Een bult in de baarmoeder, wat kan het zijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bamjolan, 4 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hallo!

Ik heb al een aantal echo's gehad ivm bloedingen(hematoom achter placenta).
    Momenteel ben ik 16+1wk zwanger, en is er op de echo's steeds een bult te zien die naar binnen loopt.
    De placenta is het niet want die ligt aan de andere kant en zo ook de hematoom waar enkel nog sporren van zijn.
    Ik had niet de indruk dat die bult iets geks of ernstigs was maar op de foto's is t net alsof die de baby killed zeg maar.
    Op een bepaalt punt zie je hem zitten want als de echo een draai krijg oid zie je hem niet en kan de beeb ook gewoon normaal zn gang gaan.
    Maar ik vraag me af wat zo'n bult zou kunnen zijn?
    Ik ben wat dat betreft een doemdenker en denk gelijk aan een tumor ofzo maar ik neem aan dat ze dat dan wel gezegd zouden hebben toch?
    Over 2 weken moet ik terug naar de vk in het ziekenhuis en daarna als ik pijn vrij ben mag ik naar mn eigen vk terug, een goed teken toch?

Dit is de foto van de bult:

http://www.zwangerschapspagina.nl/album ... c_id=55156

Alvast bedankt voor je antwoord!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi bamjolan,

Wat je ziet is geen bult in de baarmoeder. Deze bult word veroorzaakt daar de manier waarop word geechod daarom zie je het bij de ene keer wel en de andere keer niet.
    Indien het een bult zou zijn geweest, een vleesboom of een cyste dan word je dit gelijk verteld.

Imke

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Okee, bedankt voor je antwoord! :D

Deel Deze Pagina