Baby zeurderig, tandjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Caatjeh, Jul 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

Nov 25, 2006
    267
    0
    0
    Onze zoon van 7 maanden is sinds twee weken eigenlijk de gehele dag aan het zeuren. Kan zich kort even vermaken en dan begint hij of te huilen of te mopperen. We denken dat er een eerste tandje aan zit te komen. Ik heb hem chamodent tabletjes verpoederd gegeven maar dat helpt niet. Zelfs op de creche beginnen ze nu wat te 'klagen' over zijn gemopper. Hij heeft geen spuitluiers, geen uitslag op de billen. Kwijlt wel meer, en zit een groot gedeelte van de dag te knagen op zijn speen of vingers. Kan een baby er zo lang van te voren al last van hebben? Het was altijd zo'n vrolijk ventje. Als ik met hem op stap ga, is hij blij. Maar thuis en op de creche moppert hij.

Daarbij lijkt hij een eerste poging te wagen om te kruipen. Misschien raakt hij wat gefrustreerd dat hij bepaalde dingen niet kan. Slaapt daarbij de laatste 4 weken ook weer langer overdag dan gebruikelijk. Volgens mij komt er over een paar weken weer een sprongetje aan, en dit kan het volgens mij niet zijn.

Herkenbaar?

2. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

ik zit eigenlijk met dezelfde vraag. Mijn zoontje is nog maar 3mnd, maar ook hij is zeurderig en zit veel met zijn handje in zijn mond... ik lees mee naar antwoorden

3. debs

debs Actief lid

Nov 19, 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    Liam heeft er ook wel een tijdje last van gehad.. (tenminste dat denken we)
    vanaf 5 maanden begon hij ook "symptomen" van tandjes te krijgen, maar er gebeurde erg weinig....
    Nu zijn eindelijk de 1ste 2 ondertandjes door en hij is ineens een stuk "gezelliger"

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    rond 12 weken zit een sprongetje, dus dat zou het goed bij jouw zoontje kunnen zijn.

5. Writer

Writer Niet meer actief

ik denk bij 7 maanden ook aan tandtjes
    met 3 maanden begon selmen ook te mopperen en kwijlen,we dacht ook steeds tandtjes maar niks hoor , met 6 maanden en een week kreeg hij dus echt tandtjes , witte puntjes kwamn eruit , maar daarvoor had hij 2 weken ook veel last van , tijdens slapen ,geen fles willen ,geen warm eten , en veel dunne luier toen wist ik dat zijn wel tandtjes , zijn tandvlees was ook opgezwolle

sterkte , op een koude washandtjes bijten kan ook lekker zijn voor je kindtje :)

Share This Page