We hebben toch besloten te wachten tot november/december. We vinden het toch een fijn gevoel om een buffer op te bouwen van minimaal 4000 euro. Dit zal in december nog niet zo zijn maar in (mocht het lukken) 9 maanden kan je ook nog heel veel sparen Dus nu geduld en wachten tot november/december... Dan kan eindelijk die pil eruit! En ondertussen... Lees ik hier lekker mee
Hi Maartje, Op de site van het Nibud stond dat je ongeveer 17% van het totale gezinsinkomen moet rekenen dat je kwijt bent aan kosten voor de kleine. Misschien heb je daar nog wat aan in je keuze
Na veel wikken en wegen toch een andere beslissing genomen! Ik moet hierna nog 1 pilstrip voordat ik nieuwe moet halen... Dit doen we dus niet. Dus, nog 1 pilstrip en dan gaan we ervoor. Als we ervanuit gaan dat we (mocht het snel lukken) nog 9 maanden hard kunnen doorsparen, dan komt het geld ook helemaal in orde! Ik zeg, deze maand mag van mij hard opschieten
Als de gemiddelde nederlander 5000-10000 op zn spaarrekening had zou t aardig goed gaan met dit land. Hoe kom je daar eigenlijk bij? Als je echt het gemiddelde zou pakken zou het veeeel lager zijn. ( het zelfde bedrag, maar dan een - erachter ) Ik zou me er trouwens totaal niks van aantrekken hoe anderen het doen hoor. Als jij het goed kunt rooien is het toch prima. En kindjes kun je echt net zo duur maken als je zelf wilt hoor. Opgroeien in een veilig, tof en open gezin en een berg liefde is toch het belangrijkst... Ik zou gewoon stoppen met de pil. Je gevoel volgen en ervoor gaan Oh ja bv laten belemmeren door wel/ geen ruimte op je werk zou ik absoluut niet doen. Je hebt daar gewoon recht op, zoek het maar eens na... Toch doodzonde om het voor zo'n reden op te geven? Succes! Groetjes soit
Ik vind het heel verstandig om een buffer op te bouwen, je weet maar nooit voor wat voor onverwachte uitgaves je komt te staan. (bijv hier ging van de winter de cv ketel kapot, dat was een duur grapje, maar blij dat ik genoeg centjes had voor een nieuwe en dat ik niet hoefde te besparen op andere dingen). Ik kan niet kijken in iemands anders financiën. Maar hoeveel je kan sparen hangt heel erg af hoe je zelf je uitgaves doet(logisch). Ik ken genoeg dames die hun verdiende geld al hebben uitgeven voordat ze hun salaris weer ontvangen. Of dat ze toch wel elke maand nieuwe kleding kopen(lijkt mij niet nodig) en 3 keer per week naar een terras gaan. Of dat je perse op vakantie wilt of het een keertje overslaat. Moet het echt van de albert heijn zijn of is het van de lidl ook goed? Ik ben een gemiddelde verdiener, even als mijn vriend. Ik heb geen gat in mijn hand. Ik denk dat ik eens in het half jaar wat leuke kleding koop, als het niet minder is(koop eigenlijk alleen als ik wat nodig heb) en ben dan nog steeds kritisch hoe duur het allemaal is. Een broek van boven de 60 euro bijv vind ik al echt belachelijk duur, terwijl ik ook meiden ken die dat zo er voor uitgeven en nog veel meer(een vriendin 200 euro) Wij kunnen daardoor redelijk sparen. En die 5000-10000 die eerder benoemd worden redden wij in een jaar. Dus mijn advies, wil je een redelijke buffer opbouwen, wees kritisch in wat je uitgeeft. Is natuurlijk afhankelijk van je inkomen en de vaste uitgaves die daar tegenover staan