Wij gaan straks winkelen, en dan gaan we een stuk met de bus.. Nu vroeg ik me af of er iemand is die toevallig weet of je bij de 2e deur van een Connexxion regioliner een lage instap hebt, waar je met de kinderwagen in kunt stappen
Bij onze bussen niet. Maar volgens mij is de buschauffeur verplicht te helpen met instappen. En anders is er vast toch wel een andere passagier die even mee de kinderwagen op wil tillen...
Je kunt met de kinderwagen beter in het midden instappen hij gooit hem dan ( hier wel iig ) naar beneden en heb dan maar een klein opstapje .. en wij hebben hier ook Connexion, via de voorkant past vaak de kinderwagen niet eens .. Winkelse
Sommige buschauffeurs helpen je erin en anderen doen de rolstoel trap/opstap dingetje uit. Zonder hulp gaat het ook goed hoor. Ik zette het voorwiel van mijn wagen altijd naar binnen en dan wip je hem er zo in zonder hulp en het gaat nog sneller ook vaak
Hier zijn de bussen heel verschillend. Soms lage instap, maar soms moet je ook vier treden op. In die bussen is ook niet altijd ruimte om een kinderwagen te zetten. Nu moet je hier sowieso officieel de kinderwagen inklappen en ligt het er maar net aan wat voor chauffeur je hebt. Volgens mij is het eigenlijk verboden om kinderwagens niet opgeklapt te vervoeren, helaas...
Bussen in combinaties en Kinderwagens zijn in mijn ogen een ramp . Heb het regelmatig gedaan en elke keer zei ik achteraf weer tegen mezelf "nooit meer". In stappen lukt amper je moet echt hulp krijgen gelukkig is er vaak wel iemand die je daarmee wil helpen maar toch, prettig vind ik het niet. Sinds ik een draagdoek gebruik stap ik met veel plezier in de bus . Als ik dus met de bus moet met de kleine gaat ze lekker in een doek en blijft dat rotding mooi thuis . Hopelijk lukt het je en heb je een lekker dagje!
dan kom je erachter dat nederland (bij ons enminste) niet op kinderwagens gebouwd is. Gister met de trein en we konden niet eens de deur door in de trein. Dus maar op het balkon gaan staan. Op het perrn in assen aangekomen is er geen lift. moet je dus aan het einde toelopen en er helemaal omheen. Echt stom! Helaas heb ik geen antwoord op je vraag!
Moet je eens naar Londen gaan Daar waren wij toen J amila 2 maanden was en ik nog niet bekend was met draagdoeken. Nou wat een ramp zeg daar kan je dus nooit alleen met een kinderwagen weg. Je moet echt met 2 personen zijn om dat ding steeds op te tillen etc.
Even een beetje off topic vraagje aan B en N : Draag jij jou dochter op de rug ? Heb jij geweven doeken of RS? Ik heb een poos mijn zoon gedragen, aan de voorzijde want rugknopen was ik niet zo bedreven in . Ik ben gestopt na 7 maanden omdat mijn b.i. niet beter werd. Ik ben nu ook weer aangewezen op OV, dat vind ik vreselijk, juist omdat ik niet met buggy en loslopende peuter de bus in wil wringen. Nu twijfel ik of ik weer een doek zal aanschaffen en zoonlief af en toe op de rug zal dragen. Of misschien is een RS wel handig? Hoe draag jij? Ik zie dat jouw dochter een maand ouder is dan mijn zoon namelijk.
Daar kwam ik dus net ook achter.. Op de heenweg helemaal niets aan de hand, ging helemaal perfect, hele aardige chauffeur die rustig wachtte tot we in en uit waren gestapt.. Dus ik had helemaal geen zenuwen voor de terugweg, ook daar stapte ik rustig achterin in.. Wordt de chauffeur helemaal boos, dat je kinderwagen ingeklapt moet maar dat ik nu maar zo moest blijven zitten omdat hij anders vertraging op zou lopen, maar dat als m'n kind door de bus vloog als hij wat harder moest remmen het mijn eigen verantwoordelijkheid was Dat had ie toch ook even normaal kunnen zeggen? Ik wist dat helemaal niet! Maar goed, we hebben wel een hele leuke middag gehad! Jammer van al die wespen die gezellig bij ons kwamen zitten toen we een ijsje gingen eten
@ Angelina; ik stuur je wel even een PB anders vervuil ik Shaddixxx haar draadje zo . @ Shaddixxx; blij dat het al met al toch goed gegaan is en je een leuke dag gehad hebt, en die wespen tjha daar wordt ik ook helemaal gestoort van wij hebben in de tuin een nest.....