat je het inderdaad niet van te voren uit kan proberen (bij Mister Spex trouwens wel, mag je ze thuis eerst passen). Misschien toch bij Specsavers/Pearle/Hans langs dan wat eigenlijk iedereen adviseert. Mijn sterkte is slechts +0.75 en 0.5 cilinder, dus ik twijfel nog een beetje of ik hem wel of niet de hele dag op mijn neus zet. Eigenlijk alleen op de computer werken vind ik het echt duidelijk fijner/scherper/rustiger voor je ogen (op m'n werk en 's avonds thuis). Lezen ook, maar dat doe ik bijna niet op een dag, behalve een aantal keer tussendoor m'n telefoon checken op berichtjes maar dat lukt wel zonder. Vandaag had ik de bruine bril op naar werk en van collega's wel gehoord dat ze hem leuk vonden staan. Ik denk dat ik deze bril nog wat langer gebruik (niet ontspiegelde glazen zijn ook niet hele hinderlijk achter computer) en als ik dan wel kan wennen aan een acetaat bril ga ik denk toch op zoek naar een hipper model in een echte winkel. Ze hebben hem trouwens in de winkel afgesteld, maar thuis heb ik 1 pootje nog een beetje bijgebogen, ze waren niet helemaal gelijk. Kan heel makkelijk als je het pootje met een föhn warm maakt. Denk nu toch meer aan zo'n soort model. Maar goed nog maar even langer over nadenken
Ik zou nooit online een bril kopen. Liever iets meer kwijt, je kan er zo lang mee doen, ik heb met mijn vorige bril 5 jaar ofzo gedaan. En met lezen (telefoon of boek bedoel ik) heb je toch geen bril nodig? Ik heb -4,5 en doe meestal mijn bril af als ik lees of met mijn telefoon bezig ben.
Ik zou ook nooit een bril online kopen. Het kan goed zijn dat hij je dan toch helemaal niet leuk staat als je hem uiteindelijk op hebt of hij past niet eens! Ik zou echt langs verschillende opticiens gaan en lekker brillen gaan passen. Je kan wel eens met een hele andere bril naar huis gaan dan je in gedachte had. Gewoon puur omdat niet alles wat je leuk vind je ook leuk staat. Trouwens, ik zie dat je bijna dezelfde sterkte(heb alleen de ene - en de ander +) heb als ik. Ik dacht hem ook alleen af en toe nodig te hebben voor tv en computer enzo. Maar uiteindelijk heb ik hem toch de hele dag op, dat scheelt enorm in hoe vermoeid je ogen aanvoelen. Dus verkijk je daar ook niet op. En ze meten altijd nog extra (snelle meting) voor ze de glazen gaan bestellen om te controleren of je sterkte nog hetzelfde is gebleven. Dat is ook belangrijk(voor volgende keren in ieder geval als je nu al een oogmeting gehad hebt).
Lijkt mij ook nogal raar ja. Ik koop een fiets op internet en ga voor het gratis onderhoud naar de fietsenwinkel om de hoek. Zo werkt dat dus niet. Een opticiën leeft van de verkoop van brillen. Mijn man heeft om de paar jaar een nieuwe bril. Paar honderd euro. Er wordt zo fijn gepast bij onze opticiën, zij hebben er echt kijk op. Iets wat mooi is op een plaatje, hoeft jou helemaal niet te staan. En ze stellen hem heel precies af. Daar kom je dan nog eens voor terug, omdat het soms te strak of te los zit ergens, maar tussendoor komt mijn man er nooit. Mijn vriendien heeft siliconen neusvleugeltjes (draagt erg zacht) en die verslijten wel snel.
Ga de modelletjes wel echt passen, deze twee hebben een vrij strakke bovenrand, waardoor het heel snel streng kan ogen!! ook de blauwe kleur van de achterkant kan je heel flets maken. Dit soort dingen zie je echt alleen als je ze daadwerkelijk past! vaak kunnen ook de verkopers in de winkel wel een montuur te voorschijn toveren waarvan je zelf niet dacht dat het bij je zou passen maar wat wel bij je gezichts vorm/kleur en kapsel past!
Ik heb juist voor dichtbij een bril nodig, ik heb +. Ik gebruik namelijk sinds een aantal jaar bepaalde medicijnen, maar de laatste 4 maanden in een stuk hogere dosering die als bijwerking kunnen hebben dat je ogen minder goed accommoderen, spieren werken niet meer maximaal. Het is nog niet duidelijk hoe lang ik de medicijnen moet blijven gebruiken in deze dosering. Maar ik zoek dus geen bril voor 5 jaar. Misschien heb ik hem over 3 maanden al niet meer nodig, of moet ik de dosering misschien ophogen en heb ik iets hogere sterkte nodig. Maar dit verhaal had ik er in eerste instantie nog niet bijgeschreven. Meest waarschijnlijk is wel dat ik de komende jaren op deze dosering blijf, ben daar nu stabiel op. Ik heb nu de bril 's avonds op achter laptop, en ik heb hem mee naar mijn werk 4 dagen per week voor de computer daar + als ik moet lezen. Maar ik vind het nu al irritant om telkens die bril mee te nemen (al paar keer vergeten), dus denk eraan om eentje thuis te laten liggen en eentje op werk te leggen. Of ik moet hem hele dag op mijn neus zetten natuurlijk, dan vergeet je hem minder snel haha en is 1 genoeg Maar voor thuisgebruik hoeft hij niet mooi te zijn, alleen comfortabel, niemand ziet mij 's avonds achter de laptop. Maar goed, blijf lastig lastig, ben ook zo slecht in kiezen! Ik denk toch maar de gok wagen en bij een echte winkel bril uitzoeken en hopen dat ik die langere tijd kan gebruiken. Mamameer, dank voor je tips ook!
Waar komt de bovenste bril vandaan zoiets zoek ik. Dan weet ik bij welke opticien/ brillenzaak ik moet wezen om te passen.