Muziek op schoot

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loeki2, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wie heeft met zijn/haar peuter de cursus 'Muziek op schoot' gedaan? Het lijkt me voor mijn dochter erg leuk, maar we moeten er voor naar de stad, dus ik wil wel weten of het de moeite van 10x40 km rijden wel waard is.

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

een van de januari'08 mama's gaat, daar hoor ik altijd positieve dingen over!

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wat houdt dat in? Klinkt nl wel leuk?

Groetjes Jessy

4. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik ben muziek op schootdocente. Muziek op schoot is bedoeld voor een ouder en kind samen. Met behulp van liedjes en bijpassende materialen en activiteiten wordt de sociale, emotionele, muzikale, motorische, cognitieve en zintuiglijke ontwikkeling gestimuleerd. Je hoeft zelf niet te kunnen zingen, het gaat er om dat je samen met je kind plezier hebt in het zingen en spelen. Tijdens de lessen worden activiteiten en liedjes vaak herhaald, zodat je ze onthoudt en er thuis mee aan de slag kunt. Er wordt dan ook vaak gebruik gemaakt van materialen die je thuis voor handen hebt. Natuurlijk zeg ik als docent dat het de moeite waard is! Ik heb diverse kinderen meerdere cursussen na elkaar in mijn groepen gehad, dus dat moet wel betekenen dat ook ouders overtuigd zijn van de meerwaarde!
    Veel plezier met de cursussen, het is echt genieten!

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Het lijkt mij heel erg leuk, eigenlijk wil ik het mijn man laten doen, die speelt altijd samen met mijn dochtertje piano en dat vind ze fantastisch.

Helaas is er in ons dorp en ook in de buurt geen cursus.

@Ellen27, is er misschien een site waarop ik kan zien wáár er cursussen zijn, want ik google me een ongeluk, maar het dichtstbijzijnde is momenteel in Assen, 30km heen en terug.

6. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    @Loekie2: zo snel kan ik niet veel sites bedenken. Er zijn wel algemene muziek op schoot sites, zoals www.muziekopschoot.org en www.voorschoolsemuziekeducatie.nl. De mensen achter die sites zijn tevens degenen die veel docenten hebben opgeleid, zij weten misschien wel bevoegde docenten bij jou in de buurt. Misschien staan ze niet op hun sites, maar je kunt dan altijd even een mailtje naar ze sturen.
    Muziek op schoot wordt trouwens ook vaak aangeboden op de plaatselijke muziekschool. Heb je daar al gekeken?

7. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Ik doe dit nu ongeveer 3 weken met indy (is bijna 2) en ze vind het echt GEWELDIG. Indy is een heel vrolijk meisje en dol op muziek, maar in vreemde situatie wel heel verlegen.
    Nou bij de cursus helemaal niet hoor. Ze was zo ontdooit en als ik zeg gaan we dansen en zingen met de kindjes: roept ze heel hard JAAAAAAAAA en rent al naar haar jas.
    Er worden liedjes gezongen, versjes geleerd, gedanst, gesprongen, spelletjes gedaan, en regelmatig komen dezelfde dingen terug.
    hier is het een groot succes. Het is 12 x, maar ik weet zeker dat ik daarna weer met indy ga.
    groetjes sandra

Deel Deze Pagina