een buikslaper en nu

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amfy, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ne 5 weken stress als fynn op bed moest ben ik er sinds 3 dagen achter dat hij op zijn buik echt heerlijk slaap en vast ook hij slaap echt door nu.maar ja buikslapen mag niet.en ik zelf ben er ook huiverig voor ivm met wiege dood.mijn vraag werk z'n aero sleep echt? bij baby walz hebben ze iets vergelijkbaars alleen veel goed koper.maar werkt dat dan wel?

alvast bedankt voor de reacties

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Als je kindje op zijn buikje goed slaapt lekker laten slapen! Je kunt het toch niet afdwingen, als ze eenmaal rollen al helemaal niet meer.

Voor de zekerheid kun je natuurlijk ene aerosleep kopen of iets soort gelijks..

Heb er zelf alleen geen ervaring mee. Liet Esmee lekker slapen! ;)

3. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Wij hebben ook eerst weken geprobeerd om Bas op zijn rug te laten slapen met als gevolg dat we de hele dag bezig waren om hem te laten slapen. Sinds 2 weken slaapt Bas ook op zijn buik. En dan slaapt hij echt heerlijk. Ik zorg wel dat ik dan bij hem ben. "s nachts (heel fout ik weet het) ligt hij bij ons in bed op zijn buik. Ik slaap dan niet echt. Maar als hij in zijn eigen bed ligt dan heb ik geen rust. Nog niet tenminste

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik heb als baby altijd op m'n buik geslapen. Vroeger mocht dat gewoon, werd zelfs aangeraden.
    Ik zou een aerosleep halen denk ik, voor m'n eigen geruststelling. En een keer overdag goed opletten als hij ligt te slapen, hoe hij z'n hoofd beweegt.

(overigens is onze Finn van 31-01-08! grappig)

5. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik zou het op de dag in de box eens proberen en kijken of hij zelf zijn hoofdje goed kan draaien. Is dat het geval gewoon op de buik laten slapen. Onze middelste had dit ook, 3 maanden bijna niet geslapen,ja bijons op de buik op haar buikje.....

Toen geprobeerd het in haar eigen bedje te doen en ja hoor sliep meteen door! Als het een buikslaper is krijg je dat er echt niet uit. Ikzelf kan trouwen sook niet op mijn rug slapen.

OP het CB waren ze er echt niet blij mee maar toen ik reagerde met heeft u zelf wel eens 3 maanden bijna niet geslapen dimde ze een beetje in. Al shij straks zelf kan draaien zal hij zowiezo op zijn buikje gaan slapen dus waarom nu niet?
    Het eerste wat onze dochternu doet als ze naar bed gaat (is nu 3 jaar) is hup op haar buik.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb het vandaag geprobeerd in de box (ik weet het heel fout maar dan kan ik gelijk ingrijpen.
    fynn draaid zijn hoofd zelf goed.en hij slaapt nu ook echt super.ik denk dat mama erg bang is aangelegt.ik vind het moeilijk de keus te maken.maar ik wil fynn zijn rust niet af nemen

7. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    hier ook een buikslaper, al vanaf een week of 3! ben eerst ook begonnen overdag in de box, en 's nachts sliep ze toen nog op haar rug! maar daar trapte ze na een week of 2 ook niet meer in en ik was uren bezig om haar in slaap te krijgen!
    heb van die kleine aerosleep matjes gekocht van tot 5 maanden, veel goedkoper dan zo'n grote! kun je gewoon onder zijn gezichtje leggen! maar hier een meisje dat al heel sterk was in haar nekje, en ik vind haar rust toch ook wel heel belangrijk. ze slaapt heerlijk nu!
    wij zijn zelf ook buikslapers, dus is niet raar dat zij dat ook is, bij een eventuele 2e zal ik niet zo lang aankijken maar gewoon op de buik leggen!

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra was en is nog steeds ook een echte buikslaper. Overdag had ik haar daarom vaak in de box of kinderwagen liggen en als ze boven was ging ik steeds kijken. 's nachts in het wiegje op onze kamer dus kon ik het ook goed in de gaten houden.

Lekker laten slapen zou ik zeggen.

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben een Aerosleep voor het geval dat Mike ook straks liever op zijn buikje slaapt.
    Ik vind het voor mijn eigen gevoel gewoon fijner en daarom zijn geld echt waard.
    Ik hoef nu niet meer steeds te gaan kijken, ookal slaapt hij nog op zijn rug.

Zelf denk ik dat hij ook een buikslaper is/word alleen niet weet HOE zeg maar.. Omdat hij altijd op zijn rug word neergelegd.
    Hoe kan ik kijken of hij t fijner vind op zijn buik te slapen? Want als ik hem nu op zijn buik leg blijft hij rondkijken zeg maar, omdat hij t niet helemaal snapt wat hij opeens op zijn buik doet in bed.
    Op het speelkleed als hij op zijn buik ligt en moe word, doet hij zijn armpjes uit elkaar en legt zijn hoofdje ertussen.. Moet ik dan gewoon een x dat uitproberen in bed en wachten tot hij dan ook zijn hoofdje naar beneden doet als hij moe word?

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier ook een buikslaper. isa sliep nooit op zijn rug, dan ging hij huilen. toen legde ik hem altijd op zijn buik, maar ik lette ook altijd goed op. maar nu leg ik hem gewoon op zijn rug en dan draait ie zelf op zijn buik. je kan toch niks doen, als ze eenmaal beginnen rollen, dan rollen ze zelf wel om waar ze lekker liggen.

dus gewoon goed opletten op zijn hoofd, meer kan je niets doen denk ik.

11. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ik zou hem lekker op zijn buik laten slapen...
    als hij zijn hoofd zelf al goed kan draaien zal hij niet snel op zijn neus gaan liggen.....
    zo'n aerosleep of nannymatje kan je neer leggen voor je eigen gemoedsrust!

Dylan slaapt al 7 maanden en 14 dagen op zijn buik... vanaf dag 1 dus!
    Wel om medische redenen en de eerste 2 maanden met bewaking...
    nu kijk ik bij hem voordat ik ga slapen en als ik 's nachts wakker word....

Deel Deze Pagina