draaien van de baby

Discussion in 'Zwangerschap' started by wendii88, Oct 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendii88

wendii88 Niet meer actief

Wie heeft er ervaring met het draaien van de baby bij 37 weken? Onze baby ligt namelijk in een stuit!

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Im less graag mee de mijne ligt ook in stuit (heb zelf trouwens gehoord dat draaien tot 36 weken mag)

3. wendii88

onze verloskundige heeft verteld dat het met 37 weken ook nog mag.. maar ik weet niet of ik dat wel wil.. waar heb jij dit gehoord dan?

4. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

May 19, 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Zelf heb ik geen ervaring, een vriendin van mij wel. Mijn gynaecoloog draait zelfs tot 39 weken zwangerschap! Dat wil zeggen, als je kindje het goed doet. Je moet eerst aan de CTG om te kijken of de harttonen goed zijn en dan doen ze de draaipoging, er wordt door de gyn en een verloskundige van het ziekenhuis flink aan je buik geduwd en dan is het hopen dat je kindje meewerkt. De draaipoging duurt meestal maximaal een minuut of 10 en soms voelt het rot maar mijn vriendin heeft er weinig last van gehad en daar is de draaipoging ook geslaagd. Na afloop ga je ook weer aan de CTG. Wel kan de draaipoging de bevalling op gang brengen (bij uitzondering) dus je moet je vluchtkoffertje bij je hebben.

Succes!

5. wendii88

nou ik kom net uit het ziekenhuis en het gaat toch een keizersnee worden!
    over 1,5 weken ben ik mama!

6. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik ben gisteren begonnen met moxa www.stuitlig.nl
    en moet zeggen dat mijn kindje meer bewegingen maakt met lichaampje(normaal handjes voetjes)
    dus hoop dat ze nog draait zit nu bijna op 34 weken.

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Hoi Wendii88,

Heb je al in het onderdeel De Bevalling gekeken? Daar staan heel veel ervaringsverhalen over draaipogingen - al dan niet gelukt - , keizersneden en stuitbevallingen.

Succes met je keizersnede, maak je geen zorgen want het gaat allemaal goed! En ik spreek uit ervaring want Daan is ook met een geplande keizersnede ter wereld gekomen vanwege stuitligging.

We lezen het binnenkort wel bij Geboren ;)

Groetjes, Wendy

8. wendii88

okee bedankt voor de tips! zal eens even gaan lezen :)

Share This Page